سد لفور (البرز) کجاست؟⭐عکس+ آدرس سد لفور

سد لفور (البرز) کجاست؟ اگر به طبیعت گردی علاقمند باشید، بی شک، دیدن جاذبه های طبیعی و فرهنگی استان مازندران را از دست نخواهید داد. پهنه ی شمالی ایران عزیزمان، از نظر آب و هوا، پوشش گیاهی و تنوع جانوری بسیار زیبا، بی نظیر و متنوع است. همراه با زیبایی های طبیعی، سازه های ساخته شده به دست بشر هم، به جذابیت منطقه افزوده است؛ سد بزرگ و فوق العاده لفور، یکی از این جاذبه هاست. برای سفر به این سد بسیار زیبا با ما همراه باشید و اجاره ویلا لفور را هم فراموش نکنید.


همزیستی طبیعت و دست سازهای بشری! 


برای پاسخ به این پرسش که سد لفور کجاست، ابتدا لازم است راجع به منطقه احداث سد صحبت کنیم. سد لفور در سال در منطقه لفور مازندران ۱۳۷۴، به ارتفاع ۷۲ متر و در محل تلاقی سه رودخانه اسکلیم، کارسنگ رود و آذر رود احداث شده است. در ساختار سد لفور از سنگ‌ریزه استفاده شده که آلودگی و تخریب محیط زیست را به حداقل می رساند. سد لفور را با نام های دیگری از قبیل البرز، پاشاکلا و صالحی مازندرانی نیز می شناسند.
درهم تنیدگی طبیعت سرسبز، آبشارها و رودخانه ها، و جاماندن زمان در هزاران سال قبل در جنگل هیرکانی، فضای سحرانگیزی را برای اجاره ویلا در لفور ایجاد نموده است و این گونه به نظر می رسد که طبیعت، سد لفور را در خود هضم کرده و این سد به آن پیوسته است.
هارمونی و هم آوایی سد با صخره ها و کوهستان، درختان کهنسال جنگل، چشمه‌های خروشان، رودخانه‌های پرآب، برکه و دریاچه های زیبا، آبشارهای بلند قامت و زندگی ساده و بی آلایش مردمان محلی منطقه‌ لفور، همانند یک سمفونی است که رهبری، فوق ادراک بشری آن را هدایت می کند.

 

سد لفور(البرز) کجاست؟ عکس+آدرس سدلفور

 


سد لفور (البرز) کجاست؟ بهترین زمان سفر به سد لفور 


سد لفور در میان جنگل های ژوراسیک لفور، و در ۴۵ کیلومتری از جنوب شرقی شهر بابل قرار گرفته است. طبیعت این منطقه، آن قدر زیبا و خواستنی است که همه ساله طبیعت گردان زیادی را از نقاط مختلف جهان به منطقه جذب می کند. 
حالا که دانستیم سد لفور (البرز) کجاست؛ توصیه می کنیم بهترین زمان برای سفر به این منطقه را انتخاب کنید. بهترین زمان سفر به سد لفور، فصول بهار و تابستان است. بی‌ گمان منطقه لفور، در همه فصل های سال، دیدنی و شگفت انگیز است و مناظری بدیع، چشم‌نواز و بسیار زیبا دارد. شکوفه های نو خواسته گیاهان در بهار، خنکای هوای تابستان و آوای عاشقانه طبیعت در پاییز، دل هر رهگذر و مسافری را می برد. در فصل زمستان احتمال بارش برف و کولاک در منطقه وجود دارد؛ به همین دلیل هم توصیه می شود در زمستان به منطقه لفور سفر نکنید. 

 

 

سد لفور(البرز) کجاست و چگونه به اونجا می توان رفت


چگونه به سد لفور برویم؟


اگر از تهران بخواهید به سد لفور بروید، شروع حرکت از جاده ی‌ فیروزکوه خواهد بود. بعد از گذشتن از شهر‌های پل سفید و شیرگاه، به ‌سمت به بابل‌ تغییر مسیر بدهید، و در بابل، از جاده‌ گنج افروز به ‌طرف بابل‌کنار حرکت کنید. سپس با عبور از شهر بابل‌ کنار، به سه راهی شیردارکلا خواهید رسید. وقتی به منطقه لفور رسیدید، اگر از محلی ها بپرسید که سد لفور (البرز) کجاست، نشانی دقیق آن را به شما خواهند گفت. مسیر حرکت به سمت سد لفور بسیار زیباست.


نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به سد لفور (البرز) کجاست؟


بعد از دیدن و لذت بردن از طبیعت فوق العاده زیبای سد لفور پیشنهاد می‌کنیم به مناطق اطراف هم سری بزنید؛ زیرا که این منطقه، سرشار از شگفتی و زیبایی است.
جنگل های ژوراسیک هیرکانی در لفور یکی از مناطق بکر، رمزآلود و حیرت آور کشورمان است که سد لفور را در آغوش خود نگه داشته است. آبشار سحرانگیز گزو، آبشار آهکی پلکانی اسکلیم و آبشار آهکی عروس، در دل جنگل های لفور و نزدیکی سد، پنهان هستند.  مساجد و امامزادگان منطقه لفور، روستاهای بسیار زیبا با مردمانی خونگرم و میهمان نواز و سخت کوش، نمونه هایی از دیدنی های این منطقه است که می توان از آنها بازدید کرد و از بودن در دامان پر مهر این طبیعت باستانی لذت برد. 
در فاصله ۲۰ کیلومتری از سد لفور، روستای شیردارکلا قرار دارد. شیردارکلا، یکی از جذاب ترین روستاهای ایران است؛ در آنجا می توانید انواع صنایع دستی را ببینید و از غذاهای محلی نوش جان کنید. پارک جنگلی جوارم هم، در ۴۵ کیلومتری سد لفور واقع شده است. حال که فهمیدید سد لفور (البرز) کجاست، خوب است برای دیدار از آن با آمادگی کامل بروید و سعی کنید از همه جای آن دیدن کنید. 

 

سد لفور(البرز) کجاست و در کجا واقع شده است

 

نزدیک ترین اقامتگاه ها به سد لفور (البرز) کجاست؟ اگر خواستید در نزدیکی سد لفور شیرگاه اقامت کنید، می توانید به این اقامتگاه ها بروید!؟

حال که فهمیده اید سد لفور (البرز) کجاست، می توانید در برخی اقامتگاه هایی که نزدیک این سد قرار گرفته اند، اقامت کنید. نام برخی از آنها در زیر آورده ایم:

۱- اقامتگاه بوم گردی مین سی

یکی از جواب هایی که می توانیم در پاسخ به سوال نزدیک ترین اقامتگاه ها به سد لفور کجاست، ذکر کنیم، اقامتگاه بوم گردی مین سی است. این اقامتگاه، تمیز بوده و برای کسانی که می خواهند در یک اقامتگاه با صفا سکونت کنند، گزینه خوبی به نظر می رسد.

۲-اقامتگاه ایشکا

در ادامه پاسخ به سوال نزدیک ترین اقامتگاه سد البرز کجاست، می بایست به اقامتگاه ایشکا اشاره کنیم. این اقامتگاه در فاصله بسیار کمی از این سد قرار گرفته است. محیط این اقامتگاه، بسیار خلوت است و امکانات رفاهی زیادی در آنجا مشاهده می شود. 

۳- اقامتگاه بومگردی روشا

از دیگر اقامتگاه های نزدیک سد لفور شیرگاه، می توان به اقامتگاه بومگردی روشا اشاره کرد. این اقامتگاه از نظر نظافت در وضعیت خوبی قرار دارد. کیفیت غذاهای این محل، خوب است، اما قیمت  آنها بالاست. صاحب این اقامتگاه نیز در محل حضور دارد و این ممکن است برای برخی افراد خوشایند و جذاب نباشد.
نزدیک ترین اقامتگاه ها به سد لفور (البرز) کجاست

با رفتن به آدرس سد لفور، مزه ی خوش این تفریحات را نیز بچشید!؟

بعد از آنکه کشف کردید، سد لفور (البرز) کجاست حتما دلتان می خواهد بدانید که با رفتن به آدرس سد لفور چه کارهایی می توانید انجام دهید. یکی از هیجان انگیزترین و جذاب ترین کارهایی که می توانید با رفتن به لفور انجام دهید، بازدید از طبیعت زیبا و چشم نوازی است که اطراف این سد به چشم می خورد. اگر عاشق عکاسی باشید و دوربین عکاسی حرفه ای نیز داشته باشید، می توانید عکس های کارت پستالی و بسیار زیبایی ثبت کنید.

دیگر کار هیجان انگیزی که با کشف سد البرز کجاست می توانید انجام دهید، ماهی گیری است. ماهی های متنوع و زیادی در دریاچه این سد وجود دارد که از آن جمله می توانیم به ماهی سفید رودخانه ای، ماهی های زرد پر و همین طور ماهی سرخ باله اشاره کنیم. اگر ماهیگیری دوست داشته باشید و وسایل و لوازم مورد نیاز آن را با خود به این سد آورده باشید، این جا فرصت خوبی است تا بتوانید در کنار تماشای طبیعتی زیبا و منحصر به فرد، به تفریح مورد علاقه تان نیز برسید.

برای کسانی که عاشق شکم گردی هستند، یک خبر خوب داریم. اگر می خواهید دلی از عزا در آورده و غذاهایی خوشمزه که ماهی رکن اساسی آنها به شمار می رود میل کنید، حتما برای اکتشاف سد لفور کجاست اقدام کرده و به این سد بروید. رستورانی که در کنار این سد احداث شده است، بی نظیرترین غذاها را طبخ می کند و در اختیار مسافران قرار می دهد.

با رفتن به آدرس سد لفور، مزه ی خوش این تفریحات را نیز بچشید!؟

برای اقامت شبانه در مناطق اطراف سد لفور (البرز) چکار کنید؟

در منطقه‌ لفور کلبه‌های چوبی و کاه ‌گلی در جنگل و خانه‌های بوم‌گردی زیادی وجود دارد که می توانید شب را در آنجا بمانید. اگر جایی برای اقامت ندارید، می توانید از خدمات مجموعه های اقامتی همچون گرداگرد کمک بگیرید. این مجموعه در تلاش است تا بهترین و مناسب ترین اقامتگاه را برای مسافران فراهم کند.

 

 

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۵

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی:01n
۲.۵۲ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۵.۳۱
جزئیات هواشناسی سوادكوه شمالی

۱۰۲۳
سطح دریا:
جنوب
جهت باد:
۲.۵۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۴
رطوبت هوا
۱۰۲۳
فشار هوا: