جنگل ابر ماسال کجاست؟⭐معرفی جنگل ابر ماسال

ما در دوران لمس و تجربه ی پدیده های نو و جذاب زندگی می کنیم، و تجربه لمس یکی از این اتفاقات شیرین، تنها با اجاره ویلا ماسال اتفاق خواهد افتاد. ماسال، یکی از رویایی ترین و بی نظیرترین جاهایی است که می توانیم به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید رویارویی متفاوتی با جنگل ابر در ماسال داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید و حتما برای اجاره ویلا در ماسال اقدام کنید.

جنگل ابر گیلان کجاست؟ آیا جنگل ابر گیلان همان جنگل ابر ماسال است؟

جنگل ابر گیلان کجاست؟ تعجب نکنید؛ سوال را به درستی خوانده اید. از آنجایی که ماسال در استان گیلان قرار داد، به همین دلیل، برخی افراد ممکن است جنگل ابر در ماسال را با نام جنگل ابر گیلان نیز صدا بزنند. 

معروف ترین و زیباترین جنگل ابر در ماسال، متعلق به ییلاق اولسبنگاه است. این ییلاق یکی از زیباترین و بکرترین ییلاق ها و روستاهای شهر ماسال (شهر ماسال کجاست) به شمار رفته و به دلیل داشتن جنگل ابر، جور دیگری در دل مسافران و گردشگران جا باز کرده است. این ییلاق، حدود ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و هر کسی که به آنجا رفته، مسحور زیبایی آن شده و با خاطراتی جذاب و دوست داشتنی به شهر محل اقامت خود بازگشته است.

جنگل ابر ماسال که در اولسبنگاه قرار دارد، می تواند تجربه ای کاملا متفاوت و جذاب از اجاره ویلا استخردار در ماسال باشد. راستی، خوب است بگوییم که این ییلاق در شمال غرب ماسال قرار گرفته و با آن حدود ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. اگر خواستید از تهران، مستقیما به سمت این ییلاق حرکت کرده و از جنگل ابر آن دیدن کنید، باید خود را به آزاد راه قزوین رشت برسانید و حدود ۶ ساعت را در راه باشید. 

جنگل ابر گیلان کجاست؟ آیا جنگل ابر گیلان همان جنگل ابر ماسال است؟

در جنگل ابر اولسبنگاه، بی نظیرترین اتفاقات را تجربه و لمس کنید!؟

وقتی برای اجاره ویلا لوکس در ماسال اقدام می کنید و به جنگل ابر ماسال یا همان جنگل ابر اولسبنگاه قدم می گذارید، چیزی جز زیبایی و بکر بودن نمی توانید ببینید. در این روستای ییلاقی، همه چیز کاملا متفاوت با جایی خواهد بود که شما از آنجا آمده اید. در این ییلاق، تا چشم کار می کند فقط زیبایی و سرسبزی به چشم می خورد. کلبه های چوبی در هر گوشه ای پراکنده شده و منظره ای بس تماشایی را ایجاد کرده اند. 

ورجه وورجه کردن و دویدن اسب های وحشی از این طرف به آن طرف، جنب و جوش کسانی که بومی روستا هستند و در آن زندگی می کنند، همه و همه به شما ثابت می کند که این دنیا هنوز هم جای زیبایی برای زندگی است.

خاطرات شما از رفتن به این ییلاق، زمانی رنگ و بویی کاملا متفاوت به خود می گیرد، که با اقیانوس ابر این منطقه رخ به رخ می شوید. همان طوری که اشاره کردیم، این ییلاق در ارتفاعات قرار گرفته و به همین دلیل ابرها می توانند بدون آنکه چشم هیچ نامحرمی به آنها بیفتد، دست هم را بگیرند و زیبایی سفید گونه و جذابی به نام جنگل ابر را به وجود آورند. حیف است که راه زیادی را برای رفتن به ماسال و استان گیلان طی کنید، اما از طبیعت وصف ناپذیر و بی نظیر این منطقه دیدن نکنید.

بهترین فصل سفر به جنگل ابر ماسال چه موقع است؟

بهترین فصل سفر به جنگل ابر ماسال چه موقع است؟

حال که فهمیدیم جنگل ابر ماسال کجاست، و چرا گردشگران و مسافران زیادی اصرار دارند برای یک بار هم که شده از آنجا دیدن کنند، وقت آن است که در مورد بهترین فصل زمان برای رفتن به این منطقه نیز برخی نکات را یاد آوری کنیم. 

بهترین زمان برای سفر کردن به جنگل ابر در شهر ماسال، از اردیبهشت تا اواخر ماه شهریور است. درست است که این منطقه در هر فصلی از سال، زیبایی های خاص خود را دارد و چشمان شما را با یک آسمان آبی و بسیار تمیز آشتی می دهد، اما حواستان به این نکته هم باشد که ییلاق اولسبنگاه که پناهگاه جنگل ابر در ماسال است، در ارتفاعات قرار گرفته و معمولا در اغلب روزهای سال، بارش در آن مشاهده می شود. پس هر زمان که خواستید به این ییلاق بروید، حتما وضعیت آب و هوا و اقلیم را در آنجا بررسی کنید.

برای تماشای جنگل ابر ماسال در کجا اقامت کنیم؟

اگر عاشق رفتن به جنگل ابر در شهر ماسال شده اید و می خواهید خودتان با چشم خودتان از این جنگل ابر دیدن کنید، راه های متفاوتی برای اقامت کردن پیش روی شما وجود دارد. شما یا می توانید در یکی از کلبه های چوبی که در روستای اولسبنگاه اجاره داده می شوند اقامت کنید، و یا می توانید به ماسال برگشته و در ویلایی که قبلا آن را اجاره کرده اید، ساکن شوید.

البته، همه کسانی که عاشق شب گذرانی در زیر آسمان پر ستاره هستند، می توانند چادر مسافرتی با خود برده و در آنجا کمپ بزنند. خلاصه که راه برای آنکه شما از رفتن به این ییلاق، حسابی خوش بگذرانید، زیاد است.

برای تماشای جنگل ابر ماسال در کجا اقامت کنیم؟

جنگل ابر ماسال با جنگل ابر شاهرود چقدر فاصله دارد؟ آیا از جذابیت های این مسیر خبر دارید؟

پدیده زیبا، جذاب و دوست داشتنی جنگل ابر تنها مختص شهرهای شمالی کشور همچون گیلان و مازندران نیست و در برخی دیگر از نقاط نیز می توان آن را مشاهده کرد. جنگل ابر شاهرود از دیگر جاهایی است که شما می توانید دست به دست دادن ابرها را روی زمین مشاهده کنید. 

اگر به سفر کردن علاقه دارید و می خواهید اول جنگل ابر ماسال را ببینید و بعد به سمت شاهرود بروید و جنگل ابر این منطقه را نیز ببینید، باید حدود ۸۰۰ کیلومتر در راه باشید. اگر با ماشین شخصی تان باشید و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، نزدیک ۸ یا ۹ ساعت در راه رسیدن به شاهرود از ماسال خواهید بود.

راستی، اگر یک گردشگر حرفه ای هستید، خبر خوبی برایتان داریم؛ در طی مسیری که می خواهید از ماسال به شاهرود بروید، جذابیت های زیادی برای شما تدارک دیده شده است. از جمله این جذابیت ها می توانیم به دریاچه عروس یا دریاچه حلیمه جان، جنگل نقله بر، دریاچه سفید منجیل، سرو کهنسال هرزویل، آب انبار سردار بزرگ و تونل نمکی گرمسار اشاره کنیم. 

جنگل ابر ماسال با جنگل ابر شاهرود چقدر فاصله دارد؟ آیا از جذابیت های این مسیر خبر دارید؟
 

کلام آخر

جنگل ابر ماسال موضوع صحبت ما در این مقاله بود. اگر می خواهید در بهترین جا در ماسال اقامت کنید، گرداگرد، حاضر و آماده است و به شما کمک می کند تا در مناسب ترین ویلاها ساکن شوید.

 

 

وضعیت آب و هوا ماسال
بروزرسانی: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۱

وضعیت آب و هوا ماسال:01n
۱.۷۲ km/h
دوشنبه
آسمان صاف
۱۷.۴۵
جزئیات هواشناسی ماسال

۱۰۲۱
سطح دریا:
غرب
جهت باد:
۱.۷۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۰
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: