معرفی جاهای دیدنی کاشان⭐لیست جاذبه های گردشگری کاشان

در دیگر مقاله گرداگرد می خواهیم به کاشان سفر کنیم و با کمک لیست جاذبه های کاشان، گشت و گذاری کامل در این شهر انجام دهیم. اگر دوست دارید وقتی به این شهر سفر می کنید، هیچ نقطه ای را برای بازدید از دست ندهید، در ادامه با ما همراه باشید و اجاره بوم گردی کاشان را فراموش نکنید.

در مقاله ی شهر زیرزمینی نوش آباد کجاست، در مورد یکی از زیباترین شهرهای زیرزمینی جهان که در استان اصفهان قرار دارد، نکات خوبی گفته ایم؛ آن را هم مطالعه کنید.

آیا می دانید کدام یک از جاهای دیدنی کاشان برای کاشان گردی در یک روز در اولویت قرار دارد؟

کاشان یکی از شهرهای زیبای استان اصفهان است و جذابیت های فراوانی را می توان در آن مثال زد. اگر زمان کافی برای گشتن در این شهر را ندارید و دوست دارید در کاشان گردی در یک روز، زیباترین اتفاقات این شهر را مشاهده کنید، جاهایی که در ادامه نام می بریم در رتبه های اول لیست جاذبه های گردشگری کاشان قرار دهید:

آیا می دانید کدام یک از جاهای دیدنی کاشان برای کاشان گردی در یک روز در اولویت قرار دارد؟

۱-باغ فین

باغ فین به نماد کاشان تبدیل شده و رتبه اول را در لیست جاذبه های کاشان دارد. این باغ یکی از زیباترین جاهای دیدنی شهر کاشان به شمار رفته و در خیابان امیرکبیر واقع شده است. این باغ، آنقدر زیبا و خیال انگیز است که شما به بازدید یک باره از آن اکتفا نخواهید کرد و در سفرهای بعدی تان به کاشان باز هم به دیدار آن خواهید رفت. باغ فین کاشان، هم از نظر تاریخی و هم از نظر طبیعی در خور توجه است و به همین دلیل است که برای برخی گردشگران، دیدار این باغ، دلیل اصلی شان از سفر به کاشان و اجاره ویلا استخردار در کاشان است.

۲- بازار سنتی کاشان

از دیگر جاهای دیدنی کاشان که از آن به عنوان یک شاهکار معماری و تاریخی یاد می کنند، بازار سنتی است. این بازار در دوران صفویه ساخته شده است و در خیابان افضل قرار دارد. این بازار را یکی از محبوب ترین بازارهای ایران می دانند. اگر قصدتان از اجاره بوم گردی در کاشان اقامت چند روزه در این شهر است، حداقل یک روز را برای چرخیدن در این بازار در نظر بگیرید.

۳- روستای ابیانه

از دیگر جاهای دیدنی کاشان که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، روستای ابیانه است. این روستا آنقدر زیبا و جذاب و دوست داشتنی است که شما در هر موقعی از سال می توانید به بازدید از آن بروید. این منطقه شهرت جهانی داشته و بسیاری گردشگران از سراسر جهان، تنها برای تماشای این روستا و معماری متفاوت آن به کاشان سفر می کنند. آب و هوای دوست داشتنی، معماری متفاوت و جذاب خانه ها و مردمانی که رنگ و بوی بومی خود را حفظ کرده اند، تنها بخشی از جذابیت های این روستا به شمار می رود.

جاهای دیدنی کاشان در زمستان؛ لمس تجربه ای متفاوت از سفر به کاشان!؟

جاهای دیدنی کاشان در زمستان، گزینه ی بسیار خوبی برای کسانی است که دوست دارند سفر زمستانه ای ترتیب دهند، برای اجاره ویلا لوکس در کاشان اقدام کنند و در این فصل سرد نیز طعم شیرین و لذت بخش سفر را بچشند. در لیست جاذبه های گردشگری کاشان، این بناها گزینه مناسبی برای کاشان گردی در زمستان به شمار می روند:

۱- خانه عامری ها

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین جاهای دیدنی کاشان در فصل زمستان بازدید از خانه های قدیمی این شهر است که از قضا، یکی از آنها نیز خانه عامری ها نام دارد. امروز، این خانه قدیمی به یک هتل تبدیل شده است.

۲- خانه عباسیان

خانه عباسیان، یکی از زیباترین اماکن دیدنی در لیست جاذبه های کاشان است. این خانه یکی از بی نظیرترین خانه های ساخته شده در کاشان است. گچ ‌بری های هنرمندانه و استادانه، قرینه سازی های بی نظیر، طراحی های منحصر به فرد، همه و همه دست به دست هم داده اند تا یکی از با شکوه ترین خانه ها در کاشان پیش چشمان شما به نمایش گذاشته شود.

۳- خانه بروجردی ها

هر قدر از خانه بروجردی ها بگوییم، کم گفته ایم. این بنا از جمله بناهایی است که خود شما باید دست به کار شده و به بازدید آن بروید. این خانه در خیابان علوی واقع شده است. توصیه می کنیم از این بنا که با زبردستی معماران ایرانی ساخته شده است نیز دیدن کنید.

جاهای دیدنی کویر در کاشان؛ جنس متفاوتی از جاهای دیدنی کاشان!؟

جاهای دیدنی کویر در کاشان؛ جنس متفاوتی از جاهای دیدنی کاشان!؟

آیا امکان دارد به کاشان سفر کنید، اما از جاهای دیدنی کاشان در کویر دیدن نکنید؟ آیا این بی انصافی در حق کویر زیبا نیست؟ اگر شما نیز فکر می کنید که کویر، زیبایی های خاص خود را دارد، حتما از کویر مرنجاب کاشان بازدید کنید.

کویر مرنجاب یکی از جاهای دیدنی کویر در کاشان بوده و با شهر اصفهان نیز ۷۲۰ کیلومتر فاصله دارد. کویر مرنجاب کاشان در شمال شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان قرار گرفته است و از نظر بسیاری گردشگران و توریست ها باید در بالای لیست جاذبه های گردشگری کاشان قرار گیرد.

این کویر از شرق به پارک ملی کویر، از غرب به دریاچه ی نمک حوض سلطان، از جنوب به شهر آران و از سمت شمال نیز با دریاچه نمک است. شاید جالب باشد که بدانید، هر سال، گردشگران زیادی برای آنکه آسمان زیبای کویر را در شب مشاهده کنند و ستارگان را رصد کنند به کاشان و کویر مرنجاب آن سفر کرده و از جذاب ترین پدیده در لیست جاذبه های کاشان دیدن می کنند.

درست است که سفر به کویر مرنجاب و بازدید از آسمان زیبا و پرستاره ی آن می تواند دلیل و بهانه ای قانع کننده برای سفر به این منقطه باشد، اما همه اش این نیست، و این منطقه، زیبایی های خاص و منحصر به فرد دیگری، همچون پوشش گیاهی و جانوری متنوع دارد. علاوه بر این موارد، شترسواری در این کویر اتفاق هیجان انگیز دیگری است که در سفر به کاشان و بازدید از کویر مرنجاب نباید فرصت تجربه آن را از دست بدهید.

جاهای دیدنی کویر در کاشان؛ جنس متفاوتی از جاهای دیدنی کاشان!؟

کلام آخر

ما در این مقاله در مورد جاهای دیدنی کاشان نکاتی را با شما در میان گذاشتیم. امیدواریم از این سفرنامه کوتاه و مختصر نهایت استفاده و لذت را برده باشید و مهربانانه و دلسوزانه به طبیعت نگاه کنید؛ طبیعت به توجه ما آدم ها نیاز دارد.

 


 

وضعیت آب و هوا کاشان
بروزرسانی: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱

وضعیت آب و هوا کاشان:10d
۱.۷۹ km/h
پنجشنبه
بارش خفیف باران
۲۲.۱۵
جزئیات هواشناسی کاشان

۱۰۰۷
سطح دریا:
شمال و شمال شرق
جهت باد:
۱.۷۹ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۹
رطوبت هوا
۱۰۰۷
فشار هوا: