جاذبه های گردشگری ماسال⭐جاهای دیدنی ماسال

فرصت تماشای جاذبه های دیدنی ماسال، برای کسانی به وجود خواهد آمد که برای اجاره ویلا ماسال اقدام می کنند. اگر تا به حال، ماسال گردی نکرده اید، توصیه می کنیم تا به انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛ می خواهیم از راز محبوبیت ماسال پرده برداری کنیم. اگر دوست داشتید، می توانید مقاله شاندرمن ماسال کجاست را نیز مطالعه کنید.

بهترین ییلاق ماسال کجاست؟ آیا می دانستید یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ماسال، این ییلاق است؟

قبل از آنکه در مورد بهترین ییلاق ماسال صحبت کنیم، خوب است اندکی در مورد اینکه ماسال کجاست، حرف بزنیم. ماسال، یک شهر زیبا و کوچک در ۵۰ کیلومتری رشت است و به دلیل جاذبه های فراوانی که در آن دیده می شود، مسافران زیادی به شدت تمایل دارند تا برای اجاره ویلا در ماسال اقدام کنند. شک نداریم، بعد از آنکه از زیبایی های این منطقه اسم بردیم، شما نیز دست به کارِ چمدان بستن شده و رو به این قسمت حرکت می کنید.

برای آنکه از وقت استفاده کنیم، سریع تر به سر اصل مطلب رفته و بهترین ییلاقات این منطقه را معرفی می کنیم. این ییلاقات به شرح زیرند:

بهترین ییلاق ماسال کجاست

۱- ییلاق سوچاله ماسال

وقتی به ییلاق سوچاله ماسال می روید، یکی از اولین چیزهایی که توجه شما را به خود جلب می کند، دو طبقه بودن خانه و رنگارنگ بودنشان است. اگر به این ییلاق رفتید، تماشای غروب و طلوع آفتاب را از دست ندهید. مه آلود بودن و آرامش این ییلاق، هدیه سوچاله به گردشگران است. سوچاله را یکی از جاذبه های دیدنی ماسال می دانند.

۲-  تلارگاه ماسال

از دیگر ییلاق هایی که در سفر به ماسال به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد، ییلاق تلارگاه است. این ییلاق نیز ترکیبی بسیار زیبا و شور آفرین از جنگل، مه و ابر به شما هدیه می کند. دشت های سرسبز این منطقه، فرصت خوبی برای استراحت و خستگی در کردن است. اگر برای اجاره ویلا لوکس ماسال اقدام کردید، به تلارگاه نیز سری بزنید.

۳- ییلاق خندیله

ییلاق خندیله یکی از جاهایی است که برای رفتن به آن، در اوج گرمای تابستان نیز می بایست لباس گرم با خود به همراه داشته باشید. این منطقه، یک منطقه کوهستانی است و از جمله جاذبه های گردشگری ماسال به شمار می رود. مشتاقان اجاره ویلا استخردار ماسال، از این ییلاق نیز بازدید می کنند.

https://up.grdagrd.com/uploads/blog_upload/f7597faafb3a72af9ffb4f59064c117f.jpg

جاهای دیدنی ماسال در تابستان (جاذبه های گردشگری ماسال در تابستان) کجاست؟

با ییلاق های ماسال که بی شک، یکی از جذاب ترین و سِحر انگیزترین جاذبه های گردشگری ماسال هستند، آشنا شدید. اگر دوست ندارید در فصل تابستان در خانه بمانید، خوب است اسم دیگر جاهای دیدنی ماسال در تابستان را نیز یاد بگیرید؛ اسامی آنها به شرح زیر است:

  • یکی از جاهایی است که خوب است در فصل تابستان از آن بازدید کنید، آبشار تولی نسا است. این آبشار حدود ۱۰ متر ارتفاع دارد و از یک دیوار صاف، سر به زمین می کوبد. اگر بخواهید به بازدید این آبشار بروید، باید با ماشین های آفرود، مسیر را طی کنید.
  • مشهد میرزا کوچک خان از دیگر جاذبه های دیدنی ماسال به شمار می رود. اینجا محل شهادت میرزا کوچک خان است و با ماسال حدود ۴۵ کیلومتر فاصله دارد. برای رفتن به این محل، می بایست از طریق جاده گیلوان اقدام کنید.
  • به هرکسی که دلش هوای ماسال گردی می کند، توصیه می کنیم از ییلاق شالما نیز دیدن کنید. این ییلاق، زندانی کوه های البرز است و همین در بند بودن، باعث ایجاد پدیده هایی بسیار بکر و چشمنواز در آن شده است.

حتما طعم شیرین بازدید از جاهای دیدنی ماسال در پاییز را بچشید!؟

فصل پاییز، فقط فصل عاشقان نیست، ما می خواهیم آن را فصل ماسال نیز بدانیم؛ زیرا ماسال نیز در این فصل زیبایی های زیادی برای به رخ کشیدن دارد. اگر دوست دارید در پاییز به این منطقه بروید، حتما از جاهای دیدنی ماسال در پاییز که به شرح زیر هستند، بازدید کنید:

۱- پارک ریزه مندان

یکی از چیزهایی که باعث شده پارک ریزه مندان ماسال را یکی از جاذبه های گردشگری ماسال بنامیم، رقص درختان در رنگ های مختلف است. درختان در این جنگل، هزار رنگ می شوند و پدیده ای بسیار جالب و چشمنواز به نام رقص رنگ ها خلق می کنند.

۲- شنبه بازارهای ماسال

اگر دوست دارید در فصل پاییز و زمستان، شکم تان را مهمان ترشی ها و مرباهای خانگی کنید، به شنبه بازارهای ماسال سر بزنید. انواع و اقسام ترشی در این بازار برای فروش آماده شده است.

۳-مکان های مذهبی ماسال

ایرانیان مردمانی مذهبی هستند و به همین دلیل به هر نقطه از کشور که سر بزنید، می توانید حداقل یک امامزاده را زیارت کنید. ماسال نیز به مانند دیگر نقاط کشور، از این موهبت و نعمت برخوردار است. پاییز، زمان خوبی برای زیارت این اماکن مقدس به نظر می رسد. آرامش وصف ناپذیر این فضاها، آنها را به یکی از جاذبه های دیدنی ماسال تبدیل کرده است.

نام چند تا از شهرهای اطراف ماسال را یاد بگیرید؛ به نظر شما آیا می شود آنها را جزء جاذبه های گردشگری ماسال دانست؟

نام چند تا از شهرهای اطراف ماسال را یاد بگیرید؛ به نظر شما آیا می شود آنها را جزء جاذبه های گردشگری ماسال دانست؟

به جرات می توانیم بگوییم، هر کسی که پایش به شهرهای اطراف ماسال باز شده، از آنها به عنوان جاذبه های گردشگری ماسال یاد کرده است. شک نداریم اگر شما نیز به یکی از شهرهایی که در ادامه نام می بریم بروید، با ما، هم نظر خواهید بود:

  • شهر صومعه سرا، یکی از شهرهای اطراف ماسال است. این دو شهر، ۲۴ کیلومتر با هم فاصله دارند و شما در مدت زمانی حدود نیم ساعت می توانید خود را از ماسال به صومعه سرا برسانید و از زیبایی های آن دیدن کنید.
  • از دیگر شهرهای اطراف ماسال که از آن به عنوان نگین گیلان یاد می کنند، فومن است. این شهر نیز در ۲۱ کیلومتری ماسال قرار گرفته است و شما با طی مدت زمانی حدود ۲۰ دقیقه می توانید به فومن بروید. اگر از جاذبه های دیدنی ماسال بازدید کردید، به فومن نیز سفر کنید.
  • ماسوله نیز یکی از شهرهای نزدیک ماسال است. این دو شهر، حدود ۵۰ کیلومتر از هم فاصله دارند. ماسوله یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق در گیلان به شمار می رود.

ییلاقات ماسال، بی نظیرترین جاذبه های گردشگری ماسال؛ اسامی ییلاقات ماسال را در خاطر خود ثبت کنید!؟

ییلاقات ماسال، بی نظیرترین جاذبه های گردشگری ماسال؛ اسامی ییلاقات ماسال را در خاطر خود ثبت کنید!؟

در مورد برخی از بهترین ییلاق های ماسال صحبت کردیم، و گفتیم که این ییلاق ها مناظر بی بدیل و بسیار زیبایی برای تماشا به شمار می روند. با توجه به اینکه ماسال، به دلیل وجود این ییلاق ها سر زبان ها افتاده و همه عاشق و شیفته رفتن به آن هستند، حس می کنیم که حق مطلب را در مورد ییلاق های این منطقه به صورت کامل ادا نکرده ایم. ما برای آنکه ثابت کنیم می خواهیم جاذبه های گردشگری ماسال را به صورت کامل به شما معرفی کنیم، اسامی ییلاقات ماسال را به صورت کامل و جامع در این جا خواهیم برد. نام این ییلاق ها به شرح زیر است:

  • ییلاق مورجونه 
  • ییلاق رشته پشت
  • ییلاق مولومه بند
  • ییلاق شنبه راه
  • ییلاق سی فی
  • ییلاق نمنه پشت
  • ییلاق اولسبنگاه
  • ییلاق اسپی دشت
  • ییلاق واشیار
  • ییلاق شالما
  • ییلاق خشکه دریا
  • دره خون
  • سنگ بست

اسامی که در بالا نام بردیم، جزء زیباترین، تماشایی ترین و منحصر به فردترین جاذبه های دیدنی ماسال هستند. توصیه می کنیم اگر به ماسال و گیلان سفر کردید وقت کافی برای تماشای همه این ییلاق ها در نظر بگیرید؛ ارزش تماشا و بازدید را دارند.

کلام آخر

جاذبه های گردشگری ماسال، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. اگر تمایل دارید از همه جای ماسال دیدن کنید، باید وقت گذاشته و چند روزی را در این شهر اقامت داشته باشید. با اجاره ویلا در گرداگرد، روزهای خوبی از ماندن در این شهر تجربه خواهید کرد.

 


 

وضعیت آب و هوا ماسال
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸

وضعیت آب و هوا ماسال:01n
۱.۹۵ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۱۷.۶۱
جزئیات هواشناسی ماسال

۱۰۲۱
سطح دریا:
غرب
جهت باد:
۱.۹۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۴
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: