کاخ مرمر رامسر کجاست؟⭐(عکس+تاریخچه+آدرس کاخ مرمر رامسر)

اگر اهل گردشگری باشید، حتما نام رامسر را شنیده اید. رامسر، شهری زیبا با طبیعتی شگفت انگیز است. سالانه افراد زیادی برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی، برای اجاره ویلا رامسر اقدام می کنند. رامسر در کنار طبیعت فوق العاده آثار تاریخی متعددی نیز دارد. با ما همراه باشید تا شما با یکی از جاذبه های این شهر، یعنی کاخ مرمر آشنا کنیم.

 

کاخ مرمر کجاست


آیا می دانید کاخ مرمر رامسر کجاست؟ تاریخ در مورد آن چه می گوید؟


کاخ مرمر رامسر، روبروی پارک ملی رامسر و در خیابان شهید رجایی این شهر واقع شده است. شاید جالب باشد که بدانید، کاخ مرمر، در قلب جنگل های شگفت انگیز رامسر و در زمان پهلوی اول ساخته شد؛ این کاخ در آن زمان، محل تفرج خاندان سلطنتی بود. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی بین سال های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۶، بر فراز تپه ای مشرف به دریای مازندران و جنگل های فوق العاده رامسر احداث شد.
 معماران بلژیکی نقشه کاخ مرمر را کشیدند؛ هنرمندان و کارگران ایرانی و ایتالیایی آن را ساختند و آلمانی ها نیز مهندس ناظر پروژه بودند. کاخ مرمر از به هم  آمیختن هنر معماران ایرانی و اروپایی بنا شده است. اگر شما هم کنجکاو شدید که بدانید کاخ مرمر رامسر کجاست، ادامه سرگذشت این کاخ موزه زیبا را بخوانید.
رضا شاه فقط ۴ سال میهمان این کاخ بود و بیش از این اجل به او مهلت نداد. پس از او، پهلوی دوم از این کاخ استفاده می کرد و مدتی هم در اختیار همکلاسیِ انگلیسی شاه قرار داشت.
کاخ مرمر رامسر پس از پیروزی انقلاب، برای مدت کوتاهی جهت بازدید عموم مردم بازگشایی، ولی به دلایل امنیتی ۲۱ سال تعطیل شد. در نهایت، در سال ۱۳۷۸ به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید، و پس از مرمت جهت بازدید عموم مردم، مجددا بازگشایی شد. 
این موره، تا به امروز، به عنوان یکی از پر بازدیدترین موزه های کشورمان به فعالیت خود ادامه داده است. سالانه مردم زیادی با اقدام برای اجاره ویلا در رامسر، به دیدار این باغ موزه فوق العاده می آیند. اکنون، با اطلاع از اینکه کاخ مرمر رامسر کجاست بهتر است به داخل کاخ هم سری بزنیم.


در داخل کاخ مرمر رامسر چه خبر است؟


مسیر ورود به کاخ به صورت غربی شرقی جانمایی شده است، و امکان تماشای حیاط به طور مستقیم وجود ندارد. در کنار در ورودی کاخ، چهار ستون با سر ستون های یونانی که با نقوش گل نیلوفر آبی مزین شده اند، قرار دارد. در نمای کاخ، از سنگ مرمر شیری رنگ، و در کف کاخ هم، سنگ مرمر سفید دارای رگه های سرخ، کار شده است. 
جلوی در ورودی کاخ، درست شبیه کاخ های سلطنتی تهران، یک حوض دایره ای شکل قرار دارد. پلکان ورودی هم تماما از سنگ ساخته شده اند. نقوش روی سنگ ها تماما کار دست هنرمندان ایرانی است که با چکش و قلم از دل سنگ خارا طرح های لطیف و چشم نواز خلق کرده اند. 
در سقف و دیوار های کاخ، گچبری های زیبایی به سبک گچبری های انگلیسی دیده می شود. نقوشی از چهره ی انسان، گل بوته ها و حیوانات مختلف در گچبری ها مشهود است. طبق تاریخ شفاهی، معماران اصفهانی گچبری کاخ را انجام داده اند و نقاشان ایتالیایی زحمت رنگ آمیزی آنها را کشیده اند. زیر بنای ساختمان کاخ ۶۰۰ متر مربع است. هال در مرکز، و اتاق ها در طرفین قرار گرفته اند. کاخ یک زیر زمین هم دارد که امکان بازدید از آن وجود ندارد. 

 

کاخ مرمر رامسر کجاست به همراه آدرس


آیا از موزه های کاخ مرمر رامسر دیدن کرده اید؟


حالا که دانستیم کاخ مرمر رامسر کجاست، بیایید به موزه های آن هم، سری بزنیم. در موزه کاخ مرمر، اشیاء بسیار گرانبها و خاصی نگهداری می شود که دیدن شان هر بیننده ای را به وجد می آورد. فرش های دستباف ایرانی، مبلمان، ظروف کریستالی، شمعدانی های سلطنتی، مجسمه های برنزی، تابلوهای نقاشی ارزشمند، آثار باستانی و هدایای پادشاهان دیگر کشورها از جمله اشیاء به نمایش گذاشته شده در این کاخ موزه است.
موزه عاج در کاخ مرمر، اولین و بزرگترین موزه عاج در سراسر دنیاست. در این موزه، اشیاء ساخته شده با عاج فیل نگهداری می شود، که ارزش ریالی آنها به میلیاردها تومان می رسد. موزه مردم شناسی یکی دیگر از موزه های دیدنی کاخ مرمر است. در موزه ی مردم شناسی، آثار ارزشمند و غنی فرهنگی شمال کشورمان گردآوری شده است.
حیاط کاخ رامسر، خودش یک موزه زنده است؛ چرا که محل زندگی یکی از گیاهان باستانی است. گیاه برهنه که از ۴۰۰ میلیون سال قبل روی کره زمین متولد شده است، در این باغ موزه کاشته شده است. پس از بازگشت از سفر حتما برای دوستان تان بگویید کاخ مرمر رامسر کجاست.
 ۱۸۰۰ نوع مرکبات و درختانی نظیر سرو، نخل و کاج از دیگر درختان این باغ موزه هستند.گیاه پسیلتوم که فقط در آمریکا و ژاپن دیده شده، از حیاط باغ موزه مرمر سر درآورده است. یک کاج ۲۳ متری که قطری معادل ۱.۵ متر دارد سال های زیادی است که در باغ موزه مرمر زندگی می کند.


چطور به کاخ مرمر رامسر برویم؟! ساعات بازدید از آن به چه شکل است؟


برای اینکه بدانید کاخ مرمر رامسر کجاست، زمینی یا هوایی باید به رامسر سفر کنید. کاخ موزه رامسر پارکینک دارد، و می توانید با اتومبیل شخصی به این مکان دیدنی بروید. 
کاخ موزه مرمر از ساعت ۹ تا ۱۷ همه روزه برای بازدید عموم مردم باز است. هزینه بلیط این کاخ موزه شگفت انگیز، کمتر از ۵۰ هزار تومان است؛ بازدید برای دانشجوها نیم بها و برای کارکنان آژانس ها و لیدر تورهای گردشگری رایگان است.

 

کاخ مرمر کجاست به همراه تاریخچه


دیگر جاهای دیدنی کاخ مرمر رامسر کجاست؟


در حوالی باغ موزه مرمر مکان های جذاب زیادی وجود دارد که دیدن آنها را هرگز نباید از دست داد. پارک ملی رامسر، جنگل های شگفت انگیز دو هزار، تله کابین و پل معلق، خیابان معلم رامسر و روستای جواهرده از جمله دیدنی های رامسر هستند. حیف است حالا که می دانید جاهای دیدنی کاخ مرمر رامسر کجاست، برای زیارت و بازدید از آن وقتی را در نظر نگیرید.

 

قیمت بلیط کاخ مرمر رامسر ۱۴۰۱ چقدر است؟

شک نداریم، بعد از آنکه می فهمید کاخ مرمر رامسر کجاست، علاقه مند خواهید شد به آنجا رفته و از گوشه گوشه ی آن دیدن کنید. یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی بازدید کنندگان عکس کاخ مرمر رامسر به وجود آید، این است که قیمت بلیط کاخ مرمر رامسر ۱۴۰۱ چقدر است. قیمت بلیط ورود به این کاخ، ۱۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته، این هزینه برای گردشگران و مسافران ایرانی است و گردشگران و توریست های خارجی می بایست هزینه ی بالاتری برای ورود به این کاخ بپردازند.

از آنجایی که قیمت بلیط موزه ها و اماکن دیدنی در کشور ما، یک رقم ثابت نیست و از سالی به سال دیگر تفاوت می کند، اگر می خواهید دسته جمعی به آدرس کاخ مرمر رامسر بروید، حتما از قبل در مورد قیمت بلیط سوال کنید. قطعا تاریخچه کاخ مرمر رامسر و بازدید از آنچه که تاریخ در این کاخ به جای گذاشته است، برای شما جالب و جذاب خواهد بود. کسانی که می دانند کاخ مرمر رامسر کجاست، برای رفتن به آن و بازدید از آن، ذوق و شوق فراوانی دارند.
 

قیمت بلیط کاخ مرمر رامسر 1401 چقدر است؟
 

کلام آخر
اگر علاقمند به طبیعت یا تاریخ و فرهنگ و معماری هستید، حتما به رامسر سفر کنید و به باغ موزه مرمر سر بزنید. رامسر اقامتگاه های متعددی برای پذیرایی از میهمانان خود دارد. برای داشتن اقامتی آسوده و خیالی راحت می توانید از خدمات حرفه ای مجموعه گرداگرد بهرمند شوید.

 

 

وضعیت آب و هوا رامسر
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۸

وضعیت آب و هوا رامسر:01d
۱.۹۲ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۲۰.۳۳
جزئیات هواشناسی رامسر

۱۰۲۱
سطح دریا:
شمال شرق
جهت باد:
۱.۹۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۴
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: