جاده فیلبند چگونه است؟⭐سفر به فیلبند با ماشین شخصی

امروز قصد داریم در مورد روستای ییلاقی فیلبند، یکی از جاذبه های طبیعی شمال صحبت کنیم و به دو سوال جاده فیلبند چگونه است و سفر به فیلبند با ماشین شخصی امکان پذیر است یا خیر، پاسخ دهیم. اگر علاقه مند به طبیعت گردی هستید و به دنبال مناطقی خاص برای سفر هستید، مقاله امروز گرداگرد را از دست ندهید.

اگر می خواهید فیلبند را بیشتر بشناسید، مقاله جاذبه های گردشگری فیلبند را مطالعه کنید. 

فیلبند کجاست؟ چرا به بام مازندران معروف است؟

فیلبند کجاست؟ چرا به بام مازندران معروف است؟

فیلبند نام یک روستای زیبای ییلاقی در مناطق کوهستانی مازندران است. فیلبند به سرزمین اقیانوس ابرها و بام شرقی مازندران معروف است. زندگی در این ییلاق، هنوز هم به سبک روستایی است و از زندگی شهری در فیلبند خبری نیست. 

از نظر موقعیت جغرافیایی، فیلبند بین شهرستان آمل و بابل قرار دارد و یکی از زیباترین و بکرترین منطقه آن اطراف شناخته شده است. جالب است بدانید هوای فیلبند در چله تابستان هم خنک است و به همین دلیل بهترین گزینه برای سفرهای تابستانی خواهد بود. با اجاره ویلا فیلبند می توانید بر فراز ابرها قدم بزنید و از هوای بی نظیر آن لذت ببرید. قبل از آنکه چمدان هایتان را ببندید، اینکه بررسی کنید جاده فیلبند چگونه است را فراموش نکنید.

فرقی نمی کند که سفر به فیلبند با ماشین شخصی باشد یا در قالب یک تور، در هر صورت در فیلبند زیبا، پیش بینی وضع هوا اصلا معنایی ندارد. ممکن است در طول یک روز شما چند پدیده جوی مثل باران، تگرگ، اقیانوس ابر و شاید هم برف را تجربه کنید. 

وضعیت جاده فیلبند چگونه است؟ برای رسیدن به بام شرقی مازندران چه مسیری را باید طی کنیم؟

همانطور که گفتیم، فیلبند یکی از جاهای دیدنی مازندران بوده و مسیر دسترسی به این روستا از طریق جاده هراز امکان پذیر است. فاصله تهران تا فیلبند حدودا ۱۷۰ کیلومتر است، اما به دلیل پیچ و خم های جاده فرعی و کوهستانی آن، تقریبا ۴ ساعت زمان می برد تا به این روستا برسید. 

برای رفتن به این ییلاق زیبا از تهران، باید از خروجی های شمال شرق تهران وارد بزرگراه تهران پردیس شوید. سپس با گذشت از شهر رودهن به سمت خروجی جاده هراز حرکت کنید و جاده هراز تا جنگل الیمستان را پیش بروید. روبه روی روستای پرن یک جاده فرعی قرار دارد که شما را به روستای فیلبند می رساند. این جاده کوهستانی، در شرق جاده هراز قرار گرفته است.  

فاصله تهران تا ابتدای جاده فرعی فیلبند، ۱۴۰ کیلومتر و از ابتدای جاده تا خود روستا ۳۰ کیلومتر است. از آنجایی که مسیر رسیدن به این روستا بسیار پر پیچ و خم است، تردد در این جاده به خصوص در زمان بارندگی می تواند برای شما خطر ساز باشد. 
بازدید از فیلبند در فصل های پاییز و زمستان به دلیل بارش باران و برف خطر زیادی دارد، اما در فصل بهار و تابستان سفر به فیلبند با ماشین شخصی هم امکان پذیر است. توجه داشته باشید قبل از سفر باید بدانید وضعیت جاده فیلبند چگونه است تا با خیالی راحت سفر خود را شروع کنید.

وضعیت جاده فیلبند چگونه است؟ برای رسیدن به بام شرقی مازندران چه مسیری را باید طی کنیم؟

بهترین زمان سفر به فیلبند با ماشین شخصی؛ تا می توانید از مسیر رسیدن به روستا لذت ببرید!؟

اگر می خواهید از مناظر بکر فیلبند دیدن کنید بهترین زمان سفر به این روستا را که فصل تابستان است انتخاب کنید. آب و هوای این روستای ییلاقی در تابستان، سرد است و این باعث شگفت زدگی شما خواهد شد. اقامت کردن در کلبه های چوبی یا ویلا می تواند تجربه لذت بخشی از سفر به این روستا در تابستان باشد. اگر دوست ندارید در کلبه های چوبی فیلبند اقامت کنید، اجاره ویلا استخردار در شهرهای آمل و بابل نیز تجربه جذابی از سفر به مازندران برای شما به یادگار می گذارد.

گرچه سفر به فیلبند در فصل بهار، زیباتر و دیدنی است و بارش باران در کنار رنگین کمان می تواند منظره ای چشم نواز در پیش چشمان شما به وجود آورد، اما حواستان به وضعیت جاده هم باشد. سعی کنید با اشراف به این مساله که می دانید جاده فیلبند چگونه است به سوی این منطقه حرکت کنید.

جاهای دیدنی فیلبند کجاست؟ گشت و گذار در جاهای دیدنی فیلبند را از دست ندهید!؟

برخی کسانی که به فیلبند سفر نکرده اند، تصور می کنند که تنها جای دیدنی این روستا، اقیانوس ابر آن است. خوب است بدانید زیبایی فیلبند فقط به اقیانوس ابر آن ختم نمی شود و جاهای دیدنی دیگری هم در این روستایی ییلاقی وجود دارد که با دیدن آن ها شگفت زده می شوید. با اجاره ویلا فیلبند فرصت کافی برای آنکه از همه جای این منطقه دیدن کنید، وجود دارد. برخی از جذاب ترین و زیباترین جاهای این منطقه به شرح زیر است:

۱- جنگل سنگچال

جنگل سنگ چال در ۷ کیلومتری فیلبند قرار دارد. درختان سرسبز و بلند جنگل سنگچال می توانند شما را شگفت زده کند. اگر به فیلبند سفر کردید حتما به این جنگل زیبا هم بروید. قبل از سفر به این روستا بررسی کنید که جاده فیلبند چگونه است و سپس، کوله بار سفرتان را ببندید.

۲- چشمه لار

در فیلبند رودخانه ای وجود ندارد، اما چشمه های زیادی در این روستا در حال جوشش هستند که یکی از معروف ترین آنها چشمه لار است. آب این چشمه، معدنی است و برای دردهای کلیوی خاصیت درمانی دارد. افراد ساکن روستا از این آب به عنوان آب آشامیدنی استفاده می کنند. 

۳- امامزاده یحیی

امامزاده یحیی در ورودی روستا قرار گرفته است. مردم روستای فیلبند به امامزاده یحیی اعتقاد خاصی دارند. چشم اندازی که با رفتن به امامزاده مشاهده می کنید بسیار زیبا و ستودنی است. در اطراف این امامزاده، کلبه هایی برای اجاره وجود دارند؛ اگر اقامت کردن در آنها را دوست ندارید، اجاره ویلا لوکس گزینه خوبی برای ماندن در مازندران به شمار می رود.

جاهای دیدنی فیلبند کجاست؟ گشت و گذار در جاهای دیدنی فیلبند را از دست ندهید!؟

آیا جاده فیلبند آسفالت است؟ از این نظر، وضعیت جاده فیلبند چگونه است؟

اگر می خواهید به سمت فیلبند حرکت کنید، از اول از همه باید بدانید که وضعیت جاده فیلبند چگونه است. به این شکل، با مشکلات کمتری در طی مسیر مواجه خواهید شد. 

دسترسی به فیلبند از طریق هراز و آمل راحت تر است؛ زیرا مسیری که از بابل شروع شده و شما را به فیلبند می رساند، آسفالت نیست و در ضمن به دلیل پیچ های زیادی که در جاده وجود دارد، ممکن است برای کسانی که اولین بار است در این مسیر رانندگی می کنند، اندکی خطرناک و سخت باشد. پس توصیه می کنیم برای آنکه سفر به فیلبند با ماشین شخصی در نهایت سلامت و صحت به پایان برسد، از جاده هراز به سمت فیلبند زیبای ما حرکت کنید.

جاده فرعی منگل به چلاو که فیلبند در آنجا قرار گرفته است، کاملا آسفالت است. برای کسانی که دوست دارند از مسیر متفاوتی به فیلبند بروند، پیشنهاد دیگری داریم. این گروه می توانند از ییلاق شیخ موسی به سمت فیلبند حرکت کنند. مسیر این جاده شوسه بوده، عملیات زیر سازی در آن انجام شده و فعلا به جای آسفالت، شن روی سطح جاده ریخته شده است.

آیا جاده فیلبند آسفالت است؟ از این نظر، وضعیت جاده فیلبند چگونه است؟

کلام آخر

در این مطلب ما در مورد اینکه جاده فیلبند چگونه است صحبت کردیم، و همچنین به بهترین زمان سفر به فیلبند و مکان های دیدنی آن نیز پرداختیم. قبل از سفر به این منطقه حتما از وضعیت جاده هراز و جاده فیلبند مطلع شوید و مطمئن شوید که در جاده بارندگی وجود ندارد.

 

 

وضعیت آب و هوا بابل
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷

وضعیت آب و هوا بابل:01d
۴.۹۵ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۷.۰۳
جزئیات هواشناسی بابل

۱۰۲۰
سطح دریا:
شمال
جهت باد:
۴.۹۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۳
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: