شهر رامسر کجاست؟⚡جاهای دیدنی رامسر+معرفی شهر رامسر

در غرب مازندران و درست هم مرز گیلان، شهری زیبا و دیدنی خود نمایی می کند. رامسر مثل عروسی زیبا و محجوب تکیه بر کوه های البرز دارد و چین های دامنش را با آب دریاچه خزر خیس می کند. رامسر، شهری فوق العاده زیباست و سالانه میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف دنیا است. اگر دوست دارید چند روزی را در این شهر شگفت انگیز بگذرانید، حتما برای اجاره ویلا رامسر اقدام کنید.

 

شهر رامسر کجاست


شهر رامسر کجاست؟ رامسر را بیشتر بشناسید


برای آنکه بدانید رامسر دقیقا در کجا قرار گرفته است، باید به استان مازندارن بروید. این شهر غربی ترین شهر این استان بوده و در واقع با گیلان زیبای خودمان، هم مرز است. شهر رامسر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، شهرت جهانی دارد. در جنوب این شهر، کوه های البرز آرام گرفته اند و در شمال شهر نیز، دریای خرز در حال جوش و خروش است.
در تاریخ کشورمان، رامسر چند بار بین اراضی گیلان و مازندران دست به دست شده است و از حدود ۱۵۰ سال قبل جزء مازندران محسوب می شود. شهرهای کتالم، سادات شهر و رامسر جزء منطقه رامسر هستند. سخت سر، اشکور، شهیدان و جنت رودبار دهستان های رامسر محسوب می شوند. 


جشن ها و آداب و رسوم رامسر را دیده اید؟


جشن ها، سنت ها و آیین های متعددی در منطقه رامسر برگزار می شود، که در نوع خود دیدنی و خاص هستند؛ حال که می دانید شهر رامسر کجاست، خوب است از این جشن ها و آداب نیز دیدن کنید.
۱-نوروز خوانی
نوروز خانی، از نیمه اسفند شروع می شود؛ حدود ۱۵ روز مانده به آغاز فصل بهار، نوروز خوانان با ساز و دهل و خواندن آواز های محلی خاص نوروز به روستاها می روند و آمدن بهار را به روستاییان مژده می دهند. اهالی روستا هم با دادن شیرینی، تخم مرغ ، نخود و کشمش یا مقداری پول، به نوروز خوانان مژدگانی و عیدی می دهند.
۲-جشن نوروز ماه
مردم رامسر با چیدن اولین محصول برنج جشن می گیرند. با همان اولین برداشت غذا می پزند و مثل سیزده بدر از خانه هایشان بیرون می روند. با این جشن و دورهمی، خدا را شکرگزاری می کنند. زمان این جشن اواسط مردادماه است.

 

شهر رامسر کجاست؟معرفی شهر رامسر


بهترین زمان سفر به رامسر چه موقع است؟


بعد از آنکه متوجه شدید شهر رامسر کجاست، بهتر است بهترین زمان را برای بازدید از این شهر انتخاب کنید. وجود کوهستان و دریای خرز موجب شده است که رامسر زمستان های سرد و کوهستانی و تابستان های گرم و شرجی داشته باشد. اوایل پاییز و بهار هوای رامسر مطبوع و دلپذیر است. البته، قضیه ییلاقات رامسر کمی متفاوت است. ییلاقات رامسر چون از دریا دورند در تابستان هم، هوایی خنک دارند. با این حال به نظر می رسد اوایل پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر به رامسر و بازدید از روستاها و مناطق اطراف آن است.


آیا می دانید جاهای دیدنی‌های شهر رامسر کجاست؟!


حال که می دانیم شهر رامسر کجاست، خوب است از دیدنی های این شهر که برخی از آنها را در ادامه معرفی کرده ایم، دیدن کنید:
۱-تله کابین رامسر
تله کابین سواری را هر جایی نمی توانید تجربه کنید؛ اما در رامسر می شود. با تله کابین رامسر می توانید شهر را زیر پای خود ببینید؛ دریا، کوه و جنگل از آن بالا واقعا دیدنی است.
۲-جنگل‌های رامسر
در بین کوه های با صلابت البرز و دریای زیبای مازندران، جنگل های محسور کننده ی رامسر روییده اند. جنگل های دو هزار و دالخانی از جمله جنگل های فوق العاده ی رامسر هستند. روستا ها و جاده های جنگلی، از دیدنی های جنگل های رامسر محسوب می شوند. اگر با این اوصاف، حس کنجکاوی شما برای پاسخ سوال "شهر رامسر کجاست" تحریک نشده باشد، جای تعجب دارد.
۳-روستای جواهرده
روستای جواهرده یکی از جاذبه های ناب گردشگری رامسر است. در روستای جواهرده می توانید اقیانوس ابر را هم مشاهده کنید و روی ابر ها قدم بزنید.
۴-بلوار معلم رامسر
بلوار معلم رامسر که در قدیم به آن بلوار کازینو می گفتند، یکی دیگر از جاهای تاریخی و دیدنی رامسر است. انتهای بلوار معلم به هتل رامسر ختم می شود.
۵-قلعه مارکوه رامسر
از جاهای دیدنی رامسر در شهر کتالم که حتما باید ببینید، قلعه تاریخی مارکوه است. قدمت این قلعه تاریخی به حدود ۱۵۰۰ سال قبل  بر می گردد. منظره دریای مازندران و جنگل رامسر از بالای این دژ، دیدنی است. در سفر به رامسر حتما دوربین عکاسی داشته باشید؛ چرا که می توانید مناظر فوق العاده ای را ثبت کنید و با سند و مدرک به بقیه نشان دهید، شهر رامسر کجاست.
۶-آبشارهای رامسر
رامسر آبشار های زیادی در دل خود جای داده است؛ برای مثال، آبشارهای ده قلو و ایچ، از ذوب برف های کوه خشم چال جریان می یابند. آبشار آزارک در منطقه سنگ پشت، از دیگر آبشار های دیدنی رامسر است.
۷-چشمه‌‌های آب‌گرم رامسر
در روستاهای کتالم، جواهرده و سادات محله می توانید از چشمه های آب گرم و معدنی، با خاصیت درمانی رامسر بهرمند شوید.
۸-کاخ موزه مرمر 
یکی دیگر از جاهای فوق العاده دیدنی رامسر، باغ موزه مرمر است؛ این بنا در زمان پهلوی اول ساخته شده است. علاوه بر زیبایی های خود کاخ، موزه و محوطه باغ، بسیار جذاب و دیدنی هستند.

 

شهر رامسر کجاست؟⚡جاهای دیدنی رامسر


راه‌ های دسترسی به شهر رامسر کجاست؟


اگر با خودروی شخصی از تهران بخواهید به رامسر سفر کنید، باید از جاده چالوس به تنکابن بروید؛ این مسیر، ۵ ساعته شما را به رامسر می رساند. راه دیگر، آزاد راه تهران شمال است؛ این راهِ تازه تاسیس، مسیر را یک ساعت نزدیک تر کرده است. البته مسیر جاده چالوس نیز می تواند یادآور خاطرات خوش و عاشقانه برای شما باشد. 
اگر دوست دارید مدت زیادی در سفر باشید، با قطار به رامسر بروید. رامسر ایستگاه راه آهن ندارد، ولی می توانید با قطار به قائمشهر بروید، و از آنجا خودتان را به رامسر برسانید؛ این مسیر، اندکی طولانی است. اگر علاقمندید سریع به مقصد برسید سفر هوایی پیشنهاد خوبی است، چرا که رامسر فرودگاه دارد. سفر هوایی، حدود یک ساعت طول می کشد.

بالا شهر رامسر کجاست؟

بالا شهر رامسر کجاست؟

بالا شهر رامسر کجاست، سوال خیلی از کسانی است که می خواهند در یک منطقه خوب و بسیار عالی در شهر رامسر اقامت کنند. بالا شهر رامسر، همان بلوار معلم این شهر است. همه کسانی که می دانند شهر رامسر کجاست و با بالاشهر آن آشنایی دارند، حداقل یکبار به این بلوار رفته و تجربه پیاده روی در آن را دارند. 

در واقع، یکی از جذاب ترین و بهترین جاهایی که می توان برای شب گردی در رامسر پیشنهاد کرد، همین بلوار معلم است. این خیابان که حدود ۲ کیلومتر طول دارد، پر است از درختان نخل و توسکا و بهترین جا برای قدم زدن و گشت و گذار به شمار می رود. فضای بسیار متفاوت و دل انگیزی که در این منطقه به چشم می خورد، می تواند یکی از بهترین بهانه ها برای گشتن به دنبال پاسخ سوال شهر رامسر کجاست، باشد.

همان طوری که در معرفی شهر رامسر نیز بیان کردیم، این شهر از جمله شهرهای ساحلی استان مازندران به شمار می رود. برای اجاره ویلا در شهر رامسر، گزینه های دیگری نیز پیش روی شما قرار دارد. اگر دوست دارید، تمام مدتی که در این شهر هستید، چشمانتان زیبایی مناطق جنگلی رامسر را مشاهده کند، یک اقامتگاه مناسب در مناطق جنگلی اجاره کنید و در آن ساکن شوید.
 


شب را کجا اقامت کنیم؟


با توجه به اینکه رامسر یک شهر گردشگری است و سالانه میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان است، امکانات اقامتی و رفاهی خوبی برای گردشگران ایجاد شده است. مجموعه گرداگرد افتخار دارد در کنار هموطنان عزیزمان باشد تا با خیالی راحت به سفر خود ادامه دهند و دغدغه ای برای یافتن اقامتگاه نداشته باشند. 

 

 

وضعیت آب و هوا رامسر
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰

وضعیت آب و هوا رامسر:01n
۲.۲۹ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۹.۱۴
جزئیات هواشناسی رامسر

۱۰۲۲
سطح دریا:
جنوب جنوب شرقی
جهت باد:
۲.۲۹ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۷
رطوبت هوا
۱۰۲۲
فشار هوا: