سوغات کاشان را از کجا بخریم؟⭐سوغات کاشان چیست؟

سوغات کاشان را از کجا بخریم؟ کدام یک از سوغاتی های کاشان را در شهرتان نیز دیده اید؟ اگر برای اجاره بوم گردی کاشان اقدام کردید، آیا می دانید این شهر چه سوغاتی هایی دارد؟ چنانچه دوست دارید جواب این سوالات را دریافت کنید، در ادامه این مقاله گرداگرد ما را همراهی کنید.

از سوغات و صنایع دستی کاشان چه می دانید؟ قشنگ ترین سوغات کاشان چیست؟

ایرانی ها، مردمی خلاق، هنرمند و هنر دوست هستند. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، در هر خطه ای که قدم بگذارید، می توانید صنایع دستی و سوغاتی های متفاوتی را مشاهده کنید. اگر تجربه اجاره ویلا لوکس و قدم گذاشتن به کاشان را داشته باشید، حتما صنایع دستی و سوغاتی هایی که مردمان این شهر با دستان هنرمند خود خلق کرده اند، به چشم دیده اید. برخی از صنایع دستی مخصوص کاشان که تنها با اجاره بوم گردی در کاشان می توانید آنها را از نزدیک لمس کنید، به این شرح است:

از سوغات و صنایع دستی کاشان چه می دانید؟ قشنگ ترین سوغات کاشان چیست؟

۱- زیلو

یکی از کاربردی ترین صنایع دستی و سوغات کاشان، زیلو است. زیلو اصطلاحا یک نوع زیرانداز است و برای ساخت و تهیه آن تلاش و زحمات زیادی کشیده می شود. به همین دلیل، کسانی که با نحوه ی ساخت این صنایع دستی آشنایی دارند، احترام زیادی برای این صنایع دستی کاشان قائل هستند.

۲- گیوه بافی

از دیگر صنایع دستی کاشان که می توان گوشه ای از ذوق و سلیقه مردم هنرمند کاشان را در آن مشاهده کرد، گیوه است. امروزه، کمتر کسی را می توانید بیابید که گیوه به پا کند، اما در گذشته، گیوه یکی از پاپوش های اصلی آقایان به شمار می رفت. این هنر قدمت زیادی داشته و هنوز هم بازار آن گرم است. اگر برای اجاره ویلا استخردار اقدام کردید، حتما از این پاپوش های سنتی و جذاب خریداری کنید و قدمی هر چند کوچک در حفظ و نگهداری از این هنر بردارید.

۳-ظرف های سفالی

قبل از آنکه بگوییم، سوغات کاشان را از کجا بخریم، خوب است در مورد دیگر سوغاتی معروف کاشان نیز نکاتی را بیان کنیم. کاشان به دلیل بیابانی بودن، شرایط و اقلیم بسیار مناسبی برای سفالگری و ساخت ظرف های سفالی دارد. اگر دوست داشتید بوفه های منزلتان را با آثار و اشیاء ساخته شده به دست انسان های هنرمند پر کنید و از دیدن آنها لذت برید، این ظرف های سفالی همانی هستند که می توانند حال و هوای خانه ی شما را عوض کنند.

خوشمزه ترین سوغات کاشان چیست؟ طعم کدام یک از آنها برایتان آشناست؟

برای آنکه بتوانیم به سوال سوغات کاشان را از کجا بخریم بهتر پاسخ دهیم، لازم است در مورد خوشمزه ترین ها در کاشان نیز حرف بزنیم و به شما ثابت کنیم که کاشان و سوغاتی هایش تنها در صنایع دستی آن خلاصه نمی شود. برخی از خوشمزه ترین سوغاتی های کاشان که شاید در شهر محل زندگی تان نیز نمونه ای از آن را مشاهده کرده باشید، به این شرح است:

۱- غنچه های گل محمدی

شاید نتوان غنچه های گل محمدی را به صورت مستقیم مصرف کرد، اما اضافه کردن آنها به چای می تواند عطر و طعم متفاوتی را در این نوشیدنی محبوب ایرانی ها ایجاد کند. حتی مواقعی که می خواهید در تابستان آبدوغ خیار میل کنید، این غنچه ها و گلبرگ های صورتی رنگ شان می توانند چهره ای بی نهایت دوست داشتنی در ظاهر این غذای ساده و باب دل ایرانی ها ایجاد کنند.

۲- باقلوای مخصوص شهر کاشان

از دیگر خوشمزه جات که در شهر کاشان باید به دنبال آن بگردید، باقلوای کاشان است. درست است که این شیرینی را در اغلب شهرهای ایران می توانید بخرید و میل کنید، اما یادتان باشد که باقلوای هر شهر با باقلوای دیگر شهرها تفاوت دارد و چه خوب است وقتی به کاشان می روید، مزه این شیرینی خوشمزه کاشانی را بچشید.

۳-پشمک 

یکی از سوغاتی های مخصوص کاشان که در اغلب شهرهای کشورمان نیز می توانید نام و نشانی از آن بیابید، پشمک است. پشمک کاشان نیز بسیار خوشمزه است و امکان ندارد کسی دلش نخواهد یک بار طعم آن را مزمزه کند.

سوغات کاشان را از کجا بخریم؟ آیا با روش های خرید سوغات کاشان آشنایی دارید؟

سوغات کاشان را از کجا بخریم؟ آیا با روش های خرید سوغات کاشان آشنایی دارید؟

خوب است حالا که با چند تا از سوغاتی های دوست داشتنی و جذاب شهر کاشان آشنا شدیم، به سراغ سوال اصلی مان، یعنی سوغات کاشان را از کجا بخریم، برویم و آدرس چند تا از بازارهای این شهر که می توانید سوغاتی های کاشان را از آنجا تهیه کنید، به شما بدهیم.

یکی از جاهایی که می توانید لیست کاملی از صنایع دستی کاشان را در آنجا ببینید، بازار قدیمی کاشان است. این بازار از جمله بازارهای سنتی کشور است و رفتن به آنجا می تواند با خیلی اتفاقات جذاب و خاطره انگیز به پایان برسد.

برای خرید خوراکی های خوشمزه کاشان نیز بهتر است به قنادی هایی بروید که این شیرینی ها را در آنجا می پزند. این قنادی ها، می توانند خوشمزه ترین و تازه ترین باقلوا و پشمک را در اختیار مسافران و عاشقان گشت و گذار در کاشان قرار دهند.

خرید اینترنتی سوغات کاشان؛ کدام سوغات کاشان را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد؟

بعضی وقت ها که فرصت نیست به کاشان بروید اما دلتان می خواهد از سوغاتی های کاشان داشته باشید، خرید آنلاین بهترین روش است. اگر به خرید اینترنتی سوغات کاشان فکر می کنید، بهتر است فروشگاه هایی را برای این امر انتخاب کنید که سایت آن متعلق به هنرمندی است که به صورت مستقیم در حوزه فروش صنایعی دستی کار می کند. این جوری، دیگر نیازی نیست که خیلی به دنبال پاسخ سوال سوغات کاشان را از کجا بخریم، باشید.

خرید کردن از سایت هایی که به مستقیما با تولیدکنندگان در ارتباط هستند، می تواند خیال شما را از بابت کیفیت کالایی که می خرید، راحت کند. صنایع دستی، مانند زیلو، ظرف های مسی و یا سفالی بهترین گزینه برای خرید به صورت اینترنتی به شمار می روند.

خرید اینترنتی سوغات کاشان؛ کدام سوغات کاشان را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد؟

کلام آخر

سوغات کاشان را از کجا بخریم؛ موضوع صحبت ما در این مقاله بود. ما همه تلاش خود را به کار بردیم تا بتوانیم اطلاعات خوبی را در مورد سوغاتی های کاشان این شهر اصیل و کهن ایرانی به شما بدهیم.

 

 

وضعیت آب و هوا کاشان
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷

وضعیت آب و هوا کاشان:01d
۴.۸۷ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۵.۳۲
جزئیات هواشناسی کاشان

۱۰۱۵
سطح دریا:
شمال و شمال شرق
جهت باد:
۴.۸۷ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۲۷
رطوبت هوا
۱۰۱۵
فشار هوا: