معرفی جنگل های اطراف بابلسر⭐نزدیکترین جنگل به بابلسر

جنگل های بابلسر، می توانند یکی از بهترین دلایل برای اجاره ویلا بابلسر باشند. جنگل های این منطقه، هنوز پا بر جا ایستاده اند و با وجود آنکه از حجمشان کاسته شده است، از زیبایی چیزی کم ندارند. اگر می خواهید از این جنگل های زیبا و بکر دیدن کنید، حتما به شهر بابلسر بروید. برای آنکه گشت و گذارتان در بابلسر تکمیل شود، توصیه می کنیم مقاله بهترین منطقه بابلسر کجاست را نیز مطالعه کنید.

آیا جنگل های اطراف بابلسر از جاهای دیدنی بابلسر هستند؟

گرچه شهر بابلسر، از برخی شهرهای استان مازندران کوچک تر است، اما چیزهایی دارد که نمی توان از بازدید آنها چشم پوشی کرد. یکی از امتیازات این شهر، همسایگی و همجواری با دریای زیبای خزر است. قدم زدن در سواحل زیبای بابلسر، شنا کردن و قایق سواری بخشی بسیار کوچک از تمام آن چیزی است که شما می توانید با رفتن به بابلسر امتحان کنید و لذت ببرید؛ این می تواند یکی از جذاب ترین و دل انگیزترین جاهای دیدنی بابلسر باشد.

از دیگر چیزهایی که باعث شده مسافران و گردشگران، وقتی نام استان مازندران به میان می آید، تنها نام بابلسر را به زبان آورند و برای اجاره ویلا در بابلسر اقدام کنند، مناطق جنگلی این شهر است. درست است که دریا نیز زیبایی های خاص خود را دارد، اما جنگل هایی که در نزدیکی هایی این شهر خفته اند، آن هم می تواند دلیل خوبی برای دل به دریا زدن و رفتن به بابلسر باشد. جنگل که می رَوید، می توانید قدم بزنید، درختان بلند و سر به فلک کشیده را ببینید و اگر کمی دقیق تر شوید، قارچ هایی را که روی تنه درختان رشد کرده است، تماشا کنید. باور کنید، تماشای قورباغه هایی که در حال جهیدن از این طرف به آن طرف هستند نیز می تواند دلیل خوبی برای رفتن به بابلسر و اجاره ویلا لوکس در آن باشد. 

جنگل های اطراف بابلسر، آنقدر بکر و زیبا هستند که بتوانند شما را مهمان یک ضیافت جانانه، زیبا و چشمنواز کنند. اگر دوس دارید از این جنگل های زیبا و بکر دیدن کنید، حتما برای اجاره ویلا استخردار در بابلسر اقدام کنید و یک زمان مناسب برای دیدن شان اختصاص دهید.

آیا جنگل های اطراف بابلسر از جاهای دیدنی بابلسر هستند؟

جنگل بابلسر کجاست؟ آیا این جنگل، نزدیکترین جنگل به بابلسر است؟

اگر هدفتان از رفتن به بابلسر مشخص شده است، حال وقت آن است که در مورد یکی از مناطق جنگلی بابلسر حرف بزنیم و بگوییم که کجاست و چرا این همه طرفدار دارد. نزدیک ترین جنگل به بابلسر، سوته کنار نام دارد. اغلب درختانی که در این جنگل می توان مشاهده کرد، تحت حفاظت قرار دارند و با کمک فنس از محل رفت و آمد عموم مردم جدا شده اند. نکته ای که خوب است در مورد این جنگل بدانید، این است که مانند برخی پارک های جنگلی استان مازندران، امکانات زیادی در این جنگل به چشم نمی خورد.

این جنگل که از جمله جنگل های اطراف بابلسر به شمار می رود، در جویبار و در محله سوته قرار گرفته است. پیاده روی، عکاسی و کمپینگ از جمله کارهای جذابی است که می توان در این جنگل انجام داد. یادتان باشد، اگر خواستید از این جنگل دیدن کنید، بهار و تابستان را انتخاب کنید؛ در سایر فصل ها، میزان بارش، زیاد است و رفتن به جنگل و قدم زدن در آن را اندکی سخت می کند. البته، اگر این سختی برایتان معنایی ندارد و دوست دارید برای تنوع هم که شده لمس دانه های باران، در میان درختان جنگل را تجربه کنید، به جنگل سوته بروید و فضای کاملا متفاوت و لطیفی را تجربه کنید.

فاصله بابلسر تا جنگل لفور و جنگل های اطراف بابلسر چقدر است؟ آیا در این رابطه چیزی می دانید؟

فاصله بابلسر تا جنگل لفور و جنگل های اطراف بابلسر چقدر است؟ آیا در این رابطه چیزی می دانید؟

شاید نتوان از لفور به عنوان یکی از جنگل های اطراف بابلسر یاد کرد، اما بهر حال به جهت اهمیتی که این جنگل دارد و به دلیل زیبایی که در آنها نهفته است، نمی توان از بردن نام این جنگل چشم پوشی کرد. 

لفور، نزدیکترین جنگل به بابلسر نیست، اما اگر از تهران و از طریق جاده فیروکوه بخواهید به مازندران و شهر بابلسر بروید، این جنگل را مشاهده خواهید کرد. پس، خوب است در اولین ساعت هایی که وارد استان مازندران می شوید و قبل از آنکه به ویلایتان بروید، حتما از لفور دیدن کنید. لفور، در شهرستان سواد کوه و بعد از شهرهای پل سفید و زیرآب، در محدوده شیرگاه قرار گرفته است. فاصله بابلسر تا جنگل لفور، ۶۶ کیلومتر است و اگر بخواهید نه خیلی آرام و نه خیلی تند به آن بروید، می بایست حدود یک ساعت در راه باشید.

آیا با تله کابین بابلسر می توان از جنگل های اطراف بابلسر دیدن کرد؟

آیا با تله کابین بابلسر می توان از جنگل های اطراف بابلسر دیدن کرد؟

جنگل های اطراف بابلسر را معرفی کردیم و حال می خواهیم در مورد تله کابین بابلسر نیز حرف بزنیم. واقعیت این است که در بابلسر، تله کابین وجود ندارد و در واقع، نزدیک ترین تله کابین به این شهر، در نمک آبرود واقع شده است. نمک آبرود و بابلسر حدود ۱۳۵ کیلومتر از هم فاصله دارند و شما برای آنکه بتوانید خود را به آن برسانید و از جذابیت های سوار شدن به تله کابین، نهایت لذت و بهره را ببرید، می بایست حداقل به مدت ۲ ساعت در راه باشید.

شاید عده ای فکر کنند که طی این مسیر، اصلا به صرفه نیست و به گذاشتنِ زمان برای آن اصلا نمی ارزد. این حرف را از زبان افرادی می توان شنید که تا به حال پایشان به نمک آبرود و تله کابین آن باز نشده است. با سوار شدن به این تله کابین، آنقدر زیبایی و جذابیت در زیر پایتان مشاهده خواهید کرد که یا اصلا دوست ندارید از کابین پیاده شوید، و یا باز هم می خواهید حس ناب و دوست داشتنی بازدید از مناظری زیبا را تجربه کنید.

فاصله بابلسر تا جنگل دوهزار و فاصله بابلسر تا جنگل دالخانی چقدر است؟ آیا می توان آنها را نزدیک ترین جنگل به بابلسر دانست؟

وقتی به شمال کشور قدم می گذارید، وفور جنگل ها شما را به وجد می آورد. یکی از این جنگل های زیبای نزدیک بابلسر، جنگل دوهزار است. جنگل دوهزار، از منطقه خرم آباد تنکابن شروع شده و به جنگل های سه هزار ختم می شود. فاصله بابلسر تا جنگل دوهزار، ۲۰۲ کیلومتر است. اگر بخواهید با ماشین شخصی خود به این جنگل بروید، در صورتی که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، در مدت زمان ۲ ساعت به جنگل خواهید رسید. با توجه به این مدت زمان، نمی توانیم از جنگل دو هزار به عنوان نزدیکترین جنگل به بابلسر یاد کنیم.

از دیگر مناطق جنگلی استان مازندران، می توان به جنگل دالخانی یاد کرد. این جنگل در ۳۰ کیلومتری رامسر واقع شده و به دلیل فاصله بسیار کمی که با دریا دارد، یکی از جنگل های محبوب، نزد گردشگران به شمار می رود؛ این جنگل با دریا حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. فاصله بابلسر تا جنگل دالخانی حدود ۲۰۰ کیلومتر است. این جنگل را نیز نمی توان از جنگل های اطراف بابلسر به شمار آورد؛ زیرا گردشگران برای آنکه از آن دیدن کنند، می بایست حداقل دو ساعت در راه باشند.

کلام آخر

برخی جنگل هایی که در اطراف بابلسر بودند را معرفی کردیم و سعی کردیم نزدیک ترین آنها به این شهر را نام ببریم. بهتان قول می دهیم، اگر برای اجاره ویلا، با گرداگرد صحبت کنید، روزهای ماندن تان در این شهر به یکی از خاص ترین و تکرار نشدنی خاطراتتان تبدیل خواهد شد.

 

 

وضعیت آب و هوا بابلسر
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۱

وضعیت آب و هوا بابلسر:01d
۱.۷۶ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۸.۶۵
جزئیات هواشناسی بابلسر

۱۰۱۹
سطح دریا:
شمال شمال غربی
جهت باد:
۱.۷۶ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۵
رطوبت هوا
۱۰۱۹
فشار هوا: