امامزاده یحیی فیلبند⭐امامزاده قاسم فیلبند

در این مقاله از گرداگرد می خواهیم یکی دیگر از جذابیت های منطقه فیلبند، یعنی امامزاده قاسم فیلبند را به شما معرفی کنیم. قرار گرفتن این امامزاده در فیلبند صفای خاصی به آنجا بخشیده است. اگر می خواهید اطلاعاتتان را در مورد این امامزاده افزایش دهید، با ما همراه باشید.

در ضمن، مقاله ی جاذبه های گردشگری فیلبند را حتما بخوانید؛ ما در این مقاله سعی کردیم که شناخت کامل تری در مورد این منطقه به شما بدهیم.

امامزاده یحیی فیلبند کجاست؟ بدانید و آگاه باشید

امامزاده یحیی فیلبند کجاست؟ بدانید و آگاه باشید

اگر برای اجاره ویلا فیلبند اقدام کردید، توصیه می کنیم حتما از امامزاده ای که در فیلبند قرار گرفته است، دیدن کنید. امام زاده یحیی در منطقه و جاده ی فیلبند آمل قرار گرفته و چهره ی متفاوتی در آنجا ایجاد کرده است. برای آنکه دقیق تر بدانید که این امام زاده در کجا واقع است، خوب است آدرس فیلبند را به شما بدهیم. فیلبند قشنگ و زیبای ما، در ۵۷ کیلومتری جنوب شهرستان آمل قرار گرفته است. اگر بخواهید به امام زاده قاسم بروید، باید وارد جاده ای فرعی شوید که در کیلومتر ۲۵ جاده هراز قرار گرفته است. این منطقه در قسمت شرقی رودخانه هراز واقع است.

فیلبند در ارتفاعات قرار گرفته و به همین دلیل است که می توان مناظری بسیار زیبا و دیدنی در آن مشاهده کرد. نمی توانید کسی را بیابید که به این منطقه سفر کرده باشد، اما دلش دوباره هوای رفتن به آنجا را نکند. اگر برای اجاره ویلا لوکس در آمل اقدام کردید، به ما قول بدهید که در اولین فرصت از منطقه فیلبند نیز بازدید کنید؛ شک نداریم اتفاقاتی که در آنجا تجربه می کنید، دیگر هیچگاه برایتان تکرار نخواهد شد. 

حالا که تصمیم گرفته اید برای اجاره ویلا استخردار در آمل یا دیگر شهرهای مازندران اقدام کرده و می خواهید به زیارت امامزاده یحیی فیلبند بروید، حسابی مراقب خودتان باشید و از لحظه لحظه ای که در این منطقه هستید، نهایت استفاده و لذت را ببرید.

هر آنچه که باید در مورد امامزاده یحیی فیلبند (امامزاده قاسم فیلبند) بدانید!؟

ما از کسانی که به فکر اجاره ویلا در فیلبند هستند، خواستیم از امامزاده یحیی فیلبند نیز بازدید به عمل آورند. این پیشنهاد ما چندین علت دارد که می خواهیم در مورد آنها با شما حرف بزنیم.

یکی از موارد بسیار جذاب و دوست داشتنی در مورد امام زاده قاسم در فیلبند، استفاده از فلز نقره در ساخت گنبد آن است. در روزهای آفتابی که خورشید با انوار طلایی رنگ خود گنبد نقره ای این امام زاده را روشن می کند، شما می توانید تلولو نور آن را حتی از کیلومترها دورتر مشاهده کنید. این یکی زیباترین و جذاب ترین صحنه هایی است که در این منطقه به چشم می خورد.

نکته دیگری که باعث شده امامزاده قاسم فیلبند مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گیرد، مسیری است که باید طی کنند تا به آنجا برسند. این امامزاده را در بالای یک کوه ساخته اند و شاید دسترسی به آن برای همه افراد امکان پذیر نباشد. اگر دوست دارید فضای جذاب و متفاوتی که با وجود بارگاه امام زاده قاسم ایجاد شده است از نزدیک مشاهده کنید، باید کوهنوردی بلد باشید.

نشانه های جذاب دیگری نیز تاریخ در این منطقه از خود به جای گذاشته است. در گذشته های خیلی دور، دو شهاب سنگ به این منطقه برخورد کرده است که در طی مسیر می توانید جای اصابت این شهاب سنگ ها را مشاهده کنید. اگر دوست داشته باشید، می توانید در کلبه هایی که اطراف این امامزاده وجود دارد اقامت کنید.

هر آنچه که باید در مورد امامزاده یحیی فیلبند (امامزاده قاسم فیلبند) بدانید!؟

اگر به امامزاده قاسم فیلبند رفتید، حتما از این جذابیت ها نیز دیدن کنید!؟

چنانچه حوصله طی کردن مسیرهای ساخت را داشتید و به امامزاده یحیی فیلبند رفتید، فرصت تماشای هر آنچه که در اطراف این امام زاده قرار دارد، برای خود فراهم کنید. از جمله مناظر بکر و دیدنی این منطقه می توان به این جاها اشاره کرد:

۱- چشمه لار فیلبند

شما برای دلایل زیادی می توانید به فیلبند و زیارت امامزاده قاسم فیلبند بروید که یکی از آنها چشمه لار فیلبند است. این چشمه یکی از زیباترین چشمه های فیلبند بوده و آب آن به دلیل معدنی بودن برای درمان دردهای کلیوی مفید است. برخی ها می گویند بومی هایی که از آب چشمه لار می نوشند، مردمانی قوی و تنومند هستند.

۲- آبشار برجی کلا

از دیگر مناطقی که خوب است بعد از زیارت امام زاده یحیی فیلبند از آن نیز دیدن کنید، آبشار برجی کلا است. بعضی ها معتقدند که این آبشار یکی از متفاوت ترین و زیباترین آبشارهایی است که در این منطقه وجود دارد. اگر دوست دارید یک طبیعت گردی جانانه انجام دهید، حتما به منطقه ای که این آبشار در آن واقع شده است، بروید و ساعات و لحظه هایی کاملا متفاوت برای خود بسازید. راستی، پوشش گیاهی این منطقه نیز بسیار متنوع و جذاب است. 

بهترین زمان برای بازدید از امامزاده یحیی فیلبند چه موقع است؟

بهترین زمان برای بازدید از امامزاده یحیی فیلبند چه موقع است؟

بسیار خوشحالیم که تصمیم شما برای زیارت امامزاده یحیی فیلبند، قطعی است. نکته ای که می خواهیم به عنوان یک نکته طلایی برای سفر به این منطقه، بازگو کنیم این است که اگر می خواهید سفر شما به فیلبند با کلی اتفاقات جذاب همراه باشد، بهترین زمان بازدید از این امام زاده را انتخاب کنید. 

امام زاده قاسم در جایی قرار گرفته که یکی از ناپایدارترین اقلیم های کشور را دارد. اگر در فصل های بهار و پاییز قدم در این منطقه بگذارید، انواع و اقسام پدیده های آب و هوایی را تجربه و لمس خواهید کرد. به همین دلیل توصیه می کنیم زمانی را برای بستن چمدان ها و عزیمت به این منطقه انتخاب کنید که هوا خیلی متغیر نباشد. برای مثال، اوایل خرداد تا اواخر شهریور که تغییرات آب و هوایی کمتر می شود، بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

در ضمن، در فواصلی که اشاره کردیم، بومی ها نیز هستند و می توانند خدمات خوبی به شما ارائه کنند و راهنمایی تان کنند تا بتوانید از همه نقاط اطراف امام زاده یحیی دیدن کنید.

کلام آخر

امامزاده یحیی فیلبند را در این مقاله معرفی، و بهترین فصل سفر به آن را نیز بیان کردیم. اگر به فیلبند رفتید، در نگهداری آن کوشا باشید و با نریختن زباله به حفظ زیبایی اش کمک کنید,

 

 

وضعیت آب و هوا بابل
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۲

وضعیت آب و هوا بابل:01n
۱.۲۵ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۱۶.۸۲
جزئیات هواشناسی بابل

۱۰۲۱
سطح دریا:
شرق
جهت باد:
۱.۲۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۵۹
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: