شهر ماسال کجاست؟⚡جاهای دیدنی ماسال+معرفی شهر ماسال

آیا تا به حال به ماسال سفر کرده اید؟ برای دیدن یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشورمان آماده اید؟ اگر قصد دارید به ماسال سفر کنید و بدانید چه جاهای دیدنی، بکر و زیبایی دارد با ما همراه باشید تا شما را به سفری مهیج و خاطره انگیز در غرب گیلان ببریم. اگر قصد گشت و گذر چند روزه در ماسال را دارید و می خواهید اقامتی راحت و آسوده را در آنجا تجربه کنید، حتما برای اجاره ویلا ماسال اقدام کنید.

 

شهر ماسال کجاست؟⚡جاهای دیدنی ماسال+معرفی شهر ماسال


شهر ماسال کجاست؟ 

در کوهپایه های کوهستان های تالش، و منطقه غرب گیلان، شهر کوچک و بسیار زیبای ماسال واقع شده است. همسایه های ماسال هم، مثل این شهر جالب و دیدنی هستند؛ ماسال با خلخال، فومن، صومعه سرا و رضوان شهر همسایه است. ماسال به زبان پهلوی، کوه وار یا جایی کنار کوه معنی می دهد، و علت این نام گذاری، مجاورت آن با کوه های تالش است. 
ماسال آب و هوایی کوهستانی دارد و رودخانه خالکایی از آن عبور می کند. وجود کوهستان، رودخانه و منطقه ای کوهپایه ای باعث ایجاد مناظر شگفت طبیعی در این منطقه شده است. ماسال، ییلاقات دیدنی و منحصر بفرد زیادی دارد و سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به این منطقه بکر و دیدنی می کشاند. مسافران و گردشگران با اقامت و اجاره ویلا در ماسال تجربه ای خاص برای خود رقم می زنند. اگر به روستا ها و مناطق ییلاقی ماسال رفتید و از غذاهای محلی بومیان این مناطق میل کردید، حتما تصدیق می کنید، بهترین و گواراترین طعم در دنیا به غذاهای این خطه اختصاص دارد.

بهترین زمان برای سفر به ماسال چه موقع است؟

اگرکنجکاو شُدید از نزدیک ببینید شهر ماسال کجاست، خوب است بهترین فصل را برای سفر انتخاب کنید. در هر فصلی که به ماسال سفر کنید با مناظری فوق العاده مواجه خواهید شد. طبیعت ماسال در بهار و تابستان، اعتدال بیشتری دارد. همین امر باعث شده گردشگران، این دو فصل را برای سفر به ماسال انتخاب کنند. در دو ماه ابتدایی تابستان، هوای منطقه، کمی شرجی است، ولی در شهریور و مهر از شدت شرجی بودن هوا کم شده و آب و هوایی مطبوع و دلچسب جایگزین آن می شود. هر چند که زمستان ماسال نیز زیباست، اما در زمستان، این منطقه پوشیده از برف است و شاید امکان بازدید از مناطق طبیعی و ییلاقات آن وجود نداشته باشد.

 

شهر ماسال کجاست


جاذبه های گردشگری شهر ماسال کجاست؟

 جنگل و ییلاقات فوق العاده ماسال، آبشار های خروشان، غارهای اسرار آمیز و آثار باستانی عبرت آموز از جمله مناطق دیدنی شهر ماسال هستند. که در ادامه به دیدن شان خواهیم رفت.

۱- ییلاقات خوش آب و هوا، زیبا و بکر

ییلاق اولسبلانگاه، یکی از جذاب ترین مناطق ییلاقی ماسال است. پاییز هزار رنگ ییلاق اولسبلانگاه مناظر فوق العاده ای دارد. ییلاق سوئه چاله، با ۱۸۰۰ متر ارتفاع، خانه های روستایی رنگارنگ و جریان ابر و مه بین خانه ها، تصاویری مرموز و خیال انگیز برای تان به نمایش می گذارد. جنگل، دره و ابر و مه در ییلاق تلارگاه به هم می رسند تا فضایی بکر و ناب را برای میهمانان ایجاد کنند. 
حالا که فهمیدید ییلاقات شهر ماسال کجاست، باید بدانید که در طبیعت زیبا و خیال انگیز ماسال، ییلاقات اسپی دشت، ملومه، ییلاق خندیله، شنبه راه، واشیار، و ییلاق‌هایی با وسعت کمتر مثل لیپا، نسا، شالما، خریدول، گنذر، سیاهدول و گامیشیان نیز هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به خود را دارند. 

۲- غارهایی شگفت انگیز و اسرار آمیز

در دل طبیعت بکر و سحر انگیز ماسال، بیش ۲۰ غار بزرگ و کوچک وجود دارد. غار آویشو که ۷۵۰ میلیون سال از عمر آن می گذرد، با قندیل های بلند آهکی، یکی از ده ها غار دیدنی این منطقه است. غار باستانی خندیله پشت و غارهای چلسی و کلچال از دیگر غارهای مشهور ماسال هستند. 
اگر قصد غار نوردی و بازدید از این شگفتی های طبیعی و باستانی را دارید، ضمن داشتن تجهیزات مناسب، و مراقبت از سلامت خود و گروه تان، مواظب طبیعت بسیار آسیب پذیر غارها و موجودات ساکن آنها، مثل خفاش ها باشید. پس از بازگشت از سفر ماسال، حرف های زیادی برای دوستان تان خواهید داشت و حتما به آنها خواهید گفت که شهر ماسال کجاست.

۳- آبشارهای خروشان و تماشایی

آبشارهای ماسال یکی دیگر از مناظر طبیعی و دیدنی این شهر هستند. آبشار خون با ۱۵ متر ارتفاع، آبشار رامینه و تولی نسا با ارتفاع های ۱۰ متر، از جمله آبشارهای شناخته شده ی ماسال هستند. طبیعت بکر اطراف این آبشارها هم در نوع خود دیدنی است.

۴- سفربه اعماق تاریخ در ماسال

منطقه اسبه ریسه با قدمت ۳۰۰۰ ساله، در منطقه ییلاقی اسپی دشت قرار دارد؛ گور دخمه های این منطقه، جایگاه ابدی انسان هایی هستند که در دوران هخامنشیان زندگی می کرده اند؛ دیواره های صخره ای این منطقه برای صخره نوردی مناسب است. اگر ماجراجو هستید و فهمیدن ماجراهای تاریخی، شما را به وجد می آورد، حالا که دانستید شهر ماسال کجاست پیشنهاد می کنیم وقت مناسبی را برای بازدید از آثار باستانی این منطقه اختصاص دهید.

قلعه کول روستای تاس با قدمتی ۱۲۰۰ سال، از دیگر آثار باستانی ماسال است؛ علاوه بر بازدید از این روستا، می توانید در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری ماسال، و در ارتفاعات آلاله پشت، از یادمان میرزا کوچک خان جنگلی بازدید کنید.

قلعه كولوپيره سرا، قلعه تاسكوه، شهر باستانی گسکر، قلعه تاريخی ديوه لونه، دارالحكومه بيتم ، قلعه پشت در شاندرمن و قبرستان های بسیار قدیمی، از دیگر مناطق دیدنی ماسال هستند.

 

شهر ماسال کجاست- معرفی شهر ماسال


پارک های جنگلی شهر ماسال کجاست؟

حالا که می دانیم شهر ماسال کجاست، خوب است با یکی از جاهای دیدنی این شهر، که بام سبز نام دارد، آشنا شویم. بام سبز ماسال، مرتفع ترین منطقه ماسال است و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. از این منطقه ی جذاب و دیدنی که تنها یک کیلومتر با ماسال فاصله دارد، می شود صومعه سرا و بندر انزلی را هم دید؛ پارک ساحلی ماسال که مجاور رودخانه خالکایی احداث شده، از دیگر مناطق تفریحی ماسال است. 

اگر دوست دارید شب را در دل طبیعت بگذرانید، می توانید در پارک جنگلی ریزه مندان چادر بزنید. پارک جنگلی ریزه مندان بخشی از جنگل های هیرکانی است و برای استفاده گردشگران، تجهیز و آماده شده است.

بام سبز شهر ماسال کجاست؟ این بام چقدر با شهر ماسال فاصله دارد؟

بام سبز ماسال، یکی از با شکوه ترین و زیباترین جاهایی است که افراد ممکن است با زندگی در روی این کره ی خاکی، تجربه تماشای آن را به دست آورند. جذابیت این بام، ما را مشتاق می کند تا به شما بگوییم، بام سبز شهر ماسال کجاست. بام سبز در جنوب غربی شهر ماسال واقع شده است. 

این بام، حدود یک کیلومتر با ماسال فاصله داشته و با رفتن به آن می توانید مناظری بسیار زیبا را مشاهده کنید. همه کسانی که از بام سبز ماسال دیدن کرده اند، معتقدند که چشم اندازی که از این بام می توان مشاهده کرد، اصلا قابل مقایسه با هیچ نقطه ای در دنیا نیست.

همان گونه که در معرفی شهر ماسال بیان کردیم، این شهر، عجائب کم ندارد؛ خیلی کم پیش می آید کسی به ماسال گیلان سفر کند و از آنجا به راحتی دل بکند. از ییلاق های زیبا و کم نظیر گرفته تا کوه هایی که با نگاه کردن به آنها تنها می توانید درختان سرسبز و سرزنده را مشاهده کنید، همه و همه برای آن هستند که شما برای رفتن به این شهر، ذوق و شوق داشته باشید و از لحظه لحظه هایی که در آن هستید، لذت ببرید.

بام سبز شهر ماسال کجاست
 

بهترین مرکز خرید در ماسال کجاست؟

اگر می خواهید بدانید مرکز خرید شهر ماسال کجاست، اصلا خود را نگران نکنید؛ ما می خواهیم به شما جایی را معرفی کنیم که مجبور نباشید برای خرید سوغاتی وقت زیادی بگذارید. بهترین مرکز خرید در ماسال، بازار منطقه شاندرمن ماسال است. این بازار یک بازار کاملا سنتی است و جالب آنجاست که اغلب فروشندگان این بازار، خانم های زحمت کش ماسالی هستند. در این بازار محلی و سنتی می توانید صنایع دستی، سبزی های محلی و تازه، ماهی و تخم مرغ های محلی ببینید، بخرید و هم با آنها غذاهای خوشمزه تهیه کنید و هم به عنوان سوغاتی به عزیزان و دوستان خود هدیه بدهید.

اگر هم نخواستید از این بازار محلی خرید کنید، ایرادی ندارد؛ این بازار و گشت و گذار در آن نیز می تواند به اندازه یک ماسال گردی، به شما خوش بگذرد. قول بدهید اگر به شهر ماسال رفتید حتما سری هم به این بازار بزنید؛ به این شکل می توانید به بومی های محلی از نظر اقتصادی نیز کمک کنید. 
در  ادامه معرفی شهر ماسال و مراکز خرید آن، باید به شنبه بازارهای ماسال نیز گریزی بزنیم. این بازار محلی، همان طوری که از نام آن نیز مشخص است، در روزهای شنبه برپا شده و کلی اجناس متنوع و جالب در آن فروخته می شود. امیدواریم برای یافتن سوال بهترین مرکز خرید ماسال کجاست، وقت کافی داشته باشید. 

بهترین مکان اقامتی در شهر ماسال کجاست؟

برای سفر به ماسال علاوه بر انتخاب همسفر پایه، تجهیزات کافی، دوربین عکاسی را فراموش نکنید. اگر دوست دارید در سفر به شهر ماسال، در یک مکان اقامتی راحت، تمیز و عالی سکونت کنید، از گرداگرد کمک بگیرید.

 

 

وضعیت آب و هوا ماسال
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶

وضعیت آب و هوا ماسال:01d
۳.۱ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۲۵.۵۵
جزئیات هواشناسی ماسال

۱۰۲۱
سطح دریا:
شمال شرق
جهت باد:
۳.۱ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۴۵
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: