۷ نکته مهم ⭐ برای کاشان گردی که باید بدانید !؟

کاشان گردی، اتفاقی است که شما می توانید در آن خیلی چیزها را تجربه کنید. از تماشای آسمان شب کویر گرفته تا باغ هایی که فقط و فقط زیبایی در آنها به چشم می خورد، بخشی از جذابیت های جای گرفته در کاشان هستند. اگر دوست دارید چند روز کاملا متفاوت و جذاب را تجربه کنید، اول از همه این مقاله را بخوانید و بعد، برای اجاره بوم گردی کاشان یک فکر جانانه کنید.

برای سفر به کاشان چه وسیله نقلیه ای را انتخاب کنیم؟

برای سفر به کاشان چه وسیله نقلیه ای را انتخاب کنیم؟

بعد از اجاره بوم گردی در کاشان، مهم ترین دغدغه گردشگرانی که می خواهند به کاشان بروند، این است که با چه وسیله نقلیه ای به این شهر سفر کنند. خبر خوبی که برایتان داریم این است که شما می توانید هر جوری که دوست داشتید به این شهر قدیمی و تاریخی سفر کنید؛ مسیرهای ورودی شهر کاشان پذیرای ورود هر نوع وسیله نقلیه ای هستند.

به طور مثال، شما می توانید با ماشین شخصی به کاشان سفر کنید یا اینکه از طریق هواپیما، قطار یا اتوبوس راهی کاشان شوید. اگر قصد دارید روزهای طولانی در کاشان بمانید و حسابی در کاشان مال بچرخید، پیشنهاد ما مسافرت با ماشین شخصی است. چنانچه همه مسیرها و خیابان های شهر کاشان را بلد باشید، می توانید با ماشین شخصی تان و در هر ساعتی که دوست داشتید، کاشان گردی کرده و از جاذبه های تاریخی این شهر دیدن کنید.

اگر رانندگی طولانی مدت خسته تان می کنند، در صورتی که هزینه سفر برایتان مهم نیست، می توانید با هواپیما به این شهر سفر کنید. اگر ماشین شخصی ندارید، و پرداخت هزینه بلیط هواپیما برایتان سخت است، اتوبوس های بین شهری نیز می توانند شما را به شهر تاریخی و زیبای کاشان برسانند. کسانی که توان پرداخت هزینه ی بالای اجاره ویلا لوکس را دارند، می توانند با اقامت در چنین ویلاهایی، سفر جذابی را ترتیب دهند. 

اقامتگاه بومگردی کاشان یکی از مهم ترین ملزومات کاشان گردی را فراموش نکنید!؟

در شهر جذاب و گردشگر پذیر کاشان، به دلیل بالا بودن تعداد بازدید کنندگان، هتل، اقامتگاه و مسافرخانه های زیادی وجود دارد که گزینه های خوبی برای اقامت چند روزه و کوتاه مدت به شمار می روند. اگر دوست داشتید، می توانید یکی از مسافرخانه ها و اقامتگاه های بوم گردی ارزان قیمت کاشان را انتخاب کرده و در آنها ساکن شوید؛ یا اگر از نظر مالی در موقعیت خوبی هستید، برای اجاره ویلا استخردار اقدام کرده و کاشان گردی خاطره انگیزی را تجربه کنید.

برای انتخاب اقامتگاه به تعداد روزهایی که می خواهید در کاشان بمانید، توجه کرده و قبل از شروع سفر حتما هتل خود را رزرو کنید. از بهترین هتل هایی که می توانید در آن اقامت داشته باشید؛ می توان به خانه مرشدی، خانه راهب و خانه عامری ها اشاره کرد. اگر می خواهید در طی روزهای ماندن در کاشان در یک هتل با صفا با معماری سنتی اقامت کنید، هتل پنج ستاره عامری ها انتخاب خوبی است.

بهترین زمان سفر به کاشان (کاشان گردی) چه موقعی است؟

بهترین زمان سفر به کاشان (کاشان گردی) چه موقعی است؟

یکی دیگر از نکات مهمی که در زمان سفر به کاشان باید بدانید، بهترین زمان سفر به این شهر است. اغلب گردشگرانی که تجربه سفر به کاشان را دارند، بهترین زمان سفر به این شهر را فصل بهار می دانند؛ زیرا در فصل بهار آب و هوای کاشان معتدل تر است، و در ضمن، گرما و سرمای این شهرِ مجاور با کویر اذیت تان نمی کند. در فصل بهار مراسم معروف گلاب گیری نیز انجام می شود و تماشای آن از نزدیک خالی از لطف نخواهد بود. 

اگر نتوانستید در فصل بهار به دیدار کاشان بروید، اصلا مشکلی نیست؛ شما می توانید در دیگر فصل ها به این شهر سفر کرده و به دور از هر گونه و شلوغی و ازدحامی، کاشان گردی کنید. توجه داشته باشید اگر در فصل تابستان به کاشان رفتید، از جاذبه های گردشگری آن در شب دیدن کنید؛ زیرا در شب هوا خنک تر است. سرمای زمستانه کویر اندکی گزنده است و به همین واسطه است که بهار را بهشت کاشان می دانند.

کاشان گردی در یک روز، جاهای دیدنی کاشان را بشناسید!

وقتی به کاشان رسیدید و بعد از آنکه استراحت کردید، زمان را از دست ندهید و کاشان گردی تان را شروع کنید. اول از همه سعی کنید به سراغ شاخص ترین جاذبه های کاشان بروید و از شهرهایی که در فاصله کمی از کاشان قرار گرفته اند، مانند قمصر و نیاسر، بازدید کنید.

هر چند که در شهر کاشان، موارد شاخص و جذاب برای دیدن کم نیست، اما توصیه می کنیم اول از همه به بازدید از جاهایی بروید که ما در ادامه معرفی شان کرده ایم:

۱- باغ فین کاشان

باغ فین کاشان مثل یک بهشت گمشده، در قلب کاشان قرار دارد و قدمت آن به دوران صفویه می رسد. در باغ فین، گل و گیاه و درختان زیادی قرار دارد که زیبایی این مکان را چند برابر کرده است. حمام فین نیز در این باغ جذاب قرار دارد. این حمام به دلیل کشته شدن امیرکبیر، بزرگ مرد تاریخ شهرت جهانی دارد.

۲- مسجد جامع کاشان

مسجد جامع کاشان از زمان سلجوقیان به جای مانده است. مناره های بلند این مسجد از قدیمی ترین آثار به جای مانده در کاشان بوده و به دلیل معماری زیبا و گچبری های جذاب، به یکی از جذابیت های منحصر به فرد و با شکوه این شهر تبدیل شده است. در برنامه کاشان گردی خود حتما از این مسجد زیبا نیز دیدن کنید.

۳- خانه های تاریخی کاشان

حتما نام خانه عامری ها، طباطبایی ها و بروجردی ها را شنیده اید. در گذشته، این خانه های تاریخی متعلق به افراد سرشناس این شهر بوده است و امروزه جزء جاذبه های دیدنی کاشان به حساب می آیند. هر کدام از این خانه ها معماری خاص خودشان را دارند و در دوره ای از تاریخ بنا شده اند. 

کاشان گردی در یک روز، جاهای دیدنی کاشان را بشناسید!

آیا می دانستید کاشان گردی، بدون خرید سوغات کاشان ناقص به پایان می رسد؟

نمی توانید کسی را پیدا کنید که کاشان گردی کرده باشد، اما دست خالی به شهر محل زندگی اش بازگردد. همه کسانی که به این شهر زیبا سفر کرده اند، برای آنکه یاد و خاطرات گردش در این شهر زیبا همیشه در ذهن شان ثبت شود، برای خرید سوغات کاشان زمانی را در نظر می گیرند. 

در سفر به کاشان فقط به خرید گلاب قناعت نکنید؛ خیلی عرقیجات دیگر، مانند عرق بهار نارنج، عرق نعنا و عرق بیدمشک را می توانید از کاشان تهیه کنید و از عطر و طعم، و خواص درمانی آنها نهایت استفاده را ببرید. باز هم هست؛ کاشانی ها شیرینی های خوشمزه زیادی دارند که از بین آنها می توانیم به پشمک، حاجی بادومی و باقلوا اشاره کنیم. اگر دوست دارید یک فنجان چایی گرم و یک شیرینی خوشمزه میل کنید، این شیرینی ها همانی هستند که می توانند سرحالتان آورند.

اگر به غیر خرید خوراکی دوست دارید صنایع دستی ماندگار این شهر را بخرید، فرش های دستباف کاشان نیز می توانند سوغاتی خوبی باشند. فرش بافان این شهر با دستان هنرمند خود جادو کرده و طرح هایی بی نهایت زیبا خلق می کنند. راستی، علاوه بر فرش، گلیم های این شهر نیز در نوع خود زبیایی خاص و منحصر به فردی دارند. 

آیا می دانستید کاشان گردی، بدون خرید سوغات کاشان ناقص به پایان می رسد؟

کلام آخر

ما در این مطلب به طور کامل در مورد کاشان گردی و نکات مهم  آن با شما صحبت کردیم و تعدادی از جاذبه های تاریخی کاشان را معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا خاطرات زیبایی از کاشان در یادتان ثبت شود. از لحظات خوش سفرتان با ما در گرداگرد صحبت کنید.

 

    
 

وضعیت آب و هوا کاشان
بروزرسانی: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸

وضعیت آب و هوا کاشان:10d
۲.۲۷ km/h
پنجشنبه
بارش خفیف باران
۱۹.۶۵
جزئیات هواشناسی کاشان

۱۰۰۷
سطح دریا:
شمال شرق
جهت باد:
۲.۲۷ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۵۱
رطوبت هوا
۱۰۰۷
فشار هوا: