لفور کجاست؟⭐جاذبه های گردشگری لفور+آدرس+عکس

شما کدام یک از مناطق شمالی کشور را می توانید نام ببرید که عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح نباشد؟ شمال کشورمان منبع زیبایی ها، جذابیت ها و مناظر بکر است. در دیگر مقاله گرداگرد می خواهیم با شما به یکی دیگر از جاهای قشنگ در شمال، یعنی لفور برویم؛ پس در این سفرنامه کوتاه با ما همراه باشید و قبل از هر کاری حتما برای اجاره ویلا لفور اقدام کنید.

ما در مقاله امکانات رفاهی سد لفور در مورد امکانات یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه نکاتی را بیان کرده ایم.

لفور کجاست؟ هر آنچه که خوب است در مورد این سد بدانید!؟

لفور کجاست؟ هر آنچه که خوب است در مورد این سد بدانید!؟

وقتی نام لفور به میان می آید، کسانی که آشنایی چندانی با آنجا ندارند، دوست دارند اول از همه بدانند لفور در کدام یک از شهرهای شمالی کشور قرار گرفته است. لفور در استان مازندران قرار دارد. این منطقه یکی از دهستان سوادکوه بوده و در نزدیکی شیرگاه قرار گرفته است. هر کسی که می خواهد از این منطقه بازدید کند، اول از همه باید به شیرگاه برود و بعد از آن، و در مدت زمانی بسیار کوتاه می تواند خود را به منطقه لفور که کلی جاهای قشنگ و جذاب برای تماشا دارد، برساند. راستی، یادتان باشد که این جنگل با شیرگاه حدود ۳۰ کیلومتری فاصله دارد. اگر بتوانید برای اجاره ویلا استخردار در شیرگاه و یا یکی از شهرهای آن اطراف اقامت کنید، برای آنکه از همه جای لفور دیدن کنید، فرصت به اندازه کافی فراهم هست. 

لفور، از شمال با جنگل های شیرگاه، از جنوب با ارتفاعات البرز، از سمت شرق نیز با جنگل های زیراب و جوارم و از غرب نیز با بابلکنار و قرآن تالار همسایه است. همان طوری که گفتیم لفور یک دهستان است و ۲۹ آبادی و روستا را تحت نام این دهستان می خوانند. حالا که کنجکاو شده بدانید لفور کجاست، خوب است به فکر اجاره ویلا لوکس در نزدیکی این منطقه باشید و سفری کاملا متفاوت را تجربه کنید. 

موضوع دیگری که خوب است در مورد لفور بدانید این است که این منطقه نه تنها از نظر داشتن پدیده های طبیعی مورد توجه است، بلکه یک منطقه تاریخی نیز به شمار می رود. جالب است بدانید، برخی آثار به جای مانده از عصر آهن در روستای لفور کشف شده است. اگر به لفور بروید، و برای اجاره ویلا در لفور اقدام کنید، شانس از چندین جهت به شما رو می کند؛ هم می توانید از یک منطقه زیبا دیدن کنید و هم می توانید به منطقه ای که بروید که تاریخ، ردی از خود در آن به جای گذاشته است. 

جاذبه های گردشگری لفور کجاست؟ آیا دوست دارید به تماشای این جاذبه های دوست داشتنی بروید؟

بعد از آنکه فهمیدید لفور کجاست، نوبت می رسد به معرفی جاذبه هایی که در این منطقه وجود دارد. این جاذبه ها به شرحی است که در ادامه بیان می کنیم:

۱- جنگل لفور

کسانی که عاشق و شیفته پیاده روی در جنگل هستند، به خود این فرصت را می دهند تا بتوانند یک مجموعه کامل از جذابیت ها را تماشا کنند. نه فقط خود این جنگل زیباست، بلکه چندین جای دیدنی نیز در دل آن وجود دارد و فرصت تماشای آنها تنها برای کسانی وجود خواهد داشت که به این منطقه سفر کنند. از جمله مناظر دیدنی داخل این جنگل می توان به هفت آبشار تیرکن، آبشار اسکلیم، آبشار گزو، پلنگ دره، و آبشار ترز اشاره کنیم. 

۲- روستای لفور

از دیگر جاذبه های گردشگری لفور می توان به روستای لفور اشاره کرد. این روستا که در مسیر جنگل لفور قرار دارد، به دلیل داشتن آداب و رسومی متفاوت و جذاب، مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان قرار گرفته است. مردم این روستا به کار دامداری مشغول هستند و خرید سوغاتی های خوشمزه از آنها هم می تواند هم به کسب و کارشان کمک کند و هم به آنها انگیزه ای دو چندان برای کار و فعالیت بدهد. این روستا از جمله روستاهای تاریخی ایران به شمار رفته و در آن، خانه های باستانی، کارخانه ذوب آهن و همین طور خمره های سفالی پیدا کرده اند.

جاذبه های گردشگری لفور کجاست؟ آیا دوست دارید به تماشای این جاذبه های دوست داشتنی بروید؟

سد لفور کجاست؟ با رفتن به این سد، دست به اکتشافاتی هیجان انگیز بزنید؟

مگر می شود به لفور رفت اما برای سوال سد لفور کجاست، کنجکاو نشد و هیجان نداشت؟ اغلب کسانی که می دانند لفور کجاست، یکی از دلایل اشتیاقشان برای بازدید چند باره این منطقه را سد زیبای آن عنوان می کنند. 

سد لفور که به آن سد صالحی مازندرانی هم می گویند، از جمله سدهای خاکی در کشور ما است و از قضا نیز در منطقه جنگلی لفور قرار گرفته است. کمتر زمانی را می توان در سال پیدا کرد که اطراف این سد، خلوت باشد و هیچ گردشگری در آنجا چادر نزده و یا خانواده ای بساط ناهار را در کنار آن پهن نکرده باشد.

چشم اندازی که این سد فراهم کرده است، به حدی زیبا و دوست داشتنی و دل انگیز است که نمی توان به هیچ عنوان از آن چشم پوشی کرد. یادتان نرود، اگر خواستید به این سد بروید، حتما یک دوربین عکاسی با خود برده و از مناظر زیبایی که در آن اطراف مشاهده می کنید، عکس بگیرید. شک نداریم که عکس سد لفور به یکی از زیباترین عکس های شما در میان آلبومتان تبدیل خواهد شد. 

برای اقامت در لفور چه کنیم؟ بهترین اقامتگاه در لفور کجاست؟

برای آنکه اکتشاف شما در مورد لفور کجاست، به یک پایان لذت بخش و خاطره انگیز ختم شود، لازم است که برای اقامت در لفور فکری کنید. برای اقامت در لفور و بازدید از همه جاذبه های گردشگری لفور، راه های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد. 

اگر از اینکه شب را زیر آسمان بمانید، نمی ترسید کنار دریاچه لفور جای خوبی برای کمپ و چادر زنی است. اگر این مورد را دوست ندارید می توانید به روستای لفور رفته و در یک کلبه چوبی اقامت کنید. اگر این مورد را هم دوست ندارید می توانید در نزدیک ترین شهرها به لفور برای اجاره ویلا اقدام کنید. 

برای اقامت در لفور چه کنیم؟ بهترین اقامتگاه در لفور کجاست؟

کلام آخر

ما در این مقاله در مورد لفور کجاست، نکاتی را بیان کردیم. اگر دوست دارید آیندگان نیز به مانند شما این مناظر تکرار نشدنی و زیبا را ببینند، به ما قول بدهید هر زمان که به لفور رفتید، در آن زباله نریزید و در حفظ طبیعت زیبای آن بکوشید.

 


 

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی:01d
۳.۳۳ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۳.۴۵
جزئیات هواشناسی سوادكوه شمالی

۱۰۲۰
سطح دریا:
شمال
جهت باد:
۳.۳۳ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۵
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: