آبشار گزو کجاست؟⭐(عکس+آدرس آبشار گزو سوادکوه)

آبشار گزو کجاست؟ برای دیدن یکی از جذاب ترین مناطق و زیباترین آبشارهای کشورمان آماده اید؟ آیا تا به حال اسم منطقه گزو به گوش تان خورده است؟ اگر دوست دارید به یکی از زیباترین مناظر پنهان شده در دل جنگل های سرسبز و باستانی هیرکانی لفور مازندران بروید، در ادامه با ما همراه باشید و اجاره ویلا در لفور را فراموش نکنید.

 

آبشار گزو کجاست ؛ مسیر دسترسی و دیدنی‌های اطرافش‎آ


برای ماجراجویی آماده اید؟ آیا می دانید آبشار در کجا قرار گرفته است؟


در ۲۵ کیلومتری سواد کوه، و در قلب جنگل های سحرانگیز ژوراسیک، در فاصله‌ای دور، و در مسیری خاکی و ناهموار یکی از پدیده های کم نظیر خلقت به نام آبشار گزو را خواهید دید. مکانی فوق العاده و رمزآلود که حس دیرینه شناسی انسان را برمی انگیزد. 
برای رسیدن به آبشار گزو باید از میان جنگل لفور بگذرید. جنگل لفور، از جنگل های هیرکانی است و هنوز هم می توان درختانی تنومند و بسیار قدیمی را در آن مشاهده کرد. حرکت از بین درختان مسنِ منطقه، علاوه بر اینکه طبیعت گردی است، به نوعی سفری باستان شناسی هم به حساب می آید. این هارمونی و حس عجیب را در هیچ جا نمی توانید تجربه کنید. اگر از عاشقان طبیعت گردی بپرسید، آبشار گزو کجاست؛ حتما به شما می گویند که این آبشار در دل تاریخ در جریان است.
 گزو، آبشاری خروشان و فوق العاده، به بلندای حدود ۴۸ متر است و پشت آن را دیواره ای قوسی و پوشیده از خزه‌ احاطه کرده است. در پایین آبشار گزو حوضچه‌ای زیبا شکل گرفته که درختان قدکشیده ای پای خود را در آب آن گذاشته اند و از خنکای آن جان می گیرند.
در این تابلوی نقاشی حیرت انگیز خلقت، از هر زاویه ای عکاسی کنید، تصویری کارت پستالی خواهید داشت که می توانید به دوستان تان هدیه دهید؛ پس با رعایت همه جوانب احتیاط منطقه حتما عکس بگیرید و خاطرات خود را ماندگار کنید.

 

آبشار گزو کجاست (عکس از آن)


در چه فصلی به آبشار گزو سفر کنیم؟


حال که متوجه شدید آبشار گزو کجاست، خوب است در مورد بهترین زمان رفتن به آنجا کمی صحبت کنیم.  با توجه جنگلی بودن منطقه، در فصل تابستان هوا بسیار شرجی است و همین مسئله رسیدن به آبشار گزو را مقداری سخت می کند. فصول بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از آبشار گزو و اجاره ویلا لفور است؛ زیرا که هوای منطقه بسیار مطبوع و دلچسب است. البته، در این دو فصل نیز، زمانی را باید برای سفر انتخاب کنید که هوا بارانی نباشد؛ درست است که لطافت باران، می تواند روح شما را به تسخیر خود درآورد، اما ممکن است اجازه ندهد تا به دیدار آبشار گزو بروید. یادتان باشید، در فصل زمستان مسیر، بسیار سخت و خطرناک است و به همین دلیل، بهتر است از سفر به این منطقه در این فصل خودداری کنید. 


نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به آبشار گزو کجاست؟


بعد از دیدن آبشار زیبای گزو توصیه می‌کنیم طبیعت گردی و لذت بردن از منطقه جنگلی اطراف آن را از دست ندهید. در این منطقه، بر مزار سه امامزاده بی نام و نشان بارگاهی ساده ساخته شده است . که در همه ایام سال، افراد زیادی از نقاط مختلف کشور برای زیارت شان به گزو سفر می کنند. دریاچه و سد لفور که به آنها سد البرز و پاشاکلا نیز گفته می‌شود، یکی از مکان های  دیدنی در نزدیکی آبشار گزو است که می توان از آنها نیز بازدید کرد و ساعات خوشی را هم در کنار این دریاچه به ماهیگیری سپری کرد.

 

آبشار گزو کجاست


از چه راهی به آبشار گزو برویم؟


اگر از تهران بخواهید به منطقه آبشارگزو بروید، چیزی حدود ۲ ساعت در راه خواهید بود. در شروع سفر، باید از جاده فیروزکوه به سمت شیرگاه حرکت کنید و  از آنجا وارد جاده لفور شوید. تابلو‌هایی در مسیر قرار دارند که مسیر امامزاده گزو را نشان می‌دهند. بعد از حدود نیم ساعت رانندگی به امامزاده می رسید. از اینجا به بعد باید پیاده روی را شروع کنید؛ پاهایتان شما را به سمت پاسخ سوال آبشار گزو کجاست، راهنمایی می کنند.
 مسیر، فراز و فرود‌های بسیار دارد؛ پس لازم است لباس و لوازم مناسب پیاده‌روی با خود داشته باشید. پیاده روی در جنگل ممکن است بیش از نیم ساعت طول بکشد و به همین خاطر ممکن است مناسب افراد مسن و کودکان نباشد.
با تمام سختی ها وقتی به آبشار گزو برسید، تماشای جلوه سحرانگیز، و استشمام هوای دل انگیز آن، خستگی راه را از بین می‌برد. جنگل های هیرکانی شمال و آبشارهای زیبای آن، از جمله آبشار گزو مقصدی عالی و فوق العاده برای طبیعت‌دوستان است؛ زیرا که این سفر، با پیاده‌روی در مسیری جنگلی با فضایی باستانی و بکر‌، کوهنوردی و صخره ‌نوردی همراه خواهد بود. با توجه به جنگلی بودن مسیر، بهتر است با تورهای طبیعت گردی همراه شوید یا از راهنمایان کار بلدِ محلی کمک بگیرید. اگر دوست دارید خود با چشم خود ببینید که آبشار گزو کجاست، بهانه جویی را به پایان ببرید و چمدان هایتان را برای دیدار یک منطقه رویایی آماده کنید.

نزدیک ترین دهستان ها به امامزاده گزو کجاست؟ 

کسی که عکس آبشار گزو را دیده و عاشق رفتن به آن نشده است، قطعا نمی تواند آدم طبیعت دوستی باشد. بدون شک، بازدید از این آبشار و همه جاهای زیبایی که اطراف آن قرار گرفته است، می تواند یکی از بهترین خاطرات شما را بسازد.

شاید برخی ها دوست داشته باشند بدانند نزدیک ترین دهستان های آبشار گزو کجاست. در جواب به این گروه می توانیم از دهستان های زیر نام ببریم:

۱- دهستان سرخکلا

یکی از دهستان های نزدیک آبشار گزو، دهستان سرخکلا است. این دهستان نیز زیبایی های زیادی دارد و به کلیه کسانی که دوست دارند طبیعتی بکر و دوست داشتنی ببینند، توصیه می کنیم حتما از سرخکلا دیدن کنند.

۲- دهستان لفور

هر کسی که عکس آبشار گزو را دیده باشد، حتما می خواهد از دهستان لفور نیز دیدن کند. این دهستان به دلیل نزدیک بودن به جنگل لفور، شهرت زیادی به دست آورده است. توصیه می کنیم، بعد از آنکه از آبشار گزو سوادکوه دیدن کردید، به لفور هم بروید؛ اتفاقات جالبی در آنجا برایتان می افتد.

۳- دهستان ولوپی

دیگر پاسخی که می توانیم به سوال نزدیک ترین دهستان امامزاده گزو کجاست، بدهیم، دهستان ولوپی است. اگر آدرس آبشار گزو را یاد گرفتید و از آن دیدن کردید، به این روستا هم سری بزنید.

نزدیک ترین دهستان ها به امامزاده گزو کجاست

بعد از تماشای آبشار گزو، از جاهای دیدنی زیراب نیز بازدید کنید!؟

بدون شک می گوییم، همه کسانی که می دانند آبشار گزو کجاست، بعد از آنکه گشت و گذارشان در این ناحیه به اتمام رسید و چشم و دلشان از همه زیبایی های گزو سیراب شد، تصمیم می گیرند به زیرآب بروند. در این منطقه نیز دیدنی های متفاوتی برای تماشا وجود دارد. بخشی از زیبایی های این شهر که دست کمی از آبشار گزو سوادکوه ندارد، به شرح زیرند:

۱- برج لاجیم

اگر بعد از دیدن عکس آبشار گزو تصمیم گرفتید به زیرآب بروید، برج لاجیم یکی از جاهایی است که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود. قدمت این برج زیاد است و به ۱۰۰۰ سال می رسد. این برج، تاریخی است و به دلیل داشتن فضای سبز منحصر فرد، توانسته توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب کند.

۲- پارک جنگلی جوارم

از دیگر جاهای دیدنی زیراب که بعد از رفتن به آدرس آبشار گزو حتما می بایست از آن نیز دیدن کنید، پارک جنگلی جوارم است. این پارک مساحتی حدود ۳۶۵ هکتار را به خود اختصاص داده و امکانات متفاوتی از جمله امداد هلال احمر، سرویس های بهداشتی، آلاچیق، نمازخانه، محوطه بازی کودکان، سکوهای مختص نصب چادر و فروشگاه در آن وجود دارد. از جمله حیواناتی که ممکن است در این پارک ببینید می توانیم به خرگوش، قرقاول، فاخته، قمری، شغال و جوجه تیغی اشاره کنیم.

آیا می توان در منطقه آبشار گزو شب را بمانیم؟

اگر در فصل مناسب به این منطقه سفر کرده باشید با برپایی کمپ می توانید شب را در این منطقه اقامت کنید و خاطراتی تکرار نشدنی را برای خود ثبت کنید. البته می توانید از خدمات مجموعه های اقامتی مانند گرداگرد برای اجاره اقامتگاه های بومگردی و کلبه های جنگلی بهرمند شوید.

 

 

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۱

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی:01n
۲.۴۷ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۱۵.۷۵
جزئیات هواشناسی سوادكوه شمالی

۱۰۲۲
سطح دریا:
جنوب
جهت باد:
۲.۴۷ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۵۸
رطوبت هوا
۱۰۲۲
فشار هوا: