جنگل ابر گیلان کجاست؟⭐معرفی جنگل ابر گیلان

اگر عاشق سفر به مکان ‌های مرموز و بکر هستید، حتما برایتان جذاب است که بدانید که جنگل ابر در گیلان کجاست. سفر به جنگل ابر گیلان از سفرهایی است که انگار از مرز این دنیا عبور می ‌کنید و به جهان دوم وارد می ‌شوید. اگر دوست دارید با این جنگل، مواجه ای چهره به چهره داشته باشید، این مقاله را مطالعه کرده و حتما برای اجاره ویلا ماسال اقدام کنید.

توصیه می کنیم در کنار این مقاله، مقاله جنگل ابر ماسال را نیز از دست ندهید.

جنگل ابر گیلان کجاست؟ آیا در مورد آن چیزی شنیده اید!؟

در ایران، مناطقی هست که در آن‌ها امکان مشاهده‌ ی پدیده‌ ی شگفت انگیز و زیبای جنگل ابر یا اقیانوس ابر وجود دارد. از این مناطق،  ۳ تای آنها در استان گیلان قرار دارد. در روستای اولسَبِلَنگاه یا اولسبلانگاه، ییلاق سوباتان و منطقه‌ی اشکوات شاهد این پدیده هستیم. 

در واقع به ‌دلیل شرایط اقلیمی یک منطقه، مانند ارتفاع زیاد از سطح دریا، رطوبتی که در اثر بارش فراوان باران به وجود آمده است، توسط کوه ها محاصره شده و از فرار ابرها جلوگیری به عمل می آید. با سرد شدن هوا، ابرها افزایش پیدا کرده و سطح زمین و درختان را می ‌پوشاند و منظره‌ ی زیبایی را پدید می ‌آورد. ما در ادامه نام برخی از جنگل های زیبای ابر گونه که با اجاره ویلا در ماسال می توانید از آنها دیدن کنید، ذکر کرده ایم:

جنگل ابر گیلان کجاست؟ آیا در مورد آن چیزی شنیده اید!؟

۱- جنگل ابر اولسبلانگاه

یکی از جواب ‌هایی که می ‌توان به سؤال جنگل ابر گیلان کجاست، داد، جنگل ابر در روستای ییلاقی اولسبلانگاه است. این روستا در ۵۰ کیلومتری غرب رشت و ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال قرار گرفته است. ییلاق اولسبلانگاه با داشتن طبیعتی بی ‌نظیر و زیبا، و جنگل ابر یکی از بهترین مقاصد طبیعت ‌گردی محسوب می ‌شود. این منطقه در ارتفاع حدود ۱۴۸۹ متری از سطح دریا واقع شده است.

۲-جنگل ابر سوباتان

سوباتان، یکی از زیباترین مناطق ییلاقی کشور، و استان گیلان است که در ۲۲ کیلومتری شهر لیسار و ۳۶ کیلومتری شهر تالش واقع شده و تا دریاچه نئور، ۲۱ کیلومتر فاصله دارد. این ییلاق از شمال به رودخانه لیسار، از شرق به جنگل ‌های تالش، از جنوب به ییلاق ‌های آسبومار جوکندان و از غرب به دریاچه نئور منتهی می ‌شود. سوباتان با ییلاق‌های اردبیل حدود ۱۹ کیلومتر فاصله دارد. 

پاسخ جنگل ابر گیلان کجاست را در این روستا خواهید گرفت. چرا که این منطقه به‌ عنوان یکی از زیباترین مناطق ییلاقی استان گیلان، با هوایی مطبوع و چشم ‌اندازی پوشیده از ابر، در چشم طبیعت ‌گردان، خوش ‌نوازی می ‌کند.

سوباتان در تابستان به بهشتی توصیف نشدنی تبدیل می‌ شود. به‌خصوص که همچنان بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. نبود برق و گاز، وجود خانوارهای دامدار، عشایری که در سیاه چادرها و خانه‌ های کاه ‌گلی و چوبی زندگی می ‌کنند، طبیعتی بی ‌نظیر و کوه‌ های سر به ‌فلک‌ک شیده و سرسبز، همگی از جذابیت ‌های منحصر‌ به ‌فرد این منطقه حکایت دارند.

اشکورات، بکرترین و بی نظیرترین جنگل ابر گیلان کجاست؟ با آن بیشتر آشنا شوید!؟

یکی دیگر از مکان ‌های بی ‌نظیر استان گیلان که پاسخ جنگل ابر گیلان کجاست در آن نهفته شده، منطقه ‌ی بکر اشکوارت است که م ی‌توانید پدیده‌ جذاب جنگل ابر گیلان را در آن شاهد باشید. 

اشکورات، در امتداد کوه‌ های البرز قرار دارد و چند شهر از دو استان گیلان و مازندران را در بر می‌ گیرد. این منطقه در استان گیلان، شهرستان رودسر و بخش رحیم آباد واقع شده است. روستای اشکوارت که از دو منطقه‌ بالا اشکور و پایین اشکور (اشکور علیا و اشکور سفلی) تشکیل شده است، از جنوبی ‌ترین بخش شهرستان رودسر آغاز می ‌شود و تا جنوبی‌ ترین نقطه از شهرستان رامسر ادامه می ‌یابد.

اشکورات به سرزمین عجایب گیلان معروف است و جاذبه ‌هایی همچون کوه عروس و داماد، دریاچه صمد آباد و غار وادار (از نقاط معروف و قدیمی این روستا)، چشمه آسمانرود با آبی زلال و صاف، تونل یازن (از عجائب هفت‌گانه اشکورات) و... را در خود جای داده است. شک نداریم، سفر به این ییلاق، به‌ یادماندنی خواهد بود. در صورت سفر به اشکورات می ‌توانید در خانه‌ های روستایی این منطقه، اقامتی فراموش‌ نشدنی را تجربه کنید.

اشکورات، بکرترین و بی نظیرترین جنگل ابر گیلان کجاست؟ با آن بیشتر آشنا شوید!؟

برای اقامت در جنگل ابر چه کنیم؟

حال که می دانید جنگل ابر گیلان کجاست، می بایست برای اقامت در این مناطق نیز فکری کنید. برای اقامت در جنگل ابر گیلان، روش های مختلفی وجود دارد. مثلا، برای اقامت در سوباتان می‌توانید خانه ‌های محلی را اجاره کنید. بیشتر طبیعت ‌گردان و گردشگران، این منطقه را برای کمپینگ در طبیعت انتخاب می‌ کنند و با تجهیزات کامل رهسپار این ییلاق می‌ شوند. از آنجا که فقط بالای یکی از تپه ‌های سوباتان، موبایل آنتن می‌ دهد، پس حتما پول نقد به‌اندازه کافی همراهتان باشد؛ زیرا دستگاه کارت ‌خوان در این منطقه کار نمی‌ کند.

اولسبلانگاه نیز هتل، اقامتگاه‌ و کلبه‌های چوبی زیادی برای اسکان دارد. اگر اهل معاشرت و علاقمند به دیدن و آشنایی با سبک های زندگی مردم در مناطق مختلف هستید، بهترین گزینه، خانه‌ های اهالی روستای اولسبلانگاه و کلبه ‌های چوبی برای اقامت است. بی ‌شک، هم ‌نشینی با اهالی مهربان این روستا بر لطف نظاره ‌ی جنگل ابر گیلان اضافه خواهد کرد.

بهترین زمان سفر برای دیدن دریای ابر گیلان چه موقع است؟

در کنار اینکه جنگل ابر گیلان کجاست، لازم است بدانید که در چه فصلی از سال بهتر است به این مناطق سفر کنید. بهترین زمان سفر به این مناطق ییلاقی، از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان تابستان است. به‌خصوص که در ماه‌های اردیبشهت و خرداد می ‌توانید بیشترین مه‌ گرفتگی و ابر را در این مناطق آرام و سرسبز و خوش آب و هوا شاهد باشید. 

در فصل زمستان و پاییز دمای هوا کاهش پیدا می‌ کند و همین مسئله موجب شدت سرما می‌ شود. همچنین باید بدانید که در فصل زمستان و پاییز، بارندگی در این جنگل زیاد است. به همین دلیل شاید نتوانید اقامت لذت بخشی در جنگل داشته باشید.

بهترین زمان سفر برای دیدن دریای ابر گیلان چه موقع است؟

نزدیک ترین جنگل ابر به جنگل ابر گیلان کجاست؟ فاصله جنگل ابر فیلبند و گیلان چقدر است؟

همه کسانی که می دانند جنگل ابر گیلان کجاست، شاید دوست داشته باشند از سایر جنگل های ابر کشورمان نیز بازدید کنند. مناطقی که در آنها ابرهای روی زمین تجمع پیدا می کنند و یک کف پوش حریری و سفید رنگ به وجود می آورند، فقط شامل گیلان نیست و این پدیده را در برخی دیگر از مناطق کشور نیز می توان مشاهده کرد.

جنگل ابر فیلبند یکی دیگر از همان جاهای رویایی و زیبایی است که امکان ندارد به آنجا بروید، اما از دیدن مناظرش احساس شور و شوق نکنید. فیلبند نیز به مانند بسیاری مناطق شمالی کشورمان زیباست و جذابیت های متفاوتی برای نشان دادن دارد.

اگر از جنگل ابر گیلان دیدن کرده اید و می خواهید از جنگل ابر قرار گرفته در فیلبند نیز دیدن کنید، باید حدود ۴۰۰ کیلومتر در راه باشید. طی این مسیر با توجه به اینکه سرعت تان در زمان رانندگی چقدر است، بیش از ۶ ساعت به طول می انجامد. 

فیلبند نیز به مانند ماسال، در ارتفاعات قرار گرفته و همین دلیل است که می توان پدیده های جذاب و خاص زیادی را در آنجا مشاهده کرد. گیر افتادن ابرها روی زمین تنها یکی از این مناظر زیبا و رویایی است.

نزدیک ترین جنگل ابر به جنگل ابر گیلان کجاست؟ فاصله جنگل ابر فیلبند و گیلان چقدر است؟

کلام آخر

جنگل ابر گیلان جایی دنج است که می ‌توان بارو بندیل را برداشت و برای دور شدن از شلوغی ‌ها و هیاهوی شهر به کنج آرام این مناطق سفر کرد. سفر به این ۳ منطقه‌ ی زیبای ایران، زمانی خاطره ‌انگیز و به یادماندنی خواهد بود که شما برای اجاره ویلا از گرداگرد کمک بگیرید. 

 


 

وضعیت آب و هوا ماسال
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۴

وضعیت آب و هوا ماسال:01d
۱.۵۹ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۱۷.۹۶
جزئیات هواشناسی ماسال

۱۰۲۲
سطح دریا:
غرب
جهت باد:
۱.۵۹ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۴۳
رطوبت هوا
۱۰۲۲
فشار هوا: