معرفی طالش محله کتالم رامسر⭐آدرس + جاذبه + اجاره ویلا

رامسر طالش محله کتالم، یکی از همان جاهای دیدنی است که قبل از مرگتان حتما باید به آنجا بروید. این منطقه آنقدر زیبا، جذاب و تماشایی است که کمتر کسی را می توان پیدا کرد دوباره و چند باره دوست نداشته باشد از آنجا بازدید کند. اگر می خواهید بعد از اجاره ویلا رامسر، از مناظری زیبا دیدن کنید، حتما به محله کتالم در رامسر بروید و ابتدا نیز این متن را بخوانید. راستی اگر معلم هستید، می توانید در خانه معلم رامسر اقامت کنید.

طالش محله کتالم رامسر کجاست؟ آن را کامل و جامع بشناسید!؟

کسانی که برای اجاره ویلا لوکس در رامسر اقدام می کنند، اول از همه باید به کتالم بروند؛ این منطقه، بکر و تماشایی است. در قدیم به کتالم، کَت لم می گفتند که کت به معنای تکیه گاه و لم نیز به معنی زمین بوده که آب راکد زیادی داشته است. 

هر جایی که نام کتالم به میان می آید، امکان ندارد اسمی از سادات شهر برده نشود. هر دو این مناطق، توریستی و گردشگر پذیر هستند و به دلیل داشتن جاذبه های دیدنی فراوان، افراد زیادی تمایل دارند از آن دیدن کنند. اگر دلتان می خواهد بعد از اجاره ویلا استخردار در شهر رامسر، چشمانتان را به جمال یک عالمه صحنه های بکر و زیبا روشن کنید، توصیه می کنیم حتما به کتالم بروید و از هر آنچه زیبایی در این منطقه وجود دارد، دیدن به عمل آورید. 

قطعا برایتان این سوال به وجود آمده است که چرا طالش محله کتالم رامسر این همه زیباست و این همه محبوبیت دارد. یکی از دلایل این محبوبیت را می توان در هم جواری این منطقه با جنگل و دریای خزر دانست. این همسایگی باعث شده کتالم همچون نگینی در استان مازندران بدرخشد.

حال که برای اجاره ویلا در رامسر اقدام کرده اید و می خواهید از رامسر طالش محله کتالم دیدن کنید، یادتان باشد که قرار است مناظری وصف ناپذیر مشاهده کنید. از تپه های سرسبز و زیبا که با درختان ازگیل و بلوط تزیین شده اند، بگیرید تا سواحل بی مانند، همه و همه، دست به دست هم داده اند تا شما از سفر به این شهر، خاطراتی بی نهایت جذاب و دوست داشتنی در ذهن و یاد خود ثبت کنید.

طالش محله کتالم رامسر کجاست؟ آن را کامل و جامع بشناسید!؟

جاهای دیدنی کتالم رامسر (طالش محله کتالم رامسر) کجاست؟ آیا در این رابطه چیزی می دانید؟

حالا که داریم در مورد طالش محله کتالم رامسر صحبت می کنیم، خوب است در مورد جاهای دیدنی کتالم رامسر نیز حرف بزنیم و گوشه ای از زیبایی های این منطقه جذاب را به شما بشناسانیم. این شما و این هم پدیده های جذاب و تماشایی کتالم در رامسر:

۱- ساحل زیبا و بی نظیر کتالم

این دریای خزر بوده است که باعث شده کتالم رامسر به نگین استان مازندران تبدیل شود. فاصله کتالم از دریای خرز زیاد نیست و شما در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید خود را به ساحل خزر برسانید و در زیبایی و پهناوری این دریاچه ی آرام گرفته در شمال کشور غرق شوید.

۲- چشمه های آب گرم با خاصیت های درمان

دیگر پدیده ای که باعث شده خیلی ها به رامسر طالش محله کتالم سفر کنند، چشمه های آب گرمی است که در این منطقه وجود دارد. ذخیره های آب زیرزمینی این شهر زیاد است و چشمه های آب گرم زیادی در آنجا می جوشد. اگر دوست دارید پوست بدنتان با آبی با خواص درمانی تماس پیدا کند به کتالم بروید.

۳- قلعه مارکوه

دیگر جای دیدنی در کتالم رامسر که آن نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته و ارزش حداقل یک بار تماشا را دارد، قلعه مارکوه است. این قلعه حدود ۳۰۰ پله دارد و شما باید از آن پله ها عبور کنید تا به خود قلعه برسید. مسیری که شما را به مارکوه می رساند، جنگلی بسیار زیباست و شما حتی در حین مسیر نیز می توانید قسمتی از زیبایی های کتالم را مشاهده کنید.

فاصله کتالم تا رامسر چقدر است؟ مسیر رامسر طالش محله کتالم را چند ساعته طی کنیم؟

فاصله کتالم تا رامسر چقدر است؟ مسیر رامسر طالش محله کتالم را چند ساعته طی کنیم؟

خوب است حالا که می دانید چرا طالش محله کتالم رامسر، اینقدر جذاب و دوست داشتنی است، در مورد فاصله کتالم تا رامسر نیز صحبت کنیم. کتالم و رامسر حدود ۵ کیلومتر از هم فاصله دارند و در واقع شما در طی کوتاه ترین زمان، یعنی ۵  دقیقه ای می توانید خود را از رامسر به کتالم برسانید. اگر بخواهیم بهتر به شما آدرس بدهیم باید بگوییم که کتالم بین شهر رامسر و شهر تنکابن قرار گرفته است. 

از محله های معروف رامسر طالش محله کتالم می توانیم به خانه سر، پیاز کش، کرد محله شرقی، کرد محله غربی، نیاسته، مشاکلایه، دشت جلم، بریشی، کوزه گر محله و طالش محله اشاره کنیم. از بین محله های نام برده، کرد محله و مشاکلایه قدمت بیشتری دارند. راستی، طالش محله بین مازندران و گیلان قرار گرفته است و مردم آن نیز به زبان گیلکی حرف می زنند.

فاصله کتالم تا دریا چقدر است؟ چقدر طول می کشد از طالش محله کتالم رامسر به دریا برسیم؟

در بالاتر اشاره کردیم، یکی از چیزهایی که باعث شده طالش محله کتالم رامسر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گیرد، فاصله کم آن با دریا است. فاصله کتالم تا دریا زیاد نیست و با توجه به اینکه ویلای شما در کجای این منطقه قرار گرفته است، نهایتا ظرف مدت ۱۰ دقیقه می توانید از دریای زیبا، گسترده و پهناور خزر دیدن کنید و اگر هم دوست داشتید تنی به آن بزنید.

با توجه به اینکه رامسر طالش محله کتالم فاصله زیادی از دریا ندارد، محل خوبی برای اقامت در استان مازندران به شمار می رود. ویلاهای زیادی در این منطقه برای اجاره وجود دارد که در صورت تمایل می توانید یکی از آنها را برای اقامت انتخاب کنید و در آن ساکن شوید. یادتان باشد، کتالم یکی از زیباترین و بکرترین مناطق رامسر به شمار می رود و حیف است در سفر به مازندران به آن بی مهری کرده و به تماشایش نروید.

فاصله کتالم تا دریا چقدر است؟ چقدر طول می کشد از طالش محله کتالم رامسر به دریا برسیم؟

کلام آخر

معرفی طالش محله کتالم رامسر موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم با نکاتی که بیان کردیم، توانسته باشیم گوشه ای از زیبایی های ایران عزیزمان، این گسترده بی نهایت دوست داشتنی و جذاب را به شما نشان داده باشیم.

 

 

وضعیت آب و هوا رامسر
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳

وضعیت آب و هوا رامسر:01n
۲.۲۹ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۸.۹۲
جزئیات هواشناسی رامسر

۱۰۱۸
سطح دریا:
جنوب جنوب شرقی
جهت باد:
۲.۲۹ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۸۲
رطوبت هوا
۱۰۱۸
فشار هوا: