جاذبه های گردشگری فیلبند

آیا در مورد جاذبه های گردشگری فیلبند چیزی می دانید؟ آیا می دانید چرا ایرانی ها و به خصوص تهرانی ها، برای رفتن به این روستا از سر پای نمی شناسند؟ آیا دوست دارید از دلایل اشتیاق گردشگران برای قدم گذاشتن در مسیر فیلبند، بدانید؟ قبل از آنکه دستتان را در دستان ما بگذارید تا به فیلبند برویم، برای اجاره ویلا فیلبند از گرداگرد کمک بگیرید.


با فیلبند و موقعیت جغرافیایی آن آشنا شویم؟


فیلبند یکی از روستاهای زیبا در شمال ایران، و قسمت شرقی استان مازندران است و در نزدیکی شهرستان بابل قرار گرفته است. این روستا به دلیل نزدیکی آن به استان تهران همواره مورد علاقه پایتخت نشینان است. در زبان محلی به این روستا، فلبن گفته می شود که فل، به معنای خستگی و بن به معنای بند آمدن است. دلیل این نام گذاری نیز به دلیل صعب العبور بودن مسیر این روستا در گذشته بوده است؛ در گذشته، مردم برای مجبور بودند از یک مسیر کوهپایه ای دشوار خود را به این روستا برسانند. 
هوای فیلبند در زمستان به قدری است که حتی خود مردم از روستا کوچ کرده و تقریبا روستا را خالی از سکنه می کنند. برای همین، این روستا به عنوان یکی از روستاهای ییلاقی ایران مشهور شده است. با تمام این ها، فیلبند به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و کوهپایه ای بودن، جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی در خود پنهان کرده است. به این روستا بام شرقی مازندران نیز می گویند. در ادامه به معرفی پنج تا از جاذبه های گردشگری فیلبند یعنی خود روستا، جنگل چلاو و سنگچال، امامزاده بحیی و امامزاده قاسم، چشمه لار می پردازیم. اگر دوست دارید از این فضای جذاب و تماشایی دیدن کنید، حتما برای اجاره ویلا در روستای فیلبند یک اقدام جدی انجام دهید.

 

معرفی جاذبه های گردشگری فیلبند


این شما و این هم استثنایی ترین جاذبه های گردشگری فیلبند!؟


یکی از جاذبه های گردشگری فیلبند، روستای فیلبند است. این روستا در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده پدیده ای به نام اقیانوس ابر در اطراف این روستا به وجود بیاید؛ همه ساله عده زیادی برای تماشای آن به این روستا می روند. جدا از این ها، کوهپایه ای بودن این روستا باعث شده در ارتفاع زیادی قرار بگیرید و بتوانید مراتع و دیگر روستاها را ببینید. چشم انداز این روستا، به قدری زیبا و گیراست که شک نداریم هیچگاه تصویر آن از خاطرتان پاک نخواهد شد. به خاطر داشته باشید، تماشای این جذابیت های به شرطی امکان پذیر خواهد بود که شما از قبل برای رزرو ویلا در فیلبند فکری کرده باشید.
جنگل چلاو نیز یکی از دیگر از جاذبه های گردشگری در فیلبند است. این جنگل بعد از روستای فیلبند واقع شده است. به دلیل آب و هوای بسیار سرد این روستا و اطراف آن، درختان این جنگل مقاوم و قوی شده اند. تراکم زیاد این جنگل و وجود چشمه ها و رود در درون این جنگل، آن را به یک منطقه گردشگری خوب و زیبا تبدیل کرده است. 


چشمه لار دومین جاذبه گردشگری فیلبند، چشمه لار چه جور جایی است؟


با اینکه در این روستا رودخانه نداریم، اما چشمه های زیادی از زمین به بیرون جوشیده اند. یکی از معروف ترین چشمه های این روستا چشمه لار است. چشمه لار یکی از منابع مهم تامین آب برای مردم روستای فیلبند است. این چشمه حاوی فلوئور است؛ این ماده، ماده ای مهم برای تقویت استخوان و افزایش تراکم آن است. مردم این روستا به دلیل استفاده از این آب، بدنی بسیار قوی و تنومند دارند. 
علاوه بر اینکه، این چشمه جاذبه گردشگری فیلبند به حساب می آید؛ جزو چشمه های درمانی نیز محسوب می شود و آب آن برای درمان بیماری هایی مثل درد های کلیوی خوب است. اگر به این بهانه به فیلبند می روید، حتما سعی کنید در نزدیک این چشمه ها برای اجاره اقامتگاه اقدام کنید.

 

معرفی جاذبه های گردشگری فیلبند به همراه عکس و آدرس


با اماکن فرهنگی و مذهبی این روستا آشنا شوید؟


به دلیل آب و هوای سرد و کوهستانی این روستا، مردم فیلبند آیین ها و سبک زندگی خاصی دارند که می تواند برای خیلی از مردم، جذاب باشد. علاوه بر این فرهنگ خاص، مردمان این روستا و نوع نگاهشان به چیزها و زندگی می تواند یکی از جاذبه های گردشگری این روستا باشد و اشتیاق مسافران برای رزرو اقامتگاه در فیلبند را افزایش دهد. از این ها که بگذریم به امامزاده ها و اماکن مذهبی می رسیم. این روستا چند امامزاده دارد که دو تا از معروف ترین آنها را در ادامه معرفی کرده ایم. 
۱-امامزاده یحیی
این امامزاده، درست در ورودی روستا قرار دارد و شما در بدو ورود به روستا آن را می بینید. مردم این روستا اعتقاد ویژه ای به این امامزاده دارند و در اعیاد مهم و مذهبی به زیارت این امامزاده می روند. معماری این امامزاده خیلی خاص نیست، اما منظره اطراف آن جبران این کاستی را کرده است. اطراف این امامزاده به طبیعت و جنگل راه دارد و می تواند یکی از جاذبه های گردشگری فیلبند باشد.
۲-امامزاده قاسم
امامزاده قاسم، مرتفع ترین امامزاده در ایران است و ۲۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار درد. این مکان بر روی قله اندوار ساخته شده و برای رسیدن به آن، به دلیل پستی و بلندی های زیاد، نیاز به وسایل کوهنودی و راهپیمایی دارید. این بنا به رنگ سفید ساخته شده و از اطراف به خوبی قابل دیدن است. این بنا به جرات، یکی از جاذبه های گردشگری فیلبند به شمار می رود. 

 

جاذبه های گردشگری فیلبند


بهترین زمان سفر به فیلبند چه موقع است؟ در چه فصلی می توانیم از جاذبه های گردشگری فیلبند دیدن کنیم؟

اگر تصمیم گرفته اید که به بازدید از جاذبه های گردشگری فیلبند بروید، می بایست بهترین زمان سفر به فیلبند را انتخاب کنید. درست است که این روستا، جاهای دیدنی زیادی دارد و می تواند بهترین و زیباترین مکان برای سفر باشد، اما بهتر است برای مسافرت به این منطقه، در بهترین زمان در سال اقدام کنید. 

موضوعی که خوب است در مورد این روستای زیبا و رویایی در نظر داشته باشید، متغیر بودن و ناپایدار بودن وضعیت آب و هوایی آن است. هر زمانی که به این روستا قدم می گذارید، ممکن است رگبارهای پراکنده، هوای مه آلود، برف و باران، تگرگ، رنگین کمان، آب و هوای صاف، روزهای نیمه ابری و یا حتی رگبارهای پراکنده ببینید. 

توصیه می کنیم، هر زمان که می خواهید به این روستا بروید، اول از همه، وضعیت آب و هوای این قسمت را چک کنید، و سپس چمدان هایتان را ببندید. در قدم بعدی، به شما پیشنهاد می کنیم، در فاصله زمانی ماه اردیبهشت تا ماه مهر به این روستا بروید. در این بازه زمانی، شرایط آب و هوایی از تغییرات کمتری برخوردار بوده و شما دچار شوک نخواهید شد. 

بهترین زمان سفر به فیلبند چه موقع است؟ در چه فصلی می توانیم از جاذبه های گردشگری فیلبند دیدن کنیم؟
 

با انتخاب این مسیر فیلبند، زودتر به جاذبه های گردشگری فیلبند برسید!؟

برای آنکه بتوانید از جاذبه های گردشگری فیلبند دیدن کنید، می بایست مسیرهایی که شما را به این منطقه می رسانند به خوبی بشناسید. برای رفتن به فیلبند زیبای ما دو راه وجود دارد. شما یا می توانید از طریق آمل به سمت این منطقه بروید و یا بابل را به عنوان شهر مبدا انتخاب کرده و از این شهر به سمت فیلبند بروید. 

اغلب کسانی که قدم در مسیر گذاشته و به سمت این منطقه رفته اند، مسیر آمل به فیلبند را توصیه می کنند. این مسیر، راحت تر و بهتر است و در ضمن به دلیل آنکه آسفالت است، مشکل زیادی برای وسیله نقلیه شما ایجاد نمی کند. جاده ی بابل به سمت فیلبند پیچ های زیادی داشته و این مورد برای کسانی که به این مسیر، خیلی آشنا نیستند ممکن است سخت و دردسر ساز باشد. 

اگر خواستید از طریق آمل به فیلبند بروید، می بایست خود را به جاده هراز برسانید. وقتی به اولین تونل رسیدید، تابلوی روستای چلاو را مشاهده می کنید. بعد از رسیدن به چلاو، مسیر جاده فرعی چلاو به سمت منگل را در پیش بگیرید و بعد از رد کردن اولین تونل و پلیس راه آمل، به یک جاده آسفالت می رسید. اگر این جاده را ادامه دهید فیلبند را مشاهده خواهید کرد.

چگونه و در کدام بخش روستای فیلبند اقامت کنیم؟ 

چگونه و در کدام بخش روستای فیلبند اقامت کنیم؟ 

از تهران، حدودا ۱۴۰ کیلومتر که رانندگی کنید به مسیر ورودی این روستا می رسید. بعد از آن، ۳۰ کیلومتر دیگر نیز باید بروید تا به خود روستا برسید. به خاطر مسیر سخت روستای جذاب فیلبند، بهتر است حتما با خود راهنما داشته باشید و حتی الامکان، مانند خود مردم با قاطر و الاغ رفت و آمد کنید. بعد از رسیدن به روستا، اطراف امامزاده یحیی خانه هایی برای اقامت اجاره داده می شود و اطراف امامزاده قاسم نیز مکان هایی برای استراحت زائران وجود دارد. اگر قبل از سفر، از خدمات اقامتگاهی گرداگرد استفاده کنید، به هنگام ورود به روستا، هیچ نگرانی از بابت اجاره کردن ویلا نخواهید داشت.

 

 

وضعیت آب و هوا بابل
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷

وضعیت آب و هوا بابل:01d
۴.۹۵ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۷.۰۳
جزئیات هواشناسی بابل

۱۰۲۰
سطح دریا:
شمال
جهت باد:
۴.۹۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۳
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: