جواهرده رامسر کجاست؟⭐(عکس+جاذبه ها+آدرس جواهرده رامسر)

آیا تا به حال در بین ابرها قدم زده اید؟ یا تجربه حضور در مکان های فیلم هری پاتر را دارید؟ اگر دوست دارید خود را در تابلوی نقاشی زیبا و محسور کننده ببینید، کوله پشتی تان را ببندید و با ما همسفر شوید، تا شما را به دیدن یکی از روستاهای جذاب و دیدنی رامسر ببریم. برای اینکه نهایت استفاده را از سفر تان ببرید، حتما از قبل برای اجاره ویلا رامسر اقدام کنید.

آیا می دانید جواهرده رامسر کجاست؟ دلیل نام گذاری این روستا چیست؟

جواهرده، نام روستایی بسیار زیبا بین گیلان و مازندران است، و جزء روستاهای رامسر محسوب می شود. این منطقه ی بکر و دیدنی در رشته کوه های البرز، بین سه قله واژک سه برار، سرخ قله و سماموس به دام افتاده است. جواهرده با آب و هوای بسیار دلچسب و روح انگیزی که دارد به میهمانانش روحی تازه می بخشد.

مردم سختکوش و میهمان نواز جواهرده، در ۱۲ محله قدیمی این روستا زندگی می کنند. بیشترشان به کشاورزی و باغداری و دام پروری اشتغال دارند. سالانه گردشگران زیادی، برای دیدن زیبایی های این روستا، جهت اجاره ویلا در رامسر اقدام می کنند. حال که کنجکاو شده اید بدانید جواهرده رامسر کجاست و دلیل این نام گذاری چیست، ادامه مطلب را بخوانید.
در مورد نام روستای جواهرده نظرات مختلفی وجود دارد. برخی، جواهرده را تغییر یافته جئورده به معنای روستایی که روی بلندی قرار دارد، می دانند. به عقیده عده ای دیگر، این منطقه به این دلیل جواهرده نام گذاری شده است که جواهرات بسیاری از قبرهای باستانی در این روستا کشف شده است. نظریه سوم در مورد نام جواهرده این است که حاکم این منطقه زنی به نام جواهر بوده، و نام این روستا از اسم او برداشته شده است. در هر حال فرقی نمی کند که کدام نظر درست باشد؛ چرا که جواهرده، مثل جواهری ناب و زیبا در دل جنگل های سرسبز رامسر، و میان رشته کوه های با صلابت البرز جای گرفته است. 

آیا می دانید جواهرده رامسر کجاست؟ دلیل نام گذاری این روستا چیست؟

با پوشش گیاهی و گونه های جانوری این منطقه، بیشتر آشنا شوید!؟

الان که می دانید جواهرده رامسر کجاست، خوب است در مورد سایر زیبایی های این روستا نیز حرف بزنیم. جنگل جواهرده جزیی از جنگل های هیرکانی است. درختانی نظیر راش و شاه بلوط، گردو، پرتفال، گلابی، آلوچه، آویشن و بابونه از جمله درختان جواهرده هستند. در ارتفاعات روستا می توانید دشت گل گاو زبان و گل های وحشی را هم ببنید. گونه های جانوری زیادی در این منطقه فوق العاده زندگی می کنند. خرس، بز کوهی، روباه، سنجاب و کبک  از جمله ساکنان این منطقه هستند.

جواهرده رامسر، سرزمین سنت های کهن و قدیمی!!!

در گذشته، مردم جواهرده از تقویم گالشی یا گیلکی برای شمارش روزها و فصل ها استفاده می کردند. آغاز سال در این تقویم، اواسط مرداد ماه است. جشن های نوروز بل در این روزها برگزار می شود. در گذشته، در جواهرده جشن های زیادی برگزار می شده است و بعضی از آنها مثل رسم گل کاری مسجد آدینه به دست فراموشی سپرده شده اند. با یافتن پاسخ سوال جواهرده رامسر کجاست، چشم هایتان را مهمان جشنی های زیبایی، همچون مراسم زیر کنید:

۱-جشن تیرماه سیزده

یکی از جشن های قدیمی اهالی جواهرده، جشن تیرماه سیزده است که جهت بزرگداشت پیروزی ایرانیان بر ضحاک ستمگر برگزار می شود. جشن تیرماه سیزده، شبیه شب یلدا است و مردم در کنار هم با شعر خوانی و خوردن غذاهای مخصوص، شب را به صبح می رسانند. اگر موفق به شرکت در این دورهمی و شب نشینی شدید حتما برای دوستان تان تعریف کنید که جواهرده رامسر کجاست.

۲-کشتی گیله مردی

یکی از ورزش ها یا بهتر است بگوییم یکی از جشن های سنتی این منطقه، کشتی گیله مرد است که معمولا در تابستان برگزار می شود. در این کشتی خاص، کشتی گیران باید با استفاده از پا و دست، تن حریف را با خاک آشنا کنند. جایزه کشتی گیر برنده توسط تماشاگران تامین می شود و ممکن است اسب، گاو یا شال ابریشمی یا حتی پول نقد باشد. این ورزش جزء آثار معنوی ایران محسوب می شود.

مسیر دسترسی به جواهرده رامسر کجاست؟

برای رسیدن به روستای جواهرده، تنها یک راه از رامسر وجود دارد و آن هم عبور از جاده ای بسیار زیبا و جنگلی است که به این روستا ختم می شود. بعد از گذشتن از بازار رامسر، در جهت جنوب رامسر باید حرکت کنید تا در نهایت بعد از طی حدود ۲۷ کیلومتر به این روستای زیبا برسید.

آیا جاهای دیدنی مسیر جواهرده رامسر را دیده اید؟

آیا جاهای دیدنی مسیر جواهرده رامسر را دیده اید؟

روستای جواهرده جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. از آبشار ها و مراتع گرفته تا مکان های تاریخی و باستانی که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

۱-چشمه‌ها و بوستان های جواهرده رامسر

چندین چشمه در جواهرده وجود دارند که از جمله آنها می توان چشمه های کوه کنین و سلیمان را نام برد. این چشمه های خروشان، آب آشامیدنی روستا را تامین می کنند و از مناطق دیدنی روستا محسوب می شوند. بوستان جنگلی صفارود و دریاچه قو از دیدنی ترین مکان های اطراف جواهرده می باشند. شک نداریم، بعد از همه چیزهایی که در مورد این روستا گفتیم، قطعا برای دانستن پاسخ جواهرده رامسر کجاست، کنجکاو شده اید.

۲-دشت لپاسر

وقتی به سمت روستا در حرکت هستید و از دل جنگل عبور کردید، آهسته آهسته پوشش گیاهی کم می شود و چمنزار های سرسبز را مشاهده خواهید کرد. اگر اهل کوهنوردی باشید صعود به قله های منطقه مثل سرخ تله و وژاک می تواند یکی از بهترین تجربیات شما را رقم بزند. قدم زدن در جنگل های باستانی هیرکانی و دیدن مناظر شگفت انگیز دشت لپاسر شما را در این سفر محسور خواهد کرد.

۳-گورهای باستانی گبری

یکی دیگر از مکان های دیدنی جواهرده گورهای باستانی هستند. این گورهای خمره مانند، خانه ابدی انسان هایی هستند که ۳۰۰۰ سال قبل در این منطقه زندگی می کرده اند، و طبق عقاید خود، جواهرات ارزشمندی همراه آنان دفن شده است. با کشف پاسخ جواهرده رامسر کجاست، خود را آماده یک بازدید جانانه و پر هیجان کنید.

قیمت خانه روستایی در جواهرده چقدر است؟

فاصله تهران تا جواهرده چقدر است؟ طی این مسیر چقدر طول می کشد؟

برای آنکه بتوانید از تهران به سمت آدرس جواهرده رامسر بروید، می بایست چیزی در حدود ۲۶۰ کیلومتر را طی کنید. اگر بخواهید با ماشین شخصی خود به سمت روستا حرکت کنید، باید بین ۳ تا ۴ ساعت در راه باشید. 

چنانچه در تهران ساکن هستید و با دیدن عکس جواهرده رامسر، مشتاق شده اید که به این روستا بروید، بهتر است قبل از انجام هر کاری، وضعیت آب و هوای مسیری که قرار است طی کنید تا به جواهرده رامسر برسید، بررسی کنید. توصیه می کنیم، بعد از آنکه فهمیدید جواهرده رامسر کجاست، فصل تابستان و بهار را برای سفر به آن انتخاب کنید. در فصل های تابستان و بهار میزان بارش زیاد نیست و به همین دلیل می توان به راحتی به این منطقه سفر کرد و از جاذبه هایی که در آن وجود دارد، دیدن کرد. 

در آدرس جواهرده رامسر، زیبایی های زیادی وجود دارد. بعد از آنکه به این روستا رسیدید، از جاذبه های جواهرده رامسر دیدن کنید و اجازه ندهید که تمام لحظه هایی که در این روستا هستید، به بطالت بگذرد. علاوه بر همه لوازمی که با خود به این روستا می برید، یک عدد دوربین عکاسی نیز برداشته و از مناظر زیبایی که در این روستا وجود دارد، عکس های کارت پستالی و زیبایی بگیرید. 

فاصله تهران تا جواهرده چقدر است؟ طی این مسیر چقدر طول می کشد؟

برای اجاره سوئیت ارزان در جواهرده چه کار کنیم؟

به نظرتان بعد از آنکه متوجه شدید جواهرده رامسر کجاست، اولین کاری که می بایست انجام دهید چیست؟ آیا نباید برای بازدید از این منطقه رویایی و بسیار زیبا، حداقل چند روز زمان بگذارید؟ آیا دوست ندارید حال و هوای مثبت و دوست داشتنی این منطقه در روح و روان شما جاری شود؟ اگر این طور است، اولین کاری که می بایست انجام دهید، باید اجاره سوئیت ارزان در جواهرده باشد.

برای اجاره کردن یک اقامتگاه با قیمت مناسب در جواهرده رامسر راه های زیادی دارید. یکی از این راه ها این است که با مسیر زندگی همسو و هم جهت شوید، به رامسر بروید و سپس در آنجا از کسانی که ویلا اجاره می دهند بخواهید تا یک جای مناسب برای شما پیدا کنند. اگر تجربه این مدل اجاره کردن ویلا را داشته باشید، قطعات با سختی های آن آشنایی دارید.
اما، کسی که عکس جواهرده رامسر را دیده و دوست دارد با خیالی راحت به سمت این منطقه حرکت کند، در صورتی که انسان آینده نگری باشد، قبل از آنکه به آدرس جواهرده رامسر مراجعه کند از طریق سایت هایی که ویلا اجاره می دهند، یک اقامتگاه مناسب برای خود و عزیزانش پیدا می کند. به این شکل می توان مدت زمانی را که برای پیدا کردن ویلا تلف می شود، صرف تماشای جاذبه های جواهرده رامسر کرده و سفری بی نهایت جذاب و به یادماندنی را تجربه کرد.

قیمت خانه روستایی در جواهرده چقدر است؟

اگر قصد سفر به رامسر و روستای زیبای جواهرده را دارید، باید حتما برای اقامت خود فکری کرده باشید. خانه های قدیمی و روستایی جواهرده، به زیبایی آراسته شده اند و آماده قدم های مبارک شما هستند. برای اقامت در یکی از این خانه های روستایی، روی خدمات مجموعه گرداگرد حساب ویژه باز کنید. این مجموعه به شما کمک می کند تا اقامتگاهی با بهترین قیمت یافته و در آن اقامت کنید.

 

 

وضعیت آب و هوا رامسر
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷

وضعیت آب و هوا رامسر:01d
۳.۰۲ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۲۱.۷۴
جزئیات هواشناسی رامسر

۱۰۲۲
سطح دریا:
شرق
جهت باد:
۳.۰۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۱
رطوبت هوا
۱۰۲۲
فشار هوا: