بازار صنایع دستی کاشان کجاست؟⭐آدرس + ساعت کاری

رفتن به بازار، همیشه برای ما ایرانی ها جذاب و شیرین است. خیلی کم می توانید یک ایرانی را پیدا کنید که در سفر به شهرهای مختلف، به دنبال پیدا کردن مراکز خرید مدرن و سنتی آن نباشد. در مورد کاشان، این شهر قدیمی و تاریخی کشورمان نیز همین قانون وجود دارد و همه کسانی که برای اجاره بوم گردی کاشان اقدام می کنند، سری هم به بازارهای آن می زنند. اگر با نام و آدرس بازارهای این شهر آشنا نیستید با این مقاله گرداگرد ما را همراهی کنید.

بازار صنایع دستی کاشان کجاست؟

بازار صنایع دستی کاشان کجاست؟

یکی از جاهایی که بعد از اجاره ویلا لوکس کاشان توصیه می کنیم حتما از آن جا دیدن کنید، بازار صنایع دستی در کاشان است. این بازار یکی از بازارهای قدیمی در کاشان و همین طور کل کشور بوده و با رفتن به آن نه تنها می توانید کلی سوغاتی مخصوص کاشان بخرید، بلکه می توانید از برخی آثار به جای مانده در این محل نیز دیدن کنید. به جرات می توانیم این بازار را یکی از جاهای دیدنی کاشان بنامیم.

برخی گزارش ها نشان می دهد که حدود ۴۰ اثر باستانی و قدیمی در این بازار وجود دارد که تنها راه تماشای آنها، اجاره بوم گردی در کاشان و بازدید از این بازار منحصر به فرد و جذاب است. نکته خوبی که در مورد این بازار سنتی وجود دارد، ثبت شدن آن در آثار ملی کشورمان ایران است.

اگر دوست دارید با اقامت در شهر کاشان، از یک بنای با شکوه و زیبا که از دوران آل بویه به جای مانده و دوران اوج زیبایی خود را در دوران صفوی و قاجار تجربه کرده است دیدن کنید، حتما به بازار صنایع دستی کاشان بروید. قطعا معماری بی نظیر و بی مانندی که در ساخت این بازار مشاهده می شود، می تواند در اولین نگاه، توجه شما را به خود جلب کند. در بازار سنتی کاشان، مدرسه، بازار، سرا و تعدادی تیمچه نیز به چشم می خورد.

اگر می خواهید دائما در خرید باشید، توصیه می کنیم یکی از محله های نزدیک به این بازار را برای اجاره ویلا استخردار انتخاب کنید؛ به این شکل، هر موقع که دلتان خواست می توانید به بازار بروید و برای خرید کردن وقت و زمان کافی داشته باشید.

هر آنچه که به عنوان سوغاتی های کاشان می توانیم نام ببریم در این بازار فروخته می شود. پس به جای آنکه در برخی مغازه ها و فروشگاه های سطح شهر بچرخید، به این بازار سنتی کاشان بروید و هم تنوع جالبی از صنایع دستی کاشان را به چشم مشاهده کنید، و هم چیزهای مورد علاقه تان را با قیمتی مناسب بخرید.
راستی یادتان باشد، این بازار در میدان فیض کاشان قرار دارد.

از بازار صنایع دستی کاشان چه چیزهایی بخریم؟

از بازار صنایع دستی کاشان چه چیزهایی بخریم؟

حال که فهمیدید بازار صنایع دستی کاشان، کجاست خوب است به صورت مختصر و مفید نیز در مورد برخی سوغاتی های کاشان نکاتی را با شما در میان بگذاریم. بهر حال، لازم است وقتی به بازار می روید، بدانید که چه چیزهایی می خواهید بخرید. 

۱- ظرف های مسی

ایرانی ها از همان گذشته، مردمانی هنرمند بوده اند و این هنر خود را به روش های مختلف که یکی از آنها ظرف های مسی بوده است، به رخ جهانیان می کشاندند. این هنر زیبا هنوز هم در کاشان ادامه پیدا کرده و با شما با رفتن به بازارهای سنتی و قدیمی این شهر می توانید ظرف های مسی طرح دار شده توسط هنرمندان این دیار را خریداری کنید.

۲-کاشی ها و سفال های کاشانی

از دیگر صنایع دستی مردمان شهر کاشان که آن نیز نمونه ای بی همتا از ذوق و سلیقه کاشانی ها در خلق هنر و زیبایی است، می توانیم به کاشی ها و سفال های این شهر اشاره کنیم. آنقدر زیبایی و تنوع و رنگ در ظرف های سفالی این شهر به چشم می خورد که شاید برای برخی باورپذیر نباشد یک انسان آن ها را خلق کرده است. کاشی ها و سفال های این شهر، شهرت جهانی داشته و به عنوان یکی از برترین سوغاتی های این شهر مطرح هستند.

۳-خوراکی های خوشمزه

اگر به کاشان رفتید، علاوه بر سوغاتی های ماندگار و صنایع دستی این شهر، حتما برای خرید برخی سوغاتی های خوشمزه کاشان نیز اقدام کنید. برای مثال، نان عباسعلی، قطاب کاشان، پشمک، حاجی بادوم، کلوچه و باقلوای کاشان، و از همه مهم تر عرقیجات کاشان از جمله مهم ترین خوراکی هایی هستند که می توانید با رفتن به این شهر آنها را تهیه کرده، خریداری کنید و حسابی از خوردن و چشیدن طعم و مزه آنها لذت ببرید.

با یکی از مراکز خرید مدرن در کاشان برای خرید بهترین صنایع دستی کاشان آشنا شوید؟

با یکی از مراکز خرید مدرن در کاشان برای خرید بهترین صنایع دستی کاشان آشنا شوید؟

رفتن به کاشان، و لذت بردن از روزهایی که در این شهر هستید، نباید تنها در گشت و گذار در بازار صنایع دستی کاشان به پایان برسد. توصیه می کنیم، در کنار رفتن به بازار سنتی این شهر به مراکز خرید مدرن نیز سری بزنید و حال و هوای متفاوتی را تجربه کنید.

یکی از مراکز خرید مدرن در کاشان که علاوه بر خرید کردن، می توانید کلی کارهای متفاوت و جذاب دیگر را در آن انجام دهید، کاشان مال است. این مرکز خرید، یک مجموعه تجاری و تفریحی است و به دلیل فراهم کردن اجناس از برندهای مختلف ایرانی و خارجی به یک گزینه بسیار جذاب برای مسافران و گردشگران و حتی بومی های کاشان تبدیل شده است.

این پاساژ، ۳ طبقه تجاری دارد و در یک طبقه از آن نیز یک هتل ساخته شده است. هتل موجود در کاشان مال، ۵ ستاره است و خدمات بسیار خوب و شایسته ای را به مهمانان خود ارائه می کند. در کنار مغازه ها و فروشگاه های شیک و مدرن، می توانید در پردیس سینمایی، فیلم های در حال اکران را تماشا کرده و یا در شهربازی، کلی لحظات و ساعات هیجان انگیزه را تجربه کنید. این مرکز یکی از کامل ترین و بهترین مراکز برای خرید لباس و لوازم آرایش به شمار می رود.
کاشان مال، در بلوار امام رضا شهر کاشان قرار گرفته است.

کلام آخر

بازار صنایع دستی کاشان موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم در معرفی مراکز خرید این شهر برای خرید سوغاتی کاشان کمک اندکی به شما کرده باشیم.

 


 

وضعیت آب و هوا کاشان
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷

وضعیت آب و هوا کاشان:01d
۴.۸۷ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۵.۳۲
جزئیات هواشناسی کاشان

۱۰۱۵
سطح دریا:
شمال و شمال شرق
جهت باد:
۴.۸۷ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۲۷
رطوبت هوا
۱۰۱۵
فشار هوا: