چشمه لار فیلبند کجاست؟⭐(تاریخچه+عکس+آدرس چشمه لار فیلبند)

چشمه لار فیلبند کجاست؟ چه چیزی در این چشمه وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی دوست دارند از آن دیدن کنند؟ چگونه به لار برویم؟ آیا می توان شب را در نزدیکی آن اقامت کرد؟ اگر دانستن جواب این سوال، برایتان جالب است در ادامه با ما همراه باشید و برای اجاره ویلا فیلبند اقدام کنید. 

 

چشمه لار فیلبند کجاست و چگونه می توان آنجا رفت

 


فیلبند کجاست؟ چرا ایرانی ها برای رفتن به آن سر از پای نمی شناسند؟


قبل از آنکه به سراغ مبحث اصلی مان، یعنی چشمه لار برویم، خوب است آشنایی مختصری با فیلبند پیدا کنیم. اگر ماجراجو هستید و به کشف ناشناخته های طبیعت علاقمندید و یا اگر می خواهید از گرما و آلودگی هوای شهرها فرار کنید و به دنبال منطقه ای خوش آب و هوا و به دور از آلودگی و شلوغی برای سفر هستید، بهترین گزینه برای انتخاب می تواند روستای فیلبند باشد. فیلبند، نمادی از چهره زیبای خداوند روی زمین است که در استان مازندران قرار دارد.  
گردشگران بسیاری در فصول گرم سال برای اجاره ویلا در فیلبند اقدام کرده و برای دیدن اقیانوس ابرها به این منطقه سفر می کنند تا این تصویر زیبا و رویایی را از نزدیک تماشا کنند. فیلبند در ارتفاعات قرار گرفته است و گاهی اوقات، توسط ابرها به محاصره در می آید؛ همین موضوع، زمینه ساز صحنه های بی بدیلی در آنجا شده است. قدم زدن در میان ابرها لحظاتی عاشقانه، رویایی و وصف ناپذیری را برای انسان به وجود می آورد و شعر زیبای سهراب سپهری را در ذهن تداعی می کند: خاک، موسیقی احساس تو را می‌شنود و صدای پر مرغان اساطیر می‌آید در باد و ...
اگر به این منطقه سفر کردید لذت تماشای طلوع و غروب خورشید را از دست ندهید؛ دیدن کلبه های زیبای چوبی، اقیانوسی از ابرها و طبیعت سرسبز خاطره ای دلچسب و به یاد ماندنی برایتان باقی خواهد گذاشت. در فصل بهار و پاییز طی فقط چند ساعت می توانید همه پدیده های جوی مثل جوشش ابرها و پایین آمدن مه، بارش باران و کولاک برف و تگرگ و غرش رگبار و ناگهان لطافت رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی را مشاهده کنید.

 

چشمه لار فیلبند کجاست؟⭐(تاریخچه+عکس+آدرس چشمه لار فیلبند)


چشمه لار فیلبند کجاست؟ از چه راهی به این چشمه ی جادویی برسیم؟


اگر از چوپانان و محلی های خونگرم منطقه بپرسید که چشمه لار فیلبند کجاست، بی گمان شما را به یک استکان چای آتشی میهمان می کنند و سپس با گویش دلنشین خود، نشانی دقیق چشمه لار را می دهند. متاسفانه آدرس دقیقی از این چشمه در دسترس نیست و پرسش از بومی های این منطقه، بهترین راهکار برای یافتن نشانی این چشمه جادویی و شگفت انگیز است. اگر دوست ندارید در این منطقه بکر و زیبا گم شوید، حتما از کمک راهنمایان و بومی های منطقه بهره ببرید تا دقیقا به همان جایی که چشمه لار قرار گرفته است، هدایت شوید.
اگر بخواهید از تهران، به فیلبند سفر کنید حدود ۲۰۰ کیلومتر باید رانندگی کنید. بعد از طی ۱۴۰ کیلومتر در جاده هراز، از یک جاده فرعی تغییر مسیر داده و به سمت روستای فیلبند بروید. یادتان باشد، این روستا ۸۶ کیلومتر از بابل و ۵۶ کیلومتر از آمل فاصله دارد. حال که فهمیدید چشمه لار فیلبند کجاست، چمدانتان را جمع کرده و برای تجربه یک سفر هیجان انگیز آماده شوید.

 

چشمه لار فیلبند کجاست


علت شهرت چشمه لار چیست؟ آیا می دانید در این آب، گنجی پنهان شده است؟


در منطقه فیلبند، چشمه های خروشان زیادی در حال جوشش هستند که یکی از آنها چشمه لار است. چشمه لار، املاح معدنی فراوان و مفید برای درمان درد کلیه دارد. وجود فلوئور در آب چشمه های این منطقه، با گذشت زمان روی استخوان بندی مردم محلی تاثیر زیادی گذاشته است. فیلبند مردمانی قوی و تنومند دارد که از قدرت بدنی زیادی برخوردارند. فیلبندی ها قادر به انجام کارهای سخت و طاقت فرسا هستند.
اگر به این مکان زیبا سفر کردید، می توانید مقداری از آب این چشمه بنوشید. هرچند، با یک بار نوشیدن نمی‌توانید مثل مردم محلی تنومند و قوی شوید، اما تماشای چشمه و چشیدن طعم آب آن روح تان را طراوت می بخشد. توصیه می کنیم هیچگاه فراموش نکنید که چشمه لار فیلبند کجاست؛ به این شکل، هر موقع که دلتان هوای این منطقه را کرد، می توانید باز هم به دیدار آن بروید.
در سفر و بازدید از چشمه لار، از دیگر جذابیت های گردشگری این چشمه نیز دیدن کنید. از جمله جذابیت های گردشگری می توان به اماکن متبرکه و مذهبی این منطقه، مسجد ها و دو تکیه قدیمی اشاره کرد. این دو تکیه از کرامات خاصی برخوردارند و هر ساله مردمان زیادی جهت زیارت و ادای نذورات خود از شهرهای دور و نزدیک به فیلبند سفر می کنند. 

نزدیک ترین جاهای دیدنی فیلبند (چشمه لار فیلبند) کجاست؟

نزدیک ترین جاهای دیدنی فیلبند (چشمه لار فیلبند) کجاست؟

کسی که می خواهد بداند چشمه لار فیلبند کجاست، باید خودش اقدام کرده و به این منطقه برود. اگر می خواهید از همه جای فیلبند و همین طور، چشمه لار دیدن کنید، بهترین زمان سفر به این منطقه، یعنی اردیبهشت تا مهر ماه را انتخاب کنید. آنجوری که تاریخچه چشمه لار فیلبند می گوید، این منطقه از نظر آب و هوایی، ناپایدار بوده و بهتر است با توجه به وضعیت هوا به این منطقه سفر کنید.

موضوع دیگری که می خواهیم در مورد آن نکاتی را بیان کنیم، نزدیک ترین جاهای دیدنی فیلبند (چشمه لار) است. اگر به آدرس چشمه لار فیلبند رفتید، حتما از دیگر جاهای دیدنی آن، مانند جنگل چلاو، قله اندوار، امامزاده یحیی، امامزاده قاسم، جنگل ابر و روستای سنگچال نیز بازدید کنید.

البته لازم به ذکر است، همه کسانی که عکس چشمه لار فیلبند را دیده اند، نمی توانند خیلی راحت از کنار آن عبور کرده و به سراغ جاهای دیدنی اطراف این چشمه نروند. توصیه می کنیم، یک ویلا در روستای فیلند کرایه کنید و چند روزی را در این منطقه بمانید تا بتوانید حسابی از همه جای آن بازدید به عمل آورید. این روستا، آنقدر دیدنی و زیبا هست که بتواند چند روزی شما را از دل مشغولی هایتان جدا کند. 

از تفریحات چشمه لار فیلبند چه می دانید؟

بعد از آن که کشف کردید چشمه لار فیلبند کجاست، خوب است خود را برای برخی تفریحات آن نیز آماده کنید. یکی کارهای هیجان انگیزی که می توان با رفتن به این چشمه انجام داد، عکاسی است. اگر دوربین عکاسی با کیفیتی داشته باشید و از تکنیک های هنر عکاسی نیز چیزهایی بدانید، حتما می توانید بهترین و زیباترین عکس ها را بگیرید. قطعا عکس چشمه لار فیلبند یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین عکس ها در آلبوم شما خواهد بود.

حتی اگر در مورد تاریخچه چشمه لار فیلبند نیز اطلاعات زیادی نداشته باشید، باز هم رفتن به این منطقه می تواند برایتان جذاب و تماشایی باشد. قدم زدن و گشت و گذار در طبیعی که اطراف این چشمه در حال نفس کشیدن است نیز به عنوان یک تفریح دوست داشتنی مطرح است. حتی اگر دوربین هم نداشته باشید، به محض آنکه متوجه شوید چشمه لار فیلبند کجاست، اشتیاق زیادی برای تماشای آن از نزدیک پیدا خواهید کرد.

با رفتن به آدرس چشمه لار فیلبند می توانید هم از این چشمه دیدن کنید، و هم از طبیعت بسیار زیبای آن. اگر به پیاده روی علاقه داشته باشید فرصت را غنیمت شمرده و چشم هایتان را از یک عالمه زیبایی سیراب کنید.

شب را کجا بمانیم؟ 

حال که فهمیدیم، چشمه لار فیلبند کجاست، خوب است برای اقامت در شب نیز فکری کنیم تا بی جا و مکان نمانیم. برای ماندن در فیلبند، می توانید با کمک گرفتن از خدمات مجموعه های اقامتی مانند گرداگرد، در یکی از خانه های محلی که اجاره می دهند اقامت کنید؛ چرا که هتل و مسافرخانه در این محل وجود ندارد. این بهترین فرصت برای اقامت در جایی است که زیبایی از سر و روی آن می بارد.

 

 

وضعیت آب و هوا بابل
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷

وضعیت آب و هوا بابل:01d
۴.۹۵ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۷.۰۳
جزئیات هواشناسی بابل

۱۰۲۰
سطح دریا:
شمال
جهت باد:
۴.۹۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۳
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: