جاهای دیدنی ماسال کجاست؟⭐معرفی بهترین جاهای دیدنی ماسال

جاهای دیدنی ماسال کجاست؟ آیا دوست دارید از یک منطقه بسیار زیبا و تماشایی بازدید کنید و خاطره هایی بی نهایت ماندگار برای خود بسازید؟ ماسالِ زیبا دقیقا همان جایی است که می تواند شما را به این اهداف برساند. اگر تمایل دارید چند روزی را به گونه ای کاملا متفاوت بگذرانید، حتما برای اجاره ویلا ماسال اقدام کنید؛ شک نداریم به شما خیلی خوش خواهد گذشت.

جاهای دیدنی ماسال در تابستان کجاست؟

ماسال، آنقدر بزرگ و وسیع است که شما در هر فصلی به بازدید از آن بروید، می توانید یک منظره ناب و رویایی را تماشا کنید. برخی از جاهایی دیدنی ماسال در تابستان به شرحی است که در ادامه می گوییم:

جاهای دیدنی ماسال در تابستان کجاست؟

۱- ییلاق اولسبنگاه

یکی از زیباترین و بی مانندترین ییلاق هایی که در ماسال وجود دارد، ییلاق اولسبنگاه است. اگر به این ییلاق قدم بگذارید، آن قدر زیبایی در مقابل چشمان خود مشاهده خواهید کرد که باورتان نمی شود. کل ماسال و تالش، و هر آنچه از جذابیت در آنها پنهان شده است، با رفتن به ییلاق اولسبنگاه در مقابل چشمان شما نمایان خواهد شد. بومی ها، فصل تابستان را برای رفتن به این ییلاق انتخاب می کنند.

۲- ییلاق تلارگاه

اگر دوست دارید چشم اندازی که مشاهده می کنید یک ترکیب جذاب از دره، ابر، مه و جنگل باشد، حتما به ییلاق تلارگاه بروید. دشت های سبز در این منطقه به وفور به چشم می خورند و این شمایید که از دیدن آنها سیراب نخواهید شد. سعی کنید، هر زمان که به این ییلاق می روید، یک دوربین عکاسیِ با کیفیت نیز با خود داشته باشد تا بتوانید بعدها در دست داشتن سند و مدرک، به دوستان و عزیزان خود نشان دهید که جاهای دیدنی ماسال کجاست. راستی، قبل از اقدام برای رفتن به ماسال حتما برای اجاره ویلا در ماسال اقدام کنید.

۳- غار آویشو

تماشای غارها در فصل تابستان، جذابیت دیگری است که ماسال برای شما تدارک دیده است. این غار با شهر ماسال ۲۲ کیلومتر فاصله دارد. وقتی به داخل غار قدم می گذارید، اولین چیزی که مشاهده می کنید، یک رودخانه زیبا است که در میان آن جریان دارد. اگر صبوری کرده و به انتهای غار بروید، می توانید مناظر دیگری همچون، آبشارهایی روان و زیبا را نیز ببینید. قندیل های آهکی که از سقف این غار آویزان شده اند، صحنه ای کاملا منحصر به فرد را در این غار به وجود آورده اند. شک نداریم با اجاره ویلا استخردار در ماسال، خاطرات رفتن به این غار تا ابد برایتان زنده خواهد ماند.

جاهای دیدنی ماسال در پاییز کجاست؟

جاهای دیدنی ماسال در پاییز کجاست؟

همه کسانی که عاشق رنگ به رنگ شدن برگ های پاییز هستند، حتما برای اجاره ویلا لوکس در فصل پاییز اقدام می کنند. از جمله جاهای دیدنی ماسال در پاییز می توان به این موارد اشاره داشت:

۱- پارک ریزه مندان

یکی از جذاب ترین پارک هایی که خوب است در سفر به ماسال و به خصوص در فصل پاییز حتما از آن دیدن کنید، پارک ریزه مندان است. این جنگل، از بقایای جنگل های هیرکانی است و گونه های بسیار متفاوت درخت، از جمله سرخدار، ازگیل، راش، بلوط، توسکا، افرا، نارون، انار و بسیاری درختان دیگر در آن به چشم می خورد. 

۲- شنبه بازار

از دیگر جاهایی که خوب است در فصل پاییز ماسال از آن دیدن کنید، شنبه بازار ماسال است. چنانچه به دنبال پیدا کردن یک خوراکی خوشمزه ی محلی هستید، حتما به شنبه بازار بروید؛ انواع و اقسام خوراکی ها و سوغاتی های مخصوص شمال، مانند ترشی، در این بازار فروخته می شود. با بردن این سوغاتی های خوشمزه، به دوستان خود بگویید، جاهای دیدنی ماسال کجاست.

جاهای دیدنی ماسال در زمستان کجاست؟

جاهای دیدنی ماسال در زمستان کجاست؟

کسانی که عاشق طبیعت هستند، تمام فصل های ماسال را دوست دارند. درست است که در فصل تابستان، رفتن به این منطقه، حال و هوای دیگری دارد، اما زمستان نیز چیزی از ارزش های این منطقه کم نکرده است. اگر دوست دارید از جاهای دیدنی ماسال در زمستان دیدن کنید، حتما به جاهایی که در ادامه معرفی می کنیم، سر بزنید؛ خالی از لطف نیست:

۱-بقعه آقا سید رضا دلیجان

یکی از جاهایی که می توانید در فصل زمستان از آن بازدید کنید، بقعه آقا سید رضا دلیجان است. این بقعه، متعلق به یکی نوادگان امام موسی بن جعفر است و در روستای دلیجان شاندرمن قرار دارد. این بقعه، از جمله مهم ترین زیارتگاه های ماسال به شمار رفته و در روزهای تاسوعا و عاشورا مراسم مختلف مذهبی در آن برگزار می شود.

۲- بقعه آقا سید مهرعلی و سید رضا علی

بقعه آقا سید مهرعلی و سید رضا علی، از دیگر جاهایی است که می توانید در فصل زمستان و تا زمانی که هوا خیلی سرد نشده است، از آن بازدید کنید. این بقعه، در روستای شالما قرار گرفته و طبیعتی که در اطراف آن به چشم می خورد، بی نهایت زیبا و دوست داشتنی است. با گرفتن عکس هایی زیبا و جذاب، از یاد نبرید که این بقعه و جاهای دیدنی ماسال کجاست.

جاهای دیدنی شاندرمن ماسال کجاست؟ 

در ادامه پاسخ به سوال جاهای دیدنی ماسال کجاست، می خواهیم از شاندرمن زیبا نیز حرف بزنیم. شهرستان ماسال به دو قسمت ماسال و شاندرمن تقسیم شده است و شما در هر بخشی که قدم بگذارید، امکان ندارد چشمانتان، دست خالی برگردد. برخی از جاهای دیدنی شاندرمن ماسال به شرح زیر است:

۱- آبشار ویوز

یکی از زیباترین مناظری که تنها با رفتن به شاندرمن می توانید آن را مشاهده کنید، آبشار ویوز است. این آبشار از یکی از بلندترین قله های گیلان به پایین سرازیر می شود و کسانی که موفق می شوند به بالای قله بروند، فرصت دیدن یک منظره استثنایی را برای خود فراهم می کنند.

۲-جمعه بازار شاندرمن

رفتن به بازار، با اتفاقات جذاب و فراموش نشدنی، به خصوص برای خانم ها، همراه بوده و این اتفاق، با رفتن به بازارهای شمال کشور، با شور و اشتیاق بیشتری ترکیب شده است. اگر دوست دارید کلی خوراکی های خوشمزه ی شمالی بخرید و غذاهایتان را با عطر و طعم سبزی های معطر این منطقه خوشمزه تر کنید، به این بازار سر بزنید.

آیا نام بهترین روستاهای اطراف ماسال را می دانید؟ آیا می دانستید این روستاها بهترین جاهای دیدنی ماسال هستند!؟

آیا نام بهترین روستاهای اطراف ماسال را می دانید؟ آیا می دانستید این روستاها بهترین جاهای دیدنی ماسال هستند!؟

بی انصافی است اگر به شهر ماسال بروید، اما از بهترین روستاهای اطراف ماسال دیدن نکنید. از حق نباید گذشت که این روستاها بهترین جاهای دیدنی ماسال به شمار می روند. 

یکی از زیباترین و جذاب ترین روستاهای ماسال، شالما نام دارد. این روستا با غرب ماسال حدود ۱۲ کیلومتر فاصله داشته و از جمله جاهایی است که گردشگران و مسافران، تماشای آن را از دست نمی دهند. اگر برای بازدید از ییلاق اولسبنگاه اقدام کرده باشید، حتما می توانید از روستای شالما نیز دیدن کنید و از طبیعت بکر و آرامش وصف ناپذیر آن نهایت استفاده و لذت را ببرید. چشمه های پرآب و درختان سر به فلک کشیده همه برای آنند تا شما دست خالی از شالما باز نگردید.

دیگر روستای زیبا در ماسال، چِسلی نام دارد. این روستا، هم بکر و زیباست و هم امکانات جالبی در آن دیده می شود. از جمله امکانات رفاهی آن می توان به قهوه خانه، غذاخوری و مغازه اشاره کرد. این روستا یک رودخانه دارد و در کنار آن نیز یک استخر پرورش ماهی احداث شده است. اگر خواستید و در صورتی که امکان داشت می توانید از آنجا ماهی بخرید، کباب کنید و به عنوان یک وعده غذایی خوشمزه میل کنید.

کلام آخر

جاهای دیدنی ماسال کجاست؛ موضوع صحبت ما در این مقاله بود. اگر دوست دارید با رفتن به ماسال، خاطراتی بی نهایت دوست داشتنی، برای شما به یادگار بماند، برای اجاره ویلا در منطقه ماسال از گرداگرد کمک بگیرید. 

 

 

وضعیت آب و هوا ماسال
بروزرسانی: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۱

وضعیت آب و هوا ماسال:01n
۱.۷۲ km/h
دوشنبه
آسمان صاف
۱۷.۴۵
جزئیات هواشناسی ماسال

۱۰۲۱
سطح دریا:
غرب
جهت باد:
۱.۷۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۰
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: