ماسال بهتر است یا ماسوله؟⭐مقایسه ماسال 

موضوعی که در این مقاله قصد داریم در مورد آن حرف بزنیم، معرفی و مقایسه دو نقطه بسیار زیبا در کشورمان ایران است. این دو منطقه، ماسال و ماسوله هستند و از نظر بسیاری گردشگران، زیبایی ها و جذابیت های منحصر به فرد و شاخص زیادی در آنها به چشم می خورد. اگر دوست دارید بدانید که ماسال بهتره یا ماسوله، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و در اولین فرصت، برای اجاره ویلا ماسال اقدام کنید.

علاوه بر خواندن این مقاله، توصیه می کنیم مقاله جنگل ابر گیلان کجاست را نیز مطالعه کنید؛ کمک تان می کند تا از یکی بهترین نقاط ایران زمین دیدن کنید.

ماسال و ماسوله کجاست؟ مسیر ماسال به ماسوله چقدر است؟

ماسال و ماسوله کجاست؟ مسیر ماسال به ماسوله چقدر است؟

برای آنکه بدانیم ماسال بهتر است یا ماسوله، خوب است اول به معرفی این دو شهر پرداخته و به سراغ سوال بسیار مهم و اساسی ماسال و ماسوله کجاست برویم. ماسال، یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است و با رشت نیز حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. ماسال از سمت جنوب با اردبیل، از شمال با رضوانشهر، از شرق با فومن و از غرب نیز با خلخال همسایه است. اگر برای اجاره ویلا در ماسال اقدام کنید، فرصت تجربه وقایعی جذاب را به خود داده اید.

دیگر گوهر جذاب و دوست داشتنی در گیلان، ماسوله است. ماسوله، یک روستای بسیار زیبا بوده و در فاصله ۶۵ کیلومتری از رشت قرار گرفته است. اگر بخواهید از فومن به ماسوله بروید، باید حدود ۳۵ کیلومتر راه را طی کنید. کسانی که می خواهند روستایی کاملا متفاوت و جذاب را ببینند و به خلاقیت انسان در معماری پی ببرند، خوب است حتما از ماسوله دیدن کنند. اگر برای اجاره ویلا لوکس در رشت اقدام کردید، حتما به این روستا بروید.

موضوع دیگری که می خواهیم در مورد آن نیز حرف بزنیم، مسیر ماسال به ماسوله است. این دو منطقه در فاصله ۴۵ کیلومتری از هم قرار گرفته اند. گرچه اسم این دو شباهت های زیادی به هم دارد، اما از نظر زیبایی و جذابیت، کاملا متفاوت بوده و امکان ندارد با قدم گذاشتن به هر دو این مناطق، با یک اتفاق و واقعه تکراری رو در رو شوید. اگر می خواهید با سند و مدرک، دست به مقایسه ماسال و ماسوله بزنید، حتما از این دو منطقه دیدن کنید و یادتان باشد، زمانی بهترین خاطرات برایتان رقم می خورد که برای اجاره ویلا استخردار اقدام کرده باشید.

جاهای دیدنی ماسوله کجاست؟ از نظر جاهای دیدنی، ماسال بهتره یا ماسوله؟

حالا که فهمیدید ماسوله و ماسال در کجای ایران قرار گرفته اند، خوب است در مورد این سوال که جاهای دیدنی ماسوله کجاست صحبت کنیم، و اینکه ماسال بهتره یا ماسوله را از این منظر نیز بررسی کنیم.

۱- جاهای دیدنی ماسوله را بشناسید!؟

یکی از زیباترین و جذاب ترین جاهای دیدنی در ماسوله، خود ماسوله است. این روستا به صورت پلکانی ساخته شده و به همین دلیل است که مورد توجه گردشگران و مسافران قرار دارد. کمتر روستایی را در کشور می توانید مشاهده کنید که به این شکل ساخته شده باشد. مصالح ساخته شده در خانه های این روستا از جنس چوب، خشت و سنگ است و اغلب خانه ها نیز دو طبقه هستند.

از جمله جاهای دیدنی در این روستا می توانیم به آبشار کوشم، رودخانه و آبشار ماسوله رودخان، آبشار خرم بو یا خربو، آبشار توریشوم، آبشار لارچشمه، پارک جنگلی گیسوم و پارک جنگلی ماسوله اشاره کنیم.

۲- جاهای دیدنی ماسال کجاست؟

برای آنکه بتوانیم برای مقایسه ماسال و ماسوله اقدام کنیم می بایست در مورد جاهای دیدنی ماسال نیز صحبت کنیم. یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین صحنه ها و مناظر در ماسال، ییلاقات آن هستند. از جمله این ییلاقات منحصر به فرد و خاص می توان به ییلاق اولسبنگاه، جایی که ابرها دست در دست هم داده و راهی زمین شده اند، اشاره کرد. جنگل ابری که در این منطقه پدیدار می شود، یکی از شاخص ترین اتفاقات این ییلاق و ماسال است.

فاصله ماسوله تا دریا بیشتر است یا فاصله ماسال تا دریا؟ از این نظر، ماسال بهتره یا ماسوله؟

خب نمی شود پایمان به شمال کشور باز شود، اما هوس رفتن به دریا را در سر نداشته باشیم. برای عده ای که دوست دارند بعد از دیدن ماسال و ماسوله، به دریا بروند، دانستن فاصله ماسال و ماسوله تا دریا مهم است. ما دوست داریم از این منظر نیز به مقایسه ماسال و ماسوله بپردازیم و به شما بگوییم که از نظر نزدیکی و دوری به دریا، ماسال بهتره یا ماسوله.

فاصله ماسال تا دریا، حدود ۵۰ کیلومتر است و شما اگر بخواهید از ماسال به سمت دریا حرکت کنید، می بایست حدود یک ساعت در راه باشید. فاصله ماسوله تا دریا نیز ۴۱۹ کیلومتر است و طی این مسافت نیز حدود ۴ ساعت و نیم به طول می انجامد. از نظر دوری و نزدیکی به دریا و در پاسخ به سوال ماسال بهتر است یا ماسوله، ما به جرات ماسال را انتخاب می کنیم.

برای دسترسی به نقاط دیدنی و زیبا در گیلان، ماسال بهتره یا ماسوله؟

برای دسترسی به نقاط دیدنی و زیبا در گیلان، ماسال بهتره یا ماسوله؟

برای آنکه بررسی مان برای سوال ماسال بهتره یا ماسوله، دقیق تر و جامع تر باشد، می بایست در مورد فاصله این دو منطقه، از شهرهای معروف اطراف نیز نکاتی را بیان کنیم. ما در ادامه فاصله ی ماسال را از جواهرده، بندر انزلی و اولسبنگاه ذکر خواهیم کرد.

۱- فاصله ماسال تا جواهرده و فاصله ماسوله تا جواهرده

فاصله ماسال از جواهرده، ۱۸۹ کیلومتر و فاصله ماسوله از جواهرده، ۲۰۱ کیلومتر است. 

۲- فاصله ماسال تا بندر انزلی و فاصله ماسوله تا بندر انزلی

در ادامه مقایسه ماسال و ماسوله، دوست داریم در مورد فاصله ماسال تا بندر انزلی و فاصله ماسوله تا بندر انزلی نیز نکاتی را بیان کنیم. ماسال و بندر انزلی، ۶۰ کیلومتر، و ماسوله و بندر انزلی نیز حدود ۹۸ کیلومتر با هم فاصله دارند.

۳-فاصله مسیر ماسوله به اولسبنگاه و فاصله ماسال به اولسبنگاه

مسیر ماسوله به اولسبنگاه ۷۶ کیلومتر و فاصله اولسبنگاه تا ماسال، ۲۹ کیلومتر است. اگر بخواهیم بین ماسال بهتره یا ماسوله یکی را انتخاب کنیم، باید بگوییم از آنجایی که ماسال در فاصله کمتری نسبت به ییلاق جذاب و زیبایی اولسبنگاه قرار گرفته، پس، ماسال بهتر است از ماسوله.

برای دسترسی به نقاط دیدنی و زیبا در گیلان، ماسال بهتره یا ماسوله؟

کلام آخر

ما در این مقاله به بررسی ماسال بهتره یا ماسوله، پرداختیم. موضوعی که باید به آن توجه و دقت داشته باشید این است که هم ماسال و هم ماسوله زیبایی های خاص خود را دارند و از این جهت هیچ یک بر دیگری برتری ندارند. اگر خواستید به گیلان بروید و در این استان خوش بگذرانید، از خدمات گرداگرد برای اجاره ویلا بهره ببرید. 

 


 

وضعیت آب و هوا ماسال
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۷

وضعیت آب و هوا ماسال:01d
۳.۶ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۱.۵۸
جزئیات هواشناسی ماسال

۱۰۲۱
سطح دریا:
شرق و شمال شرق
جهت باد:
۳.۶ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۴۳
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: