بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد⭐چه نام دارد؟

بوم گردی نوعی سفر است که امروزه در بین گردشگران خارجی و داخلی طرفداران زیادی دارد. بوم گردی یزد مناسب افرادی است که علاقه مند به محیط زیست و سبک بومی این استان است. اگر می خواهید با اجاره بوم گردی یزد، زیباترین خاطرات را برای خود بسازید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید. ما در این مقاله می خواهیم بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد را به شما معرفی کنیم.

راستی، مقاله بزرگترین و کوچکترین شهرستان استان یزد را نیز مطالعه کنید؛ شناخت خوبی در مورد این استان به شما می دهد. 

آیا می دانید در لیست اقامتگاه های بوم گردی یزد، کدام یک به عنوان بهترین شناخته می شود؟

برای آنکه بتوانید بهترین محل را برای سکونتی کوتاه مدت در یزد بیابید، می بایست لیست اقامتگاه های بوم گردی یزد را نگاه کرده و از بین آنها بهترین را انتخاب کنید. ما در ادامه، برخی از این اقامتگاه ها را معرفی خواهیم کرد.

شعرباف یزد، یکی از بهترین اقامتگاه های یزد

۱- شعرباف یزد، یکی از بهترین اقامتگاه های یزد

اقامتگاه شعرباف یزد، یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد است و از دوره قاجار به جا مانده است. نام این بنای تاریخی، در آثار ملی و یونسکو به ثبت رسیده است. اقامتگاه شعر باف، دو حیاط اندرونی و بیرونی دارد و مانند تمامی خانه های سنتی، حوض زیبا و بزرگی در وسط حیاط قرار گرفته است. ایوان زیبایی در این مکان وجود دارد که مسافران می توانند بر روی تخت های آن بنشیند و صبحانه، ناهار و شام خود را میل کنند.

از ویژگی های مهم این اقامتگاه می توان به پشت بام آن اشاره کرد که محلی برای نشستن مهمان فراهم کرده و مسافران می توانند از این پشت بام برای گذراندن شبی کویری و تماشای آسمان کویر استفاده کنند. اتاق های شعرباف به صورت سه دری و پنج دری است که لذت اقامت در خانه ای سنتی را به شما می چشاند. 

آدرس اقامتگاه بوم گردی شعرباف یزد: خیابان امام، خیابان فهادان، ابتدای کوچه خانه لاری ها

۲- سه نیک، یک اقامتگاه بوم گردی ارزان در یزد

اقامتگاه سه نیک یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی یزد است. این خانه، متعلق به خانواده ای زرتشتی بوده و نام آن الهام گرفته از اعتقادات زرتشتیان به گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک است. قدمت اقامتگاه سه نیک، به ۲۰۰ سال پیش، و به دوران قاجار برمی گردد. خانه سه نیک به عنوان بهترین اقامتگاه بوم گردی یزدی معرفی شده است. در سال ۱۳۸۰ این خانه توسط فردی به نام کسری وفاداری خریداری شد، اما متاسفانه ایشان فوت کردند و نتوانستد این خانه را به اقامتگاه تبدیل کنند. در ادامه، خانواده او راهش را ادامه دادند و یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد را تاسیس کردند.

این اقامتگاه بوم گردی در نزدیکی بعضی از جاذبه های گردشگری یزد مانند زندان اسکندر،آب انبار شش بادگیری، آتشکده یزد، مجموعه امیر چخماق، موزه آب یزد و حمام خان قرار دارد. با اجاره بوم گردی در یزد فرصت دارید از این جاذبه های گردشگری دیدن کنید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی سه نیک یزد: خیابان کاشانی، کوچه شمس، خانه سه نیک

سه نیک، یک اقامتگاه بوم گردی ارزان در یزد

این شما و این هم چند اقامتگاه بومگردی دنج یزد (بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد) که باید بشناسید؟

اگر می خواهید در سفر به یزد در نهایت آرامش باشید، بهتر است در اقامتگاه بومگردی دنج یزد اقامت کنید. نام برخی از آنها به شرح زیر است:

۱- سرای کهن یزد؛ میراثی از دوره قاجاری 

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد سرای کهن یزد است. این اقامتگاه مربوط به دوره قاجار بوده و در سال ۱۳۸۹ بازسازی و مرمت شده است. سرای کهن از سبکی سنتی برخوردار بوده و ۹ اتاق با امکانات ویژه برای پذیرایی مهمانان و گردشگران دارد. در وسط حیاطِ سرای کهن، حوضچه آبی رنگ کوچکی به چشم می خورد و اطراف آن را درختانی سبز با شاخ و برگ های در هم تنیده فرا گرفته است. 

نام این اقامتگاه در گذشته خانه قیصری ها بوده است. مهم ترین مزیت اقامتگاه سرای کهن، دسترسی سریع به مکان های گردشگری نظیر بقعه امام و زندان اسکندر است. اگر دوست نداشتید در این اقامتگاه بمانید می توانید برای اجاره ویلا لوکس اقدام کنید.

۲-خانه خشتی، بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد

خانه خشتی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد است. مساحت خانه خشتی بسیار کوچک است، اما با صفا و جذاب به نظر می آید. قدمت این اقامتگاه به دوران قاجار و به حدود ۱۵۰ سال پیش بر می گردد. خانه خشتی، ۶ اتاق دارد و ظرفیت میزبانی آن ۲۵ نفر است.

اگر در فصل بهار و تابستان در این خانه خشتی اقامت کنید، می توانید صبحانه را در حیاط و یا پشت بام نوش جان کنید. اتاق های خانه خشتی، ساده و دلنشین، مانند زندگی اغلب ایرانی ها است. خانه خشتی در بافت تاریخی یزد قرار دارد و به همین دلیل فاصله زیادی با جاذبه های تاریخی و گردشگری نخواهید داشت.

سرای کهن یزد؛ میراثی از دوره قاجاری 

چرا از طارونه به عنوان بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد (بهترین اقامتگاه های یزد) یاد می کنند؟ 

طارونه از بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد است که از دوران زندیه به یادگار مانده و به تنهایی، موزه ای است برای به نمایش گذاشتن معماری سنتی و زیبای کویر. اتاق های این خانه، خشتی و سقف آن ضربی است و با همین ترفند ساده، زندگی امروزی به دل بنای سنتی برده شده است. اتاق های طارونه دور تا دور حیاط کوچک و با صفای آن قرار گرفته اند و در حیاط نیز صندلی هایی برای نشستن مهمانان چیده شده است. 

شما می توانید وعده های غذایی خود را در ایوان و یا حیاط خانه میل کنید. به هر گوشه این خانه که نگاه می کنید کوزه و اشیای قدیمی به چشم می خورد و حس جالبی را در شما به وجود می آورد. در نزدیکی این اقامتگاه، جاذبه های گردشگری مانند مجموعه میر چخماق، زندان اسکندر و مسجد جامع یزد قرار دارد؛ اگر خواستید، می توانید پیاده به این مکان ها بروید. طارونه یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد، یادگارهای زیادی از تاریخ ایران به همراه دارد.

با اقامت در بهترین اقامتگاه های سنتی یزد، با چهره تاریخی و متفاوت این شهر مواجه شوید!؟

اگر دوست دارید اقامت شما در یزد تجربه متفاوتی از سفر به این شهر باشد، در بهترین اقامتگاه های سنتی یزد ساکن شوید. نام برخی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد که شما را با خود به سفری تاریخی می برند، به این شرح است:

۱- خوان سالار 

خوان سالار را به خیلی دلایل می توان بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد نامید. از جمله این دلایل می توانیم به حیاط زیبای این اقامتگاه و حوض زیبای وسط آن اشاره کرد. این اقامتگاه در خیابان امام، کوچه ۴۳ قرار گرفته و حدود ۲۵۰ سال نیز قدمت دارد. خوان سالار در سال ۱۳۹۸ بازسازی شده و جای بسیار خوبی برای اقامت کردن و گذراندن روزهایی شیرین و جذاب در یزد به شمار می رود.

۲- کاروانسرای مشیر

کاروانسرای مشیر نیز بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد به شمار می رود. این کاروانسرا در بلوار امامزاده جعفر و در بازارچه مشیر الممالک قرار گرفته و به دلیل معماری سنتی و قاجاری که دارد، جای بسیار جذاب و تماشایی برای اقامت است. حفظ اصالت و به نمایش گذاشتن مدرنیته از جمله ویژگی های این هتل به شمار می رود. 

با اقامت در بهترین اقامتگاه های سنتی یزد، با چهره تاریخی و متفاوت این شهر مواجه شوید!؟

کلام آخر

در این مطلب درمورد بوم گردی با شما صحبت کردیم و بهترین اقامتگاه بوم گردی یزد را معرفی کردیم. اگر به یزد سفر کردید و تمایل به اجاره ویلا استخردار نداشتید، می توانید به اقامتگاه هایی که در بالا معرفی کردیم، بروید و سفری متفاوت را تجربه کنید. خاطرات خوش سفرتان را با ما درگرداگرد به اشتراک بگذارید.

 

 

وضعیت آب و هوا یزد
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶

وضعیت آب و هوا یزد:03n
۱.۴۳ km/h
شنبه
ابرهای پراکنده
۲۰.۷۵
جزئیات هواشناسی یزد

۱۰۱۹
سطح دریا:
غرب، شمال غربی
جهت باد:
۱.۴۳ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۷
رطوبت هوا
۱۰۱۹
فشار هوا: