معرفی جاهای دیدنی ماسال⚡(آدرس+عکس+لیست جاذبه ها)

ماسال شهرکوچکی در شمال غربی رشت است. این شهر، در استان گیلان قرار گرفته و بی تردید یکی از زیباترین مناطق کشور، و حتی دنیاست. ماسال نامی پهلوی به معنای کوه وار یا جایی کنار کوه است. ماسال، مجاور کوه های تالش قرار گرفته و رودخانه خالکایی از آن می گذرد. اگر برای یک سفر پر ماجرا و بازدید از جاهای دیدنی ماسال آماده اید، در اولین قدم، برای اجاره ویلا ماسال اقدام کرده و سپس، با بازدید از این شهر، سفری مهیج و خارق العاده را تجربه کنید.

 

معرفی جاهای دیدنی ماسال


آیا برای دیدن شگفتی های طبیعت در ییلاقات ماسال آماده اید؟


ماسال، آنقدر زیبا و خواستنی است که به هر گوشه اش که قدم بگذارید، می توانید یک صحنه جذاب و زیبا برای تماشا بیابید. برخی از زیبایی های ماسال به شرح زیر است:
۱-ییلاق اولسبلانگاه
ییلاق اولسبلانگاه یکی از جاهای دیدنی در ماسال است و از جمله زیباترین ییلاق های آن به شمار می رود. هر هزار رنگِ پاییز را می شود در ییلاق اولسبلانگاه دید. اولس به درخت ممرز گفته می شود و بلانگاه یعنی جای باند و مرتفع؛ اگر مهر یا آبان ماه برای اجاره ویلا در ماسال اقدام کنید، می توانید در این ییلاق، زیبایی طبیعت را به معنای واقعی لمس کنید. 
۲-ییلاق سوئه چاله
ییلاق سوئه چاله یا همان سوچاله یکی دیگر از جاهای دیدنی در ماسال است. سوچاله ۱۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و همین امر باعث شده به آسمان نزدیک تر شود. در سوچاله، مردمِ روستایی خانه هایشان را به رنگ های مختلفی ساخته اند. ترکیب رنگ های مختلف خانه های روستایی با پس زمینه ای سبز رنگ تصویری فوق العاده ایجاد کرده است. همچنین حرکت ابرهای شناور بین خانه های روستایی رنگارنگ جلوه ای خاص و رویایی به این منطقه داده است.
۳-ییلاق تلارگاه
ییلاق تلارگاه یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی ماسال بوده و از زیبایی های حیرت انگیز، سرشار است. جنگل و دره، ابر و مه دست یه دست هم داده اند تا یکی از تابلوهای نقاشی کم نظیر طبیعت را خلق کنند. در این منطقه بکر و بسیار زیبا از اینترنت و فضای مجازی خبری نیست. شما وارد منظره ای کارت پستالی می شوید که کسی آن را دستکاری و روتوش نکرده است.
۴-ییلاق خندیله
ییلاق خندیله از جمله مناطق کوهستانی ماسال بوده و در آغوش کوه های بلند تالش جای گرفته است. آنجا هوا آنقدر سرد است که در تابستان هم باید لباس گرم پوشید. معمولا در تابستان، عشایر منطقه به ییلاق خندیله کوچ می کنند. کوچ عشایر و برپایی سیاه چادرهایشان در دامان ییلاق خندیله منظره ای دیدنی است.
۵-ییلاق اسپی
یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسال، ییلاق اسپی دشت است. ییلاق اسپی دشت محل زندگی اسب های وحشی است. گله های اسبِ در حال دویدن، در اقیانوسی از مه و ابر، تصویری بی بدیل برای شما خواهد داشت. 

 

معرفی جاهای دیدنی ماسال به همراه عکس


در شهر ماسال، تاریخ را با چشمان خود مشاهده کنید!؟


ماسال، نه فقط طبیعت سرسبز و زیبا دارد، بلکه گوشه هایی از چهره تاریخ را نیز می توان در آن دید. برخی از اماکن تاریخی این شهر به شرح زیر است:
۱-منطقه اسبه ریسه
منطقه باستانی اسبه ریسه، در ییلاق اسپی دشت قرار گرفته است و قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل بر می گردد. در اکتشافات انجام شده در این منطقه باستانی علاوه بر اشیایی مثل کوزه و خمره، ۲۸ گور دخمه نیز کشف شده است؛ قدمت  این گور دخمه ها به زمان هخامنشیان بر می گردد.
۲-قلعه کول
از دیگر جاهای دیدنی ماسال، قلعه کول است. قلعه کول روی تپه ای طبیعی در روستای تاس ساخته شده است. قدمت این قلعه به حدود ۱۲۰۰ سال قبل برمی گردد. متاسفانه، شرایط جوی و عدم مراقبت کافی باعث تخریب بنای خشتی آن شده است. این اثر باستانی، در آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است. 
آیا آبشارهای خروشان و غارهای شگفت انگیز ماسال را می شناسید؟
حال که از ییلاقات ماسال دیدن کردید و با تاریخ خفته در این منطقه، آشنا شدید، خوب است با سایر زیبایی های ماسال نیز آشنا شوید:
۳-غار آویشو
غار سحرانگیر آویشو یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی ماسال است، که بیش از ۷۵۰ میلیون سال از زمان پیدایش آن می گذرد. این غار یک راه ورودی دارد، و درون آن رودخانه ای زیبا در جریان است. قندیل های آهکی که گاهی ارتفاع آنها به یک متر هم می رسد از سقف و دیواره های آن آویزان است. 
۴-آبشار رامینه
یکی از جاهای دیدنی ماسال آبشار رامینه است. رامینه آبشار، پرآب با شیبی تند است، و ارتفاع آن به حدود ۱۰ متر می رسد. منطقه اطراف رامینه، طبیعتی بسیار زیبا و بکر دارد. برای رفتن به رامینه باید از ماسال به سمت منطقه باستانی اسبه ریسه حرکت کنید؛ قبل از رسیدن به اسبه ریسه در بالا دست جاده، به رامینه خواهید رسید. 
۵-آبشار تولی نسا
آبشار تولی نسا یکی دیگر از جاهای دیدنی در ماسال و جاذبه های گردشگری آن محسوب می شود. تولی نسا حدود ۱۰ متر ارتفاع دارد؛ برای دسترسی به آن باید حدود ۲ ساعت رانندگی کنید؛ البته اگر اهل پیاده روی هستید، راه مال رویی هم برای رسیدن به تولی نسا وجود دارد.

 

معرفی جاهای دیدنی ماسال (لیست جاذبه ها)


پارک های جنگلی، بکرترین و سرسبزترین جاهای دیدنی ماسال را بشناسید!؟


۱-بام سبز ماسال
مرتفع ترین منطقه ماسال که به بام ماسال معروف است یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران است. از این منطقه ی سرسبز و بسیار زیبا می توان ماسال و قسمت هایی از شهرهای مجاور مثل صومعه سرا و بندر انزلی را مشاهده کرد. بام سبز به شهر خیلی نزدیک است، و تنها یک کیلومتر با ماسال فاصله دارد.
۲-پارک ساحلی ماسال
پارک ساحلی ماسال در ساحل رودخانه خالکایی قرار گرفته و از مراکز تفریحی مورد استقبال گردشگران است. در این پارک ساحلی، امکانات رفاهی و تفریحی خوبی برای مسافران در نظر گرفته شده است.
۳-پارک جنگلی ریزه مندان
از دیگر جاهای دیدنی ماسال، پارک جنگلی ریزه مندان است. پارک جنگلی ریزه مندان قسمتی از جنگل های هیرکانی است که برای استفاده گردشگران در مناطقی از آن امکانات رفاهی ایجاد شده است. اگر علاقمند به اقامت در طبیعت هستید می توانید در پارک جنگلی ریزه مندان چادر بزنید.

با جاهای دیدنی ماسال در زمستان (لیست جاذبه های ماسال در زمستان) آشنا شوید؛ زمستان را جور دیگری تجربه کنید!؟

با جاهای دیدنی ماسال در زمستان (لیست جاذبه های ماسال در زمستان) آشنا شوید؛ زمستان را جور دیگری تجربه کنید!؟

ماسال، نه تنها در تابستان و بهار، جذاب و زیباست، بلکه در زمستان نیز می توان از رخ به رخ شدن با آن لذت برد. این شما و این هم شاخص ترین جاهای دیدنی ماسال که می توان در زمستان بازدید کرد:

۱- بقعه آقا سید مهر علی و رضا علی

در معرفی جاهای دیدنی ماسال برای گشت و گذار در زمستان، اولین جایی که خوب است بروید، بقعه آقا سید مهرعلی و رضا علی است. این بقعه در روستای شالما واقع شده است که از آن به عنوان یکی از زیباترین روستاهای ماسال یاد می کنند. این روستا در فاصله نزدیکی از ماسال قرار گرفته و با آن ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. زمانی که هوا برفی نیست، می توانید به این بقعه بروید و طبیعت خشک و سرد را در فصل زمستان به شکل دیگری تجربه کنید.

۲- پارک ساحلی ماسال

دیگر جاذبه دیدنی ماسال در زمستان که نام آن را نیز می توان در لیست جاذبه های ماسال مشاهده کرد، پارک ساحلی ماسال است. اگر خواستید در زمستان به این پارک بروید، حتما لباس گرم و نوشیدنی گرم داشته باشید. نوشیدن یک لیوان چای گرم در این پارک می تواند تجربه دوست داشتنی از سفر به ماسال در زمستان باشد.

آیا چیزی در مورد جاهای دیدنی ماسال در پاییز می دانید؟ 

نمی شود متنی و یا مقاله ای را در خصوص معرفی جاهای دیدنی ماسال نوشت اما از جاهای دیدن ماسال در پاییز حرف نزد. بعضی ها فکر می کنند وقتی به ماسال می روند، باید در اولین قدم از شهر خارج شوند؛ درست است که ییلاق های اطراف ماسال که در بالاتر به آنها اشاره کردیم می توانند جاهای خوبی برای گشت و گذار به شمار روند، اما آیا خوب نیست که در خود شهر ماسال هم، دوری بزنید؟ شاید چیز جذابی برای تماشا پیدا کردید!!!

از جمله جاهای دیدنی ماسال در پاییز می توانیم به خود ماسال نیز اشاره کنیم. ماسال زیبایی که از آن حرف می زنیم، یکی از شهرهای استان گیلان است و به دلیل هم جواری در کنار کوه های تالش جذابیت های زیادی برای تماشا وجود دارد. علاوه بر لیست جاذبه های ماسال که توجه همه گردشگران و عاشقان به طبیعت را به خود جلب می کند، این شهر رودها و رودخانه های زیادی دارد، و در

اغلب روزها در سال نیز در میان ابرها پنهان شده است. 
جاهای دیدنی ماسال را فقط نمی توان در طبیعت بکر و بی نظیر آن خلاصه کرد. این شهر از نظر باستانی نیز اهمیت زیادی دارد. قبرستان های قدیمی و تاریخی و خرابه هایی که در این شهر یافت شده است نشان از آن دارد که ماسال یکی از شهرهای کهن و قدیمی ایران به شمار می رود.
 

کلام آخر

برای سفر به ماسال فصل مناسب را انتخاب کنید، و حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید. اگر می خواهید با رفتن به ماسال، خاطرات زیبایی برای شما به یادگار بماند، روی کمک های گرداگرد برای اجاره اقامتگاه حساب کنید.

 

 

وضعیت آب و هوا ماسال
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰

وضعیت آب و هوا ماسال:01d
۴.۲۸ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۲۲.۹۱
جزئیات هواشناسی ماسال

۱۰۲۲
سطح دریا:
شمال شرق
جهت باد:
۴.۲۸ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۹
رطوبت هوا
۱۰۲۲
فشار هوا: