بوستان جنگلی صفارود کجاست؟⭐(عکس+آدرس)

شهرهای شمالی کشورمان به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل، وجود دریا و کوهستان، مناظر بکر و دیدنیِ بسیاری دارد. همین چند مورد برای آنکه شما راهی این منطقه زیبا شوید، کافی به نظر می رسد. رامسر و طبیعت اطرافش یکی از جاهایی است که بازدید از آن می تواند خاطره انگیز باشد. اگر قصد دارید چند روزی در رامسر بمانید و از زیبایی های آن لذت ببرید، علاوه بر اجاره ویلا رامسر، به بازدید بوستان جنگلی صفارود نیز بروید.

 

بوستان جنگلی صفارود (پراک جنگلی صفارود)


آیا می دانید بوستان جنگلی صفارود کجاست؟ آیا می دانید چه حجمی از زیبایی در این منقطه خفته است؟

در شکاف دره ای از رشته کوه های البرز، جنگل زیبای صفارود جای گرفته است. در بوستان جنگلی صفارود چشمه های زیادی می جوشند. هم آوایی آب و کوهستان و جنگل، منظره ای شگفت انگیر را خلق کرده است. از زیر درختان بلند قامت جنگل هیرکانی، رود پر آب و خروشانی، به نام صفارود در جریان است. علت نامگذاری این منطقه به نام جنگل صفارود، جریان این رودخانه زیبا در میان آن است. رودخانه صفارود از کوه های سماسوس سرچشمه می گیرد و پس از عبور از بوستان جنگل صفارود و به تصویر کشیدن آرامش و لطافت خلقت، در نهایت به دریای مازندران می پیوندد.

اگر به این منطقه سفر کردید، حتما به دیدار صفا رود بروید و نجوای آرامَش را بشنوید. خنکا و دلپذیر بودن آب و هوا، جنگل سرسبز و فوق العاده، جریان آب و زندگی، همه و همه در اینجا جمع شده اند. چشمه های آب معدنی صفارود، بی دریغ آب گوارا به میهمانان تعارف می کنند. با اجاره ویلا در رامسر، دیدن این همه زیبایی را از چشمان خود دریغ نکنید.

حالا که فهمیدید بوستان جنگلی صفارود کجاست، حیف است از آب و هوای معتدل منطقه، چشمه های فراوان و جریان رودخانه صفارود، پوشش گیاهی جنگل صفارود دیدن نکنید. درختان بلند قامت افرا، توسکا و ممرز از جمله درختان این بوستان جنگلی هستند. این جنگل سرسبز، زیستگاه جانوران زیادی است. خرگوش، روباه، گرگ، بزکوهی و خرس از جمله حیواناتی هستند که در بوستان جنگلی صفارود زندگی می کنند.

مسیر دسترسی به بوستان جنگلی صفارود کجاست؟

برای رسیدن به بوستان جنگلی صفارود، اگر از رامسر به طرف روستای جواهرده حرکت کنید، پس از طی مسافتی کوتاه به منطقه صفارود می رسید. صفارود در ۹ کیلومتری جواهرده قرار دارد. خودروی شخصی برای رفتن به بوستان صفارود بسیار مناسب است؛ چون مسیر دسترسی به این بوستان زیبا، راهی پر پیچ و خم و جنگلی است. رانندگی در این جاده ی شگفت انگیز برای شما خاطره ساز خواهد بود.
اگر تمایل به رانندگی با خودروی شخصی ندارید، کافی است از اهالی رامسر بپرسید، بوستان جنگلی صفارود کجاست؟ تاکسی های شهری رامسر شما را به آسانی به این منطقه می رسانند. 
بوستان جنگلی صفارود ورودی پلکانی مخصوصی برای پیاده روی دارد. اگر دوست دارید در این فضای کارت پستالی قدم بزنید، می توانید از این ورودی استفاده کنید؛ ورودی فرعی دیگر صفارود، ماشین رو است، و با خودرو می توانید از این مسیر وارد بوستان شوید.

 

بوستان جنگلی صفارود کجاست


بهترین زمان سفر به بوستان صفارود چه موقع است؟

به دلیل کوهستانی بودن منطقه، هوای صفارود و مناطق اطراف آن همواره خنک است. این منطقه در زمستان، بسیار سرد و برفی می شود. بهترین زمان سفر به این منطقه بهار و تابستان است؛ چرا که می توانید در طبیعت بکر منطقه قدم بزنید و سفری لذت بخش داشته باشید. 

از ویژگی ها و امکانات مهمی که برای بوستان جنگی صفارود ایجاد شده است، ۲۴ ساعته بودن آن است. شما می توانید در آنجا چادر بزنید و اقامت کنید، و یا، در هر ساعت از شبانه روز، خود را به شهر رامسر رسانده و در محل اقامت خود استراحت کنید. در بوستان جنگلی صفارود امکانات متعددی دیگری برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. این بوستان جنگلی سرویس بهداشتی، آلاچیق، سوپر مارکت و فروشگاه نیز دارد.

 آیا می دانید جاهای دیدنی اطراف بوستان جنگلی صفارود کجاست؟

بعد از آنکه فهمیدید بوستان جنگلی صفارود کجاست، خوب است به مناطق اطراف هم سَری بزنید. این منطقه، پر از جاذبه های طبیعی و فرهنگی متنوع و دیدنی است. نام برخی از این جذابیت های طبیعی و دیدنی را در ادامه ذکر کرده ایم:

۱-روستای جواهرده

روستای شگفت انگیز جواهرده، تنها ۹ کیلومتر با بوستان صفارود فاصله دارد. جنگل های هیرکانی جواهرده و دشت لپاسر، طبیعتی بکر و دیدنی و محسور کننده دارند. چشمه های معدنی فراوانی در روستای جواهرده در حال جوشش هستند. علاوه بر طبیعت زیبا و فوق العاده آن، جواهرده آثار باستانی متعددی، مانند گور دخمه های باستانی و مقبره شاه یحیی دارد که دیدن شان شما را به اعماق تاریخ می برد. از دیگر جاذبه های جواهرده آداب و رسوم و جشن های سنتی اهالی آنجاست؛ نوروز بل، جشن تیرماه سیزده و کُشتی گیله مرد از جمله این سنت ها و آیین های دیدنی است. امیدواریم حالا که می دانید جاذبه های نزدیک بوستان جنگلی صفارود کجاست، هر چه سریع تر برای دیدن این منطقه یک اقدام موثر انجام دهید.

۲-دریاچه قو

دریاچه قو از گسترش یک برکه ی طبیعی ساخته شده است. در مسیر رامسر به جواهرده و در نزدیکی صفارود می توانید این دریاچه زیبا را بازدید کنید. در حاشیه دریاچه ی قو، آلاچیق های چوبی و زیبایی برای گردشگران ساخته شده است که برای استراحت، صرف غذا و لذت بردن از منظره دریاچه زیبای قو می توانید از آنها استفاده کنید. دریاچه قو، قایق پدالی هم دارد؛ اگر دوست داشتید تصویر ساحل را از میان برکه ببینید حتما قایق سواری را هم امتحان کنید و از دیدن مناظر بکر دریاچه لذت ببرید. دریاچه قو تنها ۲.۵ کیلومتر از جاده اصلی فاصله دارد.

 

بوستان جنگلی صفارود کجاست؟⭐(عکس+آدرس)

فاصله رامسر تا صفارود چقدر است؟

حال که می دانید بوستان جنگلی صفارود کجاست، خوب است در مورد فاصله رامسر تا صفارود نیز صحبت کنیم؛ شاید عده ای از کسانی که در رامسر اقامت کرده اند، بعد از دیدن عکس بوستان جنگلی صفارود هوس کنند به این بوستان بروند و یک پیک نیک جانانه را در آن سپری کنند. 

کسانی که قصد دارند از رامسر به سمت آدرس بوستان جنگلی صفارود حرکت کنند، باید ۱۵ کیلومتر را به سمت جنوب این شهر بپیمایند. وقتی به بوستان جنگلی صفارود می روید، تنها به جاده ی زیبایی که در حال قدم برداشتن در آن هستید، فکر کنید. درست است که این جاده، پیچ و خم های زیادی دارد، اما آنقدر زیبایی در درونش نهفته است که بتواند شما را برای چندین ساعت از دل مشغولی های زندگی روزانه تان جدا کرده، و حال و هوایتان را دل انگیز کند.

راستی، برای آنکه از راه رفتن در داخل این بوستان احساس خستگی نکنید، یک جفت کفش مناسب و مخصوص پیاده روی حتما با خود داشته باشید. حیف است که به این جنگل بروید، یک جا بنشینید و در جنگل قدم نزنید. توصیه می کنیم، این تجربه هیجان انگیز و جذاب را از خود دریغ نکنید.
 

فاصله رامسر تا صفارود چقدر است

هتل های نزدیک بوستان جنگلی صفارود کجاست؟ آیا نام آنها را می دانید؟

اگر می خواهید در نزدیکی صفارود اقامت کنید، باید بدانید که نزدیک ترین هتل به بوستان جنگلی صفارود کجاست. ما زحمت این کار را برای شما کشیده و نام برخی از هتل های نزدیک این بوستان را در ادامه ذکر کرده ایم:

۱- هتل پارسیان آزادی

یکی از هتل های نزدیک بوستان جنگلی صفارود، هتل پارسیان آزادی است. این هتل در شهر رامسر، خیابان سخت سر یا همان شهید رجایی قرار گرفته است. در این هتل امکانات متفاوتی از جمله کافی شاپ، روم سرویس شبانه روزی، استخر سر پوشیده، سالن مخصوص همایش و جشن عروسی، نمازخانه و امکانات بازی مخصوص کودکان به چشم می خورد.

۲- هتل بام سبز

اگر با دیدن عکس بوستان جنگلی صفارود هوس کرده اید به آن جا بروید، دیگر هتل نزدیک که می تواند اقامتگاه خوبی برای ماندن در نزدیکی این بوستان باشد، هتل بام سبز است. این هتل در شهر رامسر، کیلومتر ۵ غرب رامسر، تله کابین رامسر قرار گرفته است و به دلیل قرار داشتن در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح زمین، محلی بی نهایت با صفا و جذاب برای اقامتی کوتاه مدت به شمار می رود.

۳- هتل آپارتمان کوثر

هتل آپارتمان کوثر نیز در نزدیکی آدرس بوستان جنگلی صفارود قرار گرفته است. این هتل در رامسر، سه راه سادات شهر واقع شده و به امکاناتی نظیر مرکز خرید، ورزش های آبی، محل بازی کودکان و خدمات پزشکی مجهز است.

شب را کجا بمانیم؟

اکنون که فهمیدیم بوستان جنگلی صفارود کجاست، بهتر است فکری برای اسکانمان بکنیم. اگر اهل چادر زدن در شب هستید، می توانید شب را در این بوستان جنگلی چادر بزنید و حال و هوایی متفاوت را تجربه کنید؛ اما اگر این طور نیست، می توانید به روستای جواهرده در نزدیکی صفارود، بروید؛ اهالی خون گرم و میهمان نواز جواهرده با غذاهای محلی و ترشی های خوشمزه، آماده پذیرایی از شما هستند. برای داشتن خیالی آسوده و راحت از بابت داشتن یک اقامتگاه مناسب، مجموعه خدماتی گرداگرد می تواند بهترین مکان را با توجه به خواست و سلیقه شما پیشنهاد دهد.  
 

 

 

وضعیت آب و هوا رامسر
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳

وضعیت آب و هوا رامسر:01n
۲.۲۹ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۸.۹۲
جزئیات هواشناسی رامسر

۱۰۱۸
سطح دریا:
جنوب جنوب شرقی
جهت باد:
۲.۲۹ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۸۲
رطوبت هوا
۱۰۱۸
فشار هوا: