اقیانوس ابر ایران را کجا ببینیم؟⭐اقیانوس ابر شمال

حتما می دانید، ایران دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و بسیار زیبایی است که امکان ندارد کسی آنها را ببیند و عاشقشان نشود. امروز می خواهیم در مورد اقیانوس ابر ایران با شما صحبت کنیم. اغلب اقیانوس های ابر در مناطق بی نظیر شمال قرار دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با این پدیده طبیعی هستید، تا انتهای این مقاله همراه گرداگرد بمانید.

اقیانوس ابر چیست؟ آیا می دانید ابرها چگونه روی زمین تشکیل می شوند؟

بیشتر اقیانوس های ابر ایران، در نقاط شمالی کشور وجود دارند. چشم اندازی که اقیانوس ابر پیش روی شما قرار می دهد به قدری زیباست که هرگز از تماشای آن سیر نمی شوید. برای تماشای اقیانوس ابر باید به ارتفاعات بروید. در این جا، ابرها مانند سطحی گسترده و پنبه ای زیر پای شما قرار می گیرند.

اقیانوس ابر پدیده ای طبیعی است و به دلیل گیر افتادن رطوبت ناشی از بارش باران در بین کوه ها، به وقوع می پیوندد. با سرد شدن هوا، ابرها افزایش پیدا می کنند، سطح زمین را پوشش می دهند و به این شکل است که اقیانوس ابر تشکیل می شود. اجاره ویلا ماسال به شما اجازه می دهد که از زیباترین پدیده شمال دیدن کنید.

اقیانوس ابر مازندران کجاست؟ کدام یک را می توان زیباترین اقیانوس ابر ایران نامید؟

اقیانوس ابر مازندران کجاست؟ کدام یک را می توان زیباترین اقیانوس ابر ایران نامید؟

حال که قصد سفر به شمال کشور را دارید، خوب است به سراغ جذاب ترین و دیدنی ترین پدیده این منطقه یعنی اقیانوس ابر بروید. در ادامه زیباترین اتفاق این استان، یعنی نام چند اقیانوس ابر مازندران را معرفی کرده ایم:

۱- اقیانوس ابر فیلبند؛ بی نظیر و زیبا

فیلبند که دارنده زیباترین اقیانوس ابر شمال است، در استان مازندران و در ارتفاع ۲۳۰۰ متری قرار گرفته است. این روستا به نام بام شرقی مازندران معروف است. به دلیل بالا بودن ارتفاع این روستا، احتمال تشکیل اقیانوس ابر در آن بسیار زیاد است. 

در فیلبند شما می توانید تمام پدیده های جوی مثل باران، برف، تگرگ و رگبار را در عرض کمتر از یک روز مشاهده کنید. بهترین زمان برای رفتن به فیلبند از ماه اردیبهشت تا مهر ماه است. برای اقامت در این منطقه، کلبه های چوبی با نمایی بی نظیر از اقیانوس ابر از شما استقبال می کنند. 

۲- جواهرده؛ جواهری درخشنده در دل رامسر

جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و یکی از مناطق زیبای شهرستان رامسر است. این روستا در ۲۹ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد.  جواهرده، منطقه ای تاریخی با جنگل های سرسبز است که نصف سال پوشیده از برف و در نیم دیگر هوا بسیار بسیار دوست داشتنی و دلچسب است. 

این جواهر درخشنده، دیگر اقیانوس ابر ایران محسوب می شود. در این منطقه ضمن لذت بردن از اقیانوس ابر و طبیعت بکر می توانید از آبشارها، چشمه های روستا، جنگل، مراتع و قلعه ها، مسجد آدینه و گورهای تاریخی گبری دیدن کنید. عکاسی از اقیانوس ابر، کوهنوردی در قله های سر به فلک کشیده روستا و همچنین گشت و گذار در دل طبیعت بکر قطعا می تواند برای هر گردشگری جذاب و دلچسب باشد.

اقیانوس ابر مازندران کجاست؟ کدام یک را می توان زیباترین اقیانوس ابر ایران نامید؟

اقیانوس ابر گیلان کجاست؟ آیا زیباترین اقیانوس ابر ایران را می توان در گیلان مشاهده کرد؟

با اقیانوس ابر مازندران آشنا شدید؛ خوب است حالا در مورد اقیانوس ابر گیلان نیز اطلاعاتتان را تکمیل کنید:

۱- اشکورات؛ منطقه ای زیبا در مه

اشکورات زیباترین اقیانوس ابر ایران است. این منطقه ییلاقی از دو بخش بالا اشکور و پایین اشکور تشکیل شده است. اشکورات از جنوبی ترین بخش شهرستان رودسر شروع می شود و تا جنوبی ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد. جاده های این منطقه بسیار بکر و زیبا هستند و شما می توانید در هر نقطه از جاده آن اقیانوس ابر را تماشا کنید. 

اشکورات به سرزمین عجایب گیلان معروف است. جاذبه های زیبای دیگری در این منطقه ییلاقی وجود دارد که در طی سفر می توانید از آنها دیدن کنید. برای دیدن اشکورات می توانید دو شهر رامسر و یا رودسر را برای اجاره ویلا استخردار انتخاب کنید. البته در صورتی که دلتان خواست می توانید در کلبه های چوبی روستاهای نزدیک به ییلاق اشکورات نیز اقامت کنید. 

۲- اولسبلنگاه؛ ییلاقی بر فراز اقیانوس ابرها

اگر اهل گردشگری در شمال باشید حتما نام ماسال به گوش شما خورده است. جاهای دیدنی ماسال زیبا و چشم نواز است و شما با سفر به این شهر روحتان تازه می شود. اولسبلنگاه، روستایی ییلاقی از توابع ماسال است که در ارتفاع ۱.۴۸۹ متری از سطح دریا قرار گرفته است. اولسبلنگاه جایی است که در آن آسمان و زمین به هم می رسند. 

بخاطر طبیعت بکر و زیبای این روستا گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند. در این منطقه ییلاقی می توانید زیباترین اقیانوس ابر ایران را تماشا کنید. بهترین زمان سفر به این روستا اواسط اردیبهشت تا پایان تابستان است. با اجاره ویلا ماسال در ماه های اردیبهشت و خرداد، بیشترین مه گرفتی را در این منطقه می توانید مشاهده کنید. با اقامت در کلبه های چوبی این ییلاق، دست به اکتشافی هیجان انگیز بزنید.

۳- سوباتان؛ رویایی ترین اقیانوس ابر شمال 

سوباتان یکی از ییلاق های بی نظیر استان گیلان است و در ۳۶ کیلومتری شهر تالش قرار دارد. این ییلاق زیبا در ارتفاع ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متری سطح دریا قرار گرفته است. سوباتان، یکی از مناطق خاص شمال است و پدیده اقیانوس ابر را می توانید در آنجا نیز مشاهده کنید. از ماه اردیبهشت تا آخر تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه رویایی است. سوباتان یک منطقه تاریخی به حساب می آید که در آن چندین قبر به قدمت هزاران سال کشف شده است. گردشگران می توانند شب را در کلبه چوبی اقامت کنند و صبح روز بعد، از خوردن صبحانه محلی آن منطقه لذت ببرند.

بعد از اجاره ویلا لوکس در گیلان به جنگل ابر گیلان بروید و از دیدن شگفتی های طبیعت لذت ببرید. اگر اطلاعاتی در مورد این منطقه ندارید می توانید از مقاله جنگل ابر گیلان کجاست کمک بگیرید.

اقیانوس ابر گیلان کجاست؟ آیا زیباترین اقیانوس ابر ایران را می توان در گیلان مشاهده کرد؟

کلام آخر

ما در این مقاله بهترین اقیانوس ابر ایران را به شما معرفی کردیم، اگر می خواهید سفری متفاوت و خاطره انگیز داشته باشید و چند روزی از شلوغی و خستگی کار دور شوید، رفتن به اقیانوس ابر شمال را به شدت به شما پیشنهاد می کنیم.

 

 


 

وضعیت آب و هوا ماسال
بروزرسانی: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۷

وضعیت آب و هوا ماسال:01d
۱.۷۱ km/h
دوشنبه
آسمان صاف
۱۸.۵۶
جزئیات هواشناسی ماسال

۱۰۲۰
سطح دریا:
غرب
جهت باد:
۱.۷۱ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۵۳
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: