معرفی جاهای دیدنی کتالم رامسر⭐لیست جاذبه های کتالم

از آنجایی که ما در گرداگرد دلمان می خواهد همه جای ایران، این سرزمین زیبا و منحصر به فرد را به شما معرفی کنیم، تصمیم گرفتیم در مورد جاهای دیدنی کتالم رامسر نوشتاری آماده کنیم. اگر شما نیز به مانند ما کنجکاوید بدانید در این منطقه چه خبر است؛ در ادامه همراهمان باشید و حتما برای اجاره ویلا رامسر اقدام کنید.

اگر دوست داشتید، مقاله طالش محله کتالم رامسر را نیز مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری را در خصوص این محله به دست آورید.

در مورد جاهای دیدنی کتالم در رامسر چه می دانید؟

در مورد جاهای دیدنی کتالم در رامسر چه می دانید؟

قبل از آنکه در مورد جاهای دیدنی کتالم نکاتی را بیان کنیم، خوب است مختصری در مورد این محله حرف بزنیم. کتالم در استان مازندران و در ۵ کیلومتری جنوب شرق رامسر قرار گرفته است. همه کسانی که تصمیم می گیرند برای اجاره ویلا در رامسر اقدام کنند، حتما به این شهر که طبیعت آن از جنس آب است سری می زنند. حال که می دانید کتالم کجاست، خوب است با برخی از محبوب ترین جذابیت های آن آشنا شوید:

۱- چشمه های آب گرم فراوان

در بالاتر گفتیم، طبیعت این شهر از جنس آب است؛ علت این نامگذاری را چشمه های آب گرمی می دانیم که در منطقه در حال جوش و خروش هستند. گرچه این شهر وسعت زیادی ندارد، اما منابع آب زیرزمینی آن زیاد است و به همین دلیل چشمه های آب گرم زیادی را می توان در آنجا مشاهده کرد. این چشمه ها به دلیل داشتن املاح معدنی فراوان خواص درمانی نیز دارند. 

جالب است بدانید که برای رفتن و آب تنی کردن در این چشمه ها نیازی نیست مسیر طولانی را طی کنید. این چشمه با شهر رامسر حدود ۵ کیلومتر فاصله دارند و شما ۵ دقیقه ای می توانید در آبی آب تنی کنید که می گویند خیلی خاصیت دارد. اجاره ویلا لوکس در رامسر به شما امکان می دهد تا در طی کمترین زمان خود را به این چشمه ها برسانید.

۲-منطقه گرسماسر

از دیگر جاهای دیدنی کتالم رامسر، منطقه گرسماسر است. این منطقه از جمله مناطق ییلاقی رامسر به شمار می رود و خوبی آن این است که حتی در تابستان نیز اثری از هوای گرم در آن دیده نمی شود. اگر دوست دارید در فصل گرم تابستان، هوای طبیعی و خنکی را تجربه کنید حتما به گرسماسر بروید.

این منطقه نه فقط به خاطر خنک بودن هوایش، بلکه شاید به دلیل قدمت بالا و نزدیک بودنش به رامسر، نزد گردشگران محبوب است و خیلی ها دوست دارند از آن دیدن کنند. هر وقت به این منطقه رفتید، پیاده روی در کوچه های آن را فراموش نکنید؛ کوچه های پیچ در پیچ و خانه های قدیمی آن وجه دیگری از زیبایی را به شما نشان می دهند. اگر برای اجاره ویلا استخردار در رامسر  اقدام کردید، حتما برای بازدید از این منطقه نیز وقتی در نظر بگیرید.

۳- جنگل دالخانی

یکی از زیباترین، بکرترین و دست نخورده ترین جنگل هایی که می توان در ایران نام برد، جنگل دالخانی است. برای دسترسی به این جنگل می بایست به جاده کتالم به هریس بروید. اگر همیشه در دوست داشتید در یک جنگل زیبا و رویایی قدم بزنید، دالخانی همانی است که می تواند به شما کمک کند آرزوهایتان رنگ واقعیت به خود بگیرد. 

خوب است بدانید که این جنگل، یک جنگل کوهستانی است و ارتفاع آن نیز از سطح زمین ۸۰۰ متر است. شاید به همین دلیل باشد که مناظری بی نهایت زیبا و دوست داشتنی را می توان در آن به تماشا ایستاد. آب و هوای خنک، هوای تمیز و مناسب نفس کشیدن و درختان بلند و ایستاده از جمله امتیازات دالخانی به شمار می رود.

در مورد جاهای دیدنی کتالم در رامسر چه می دانید؟

کدام یک از جاهای دیدنی کتالم رامسر از معروف ترین جاهای دیدنی رامسر نیز هست؟

در مورد بخشی از جاهای دیدنی کتالم رامسر صحبت کردیم و خوب است در مورد دیگر جای دیدنی رامسر که آن نیز شهرت زیادی دارد، صحبت کنیم. جای دیدنی که از آن نام بردیم، قلعه مارکوه نام دارد. این قلعه در کنار کوهی به همین نام قرار گرفته و به همین دلیل است که به آن قلعه مارکوه می گویند.

این قلعه با دریای خزر خودمان حدود ۶ کیلومتر فاصله دارد. برای آنکه بتوانید بنای این قلعه را از نزدیک مشاهده کنید، می بایست از حدود ۳۰۰ پله بالا بروید. سعی کنید در زمان رفتن به مارکوه، کفش مناسب بپوشید و حتما در زمان هایی اقدام کنید که آفتاب به سر و رویتان نتابد و باعث تشنگی و اذیتتان نشود. 

مارکوه قشنگ ما یکی جذاب ترین و قدیمی ترین جاهای دیدنی رامسر است. این قلعه، مساحتی حدود ۶۰۰ هزار مترمربع مساحت دارد و در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح زمین ساخته شده است. اگر دوست دارید از زاویه ای بسیار متفاوت و جذاب، دریا و چشم اندازهای اطراف را مشاهده کنید، حتما به مارکوه بروید.

از جمله مصالح به کار برده شده در این قلعه می توان به سنگ، ساروج و گچ اشاره کرد. در سراسر این قلعه درختانی همچون، شمشاد، انجیر، بلوط و ازگیل به چشم می خورد.

کدام بهتر است: جاهای دیدنی کتالم رامسر یا جاهای دیدنی چالوس رامسر؟

کدام بهتر است: جاهای دیدنی کتالم رامسر یا جاهای دیدنی چالوس رامسر؟

کمی بی انصافی است اگر بخواهیم بین جاهای دیدنی کتالم رامسر و جاهای دیدنی چالوس رامسر یکی را انتخاب کنیم. هر دو جایی که نام بردیم، از نظر زیبایی و جذابیت همانند ندارد و هر کدام از آنها به روش خودشان زیبا هستند. اگر می خواهید در طی روزهایی که در شمال کشور هستید، حسابی خوش باشید و قسمت عمده ای از جذابیت های استان مازندران را به چشم مشاهده کنید، هم به کتالم بروید و از جاذبه های آن دیدن کنید، و هم از چالوس زیبا بازدید به عمل آورید.

بخشی از جذابیت های چالوس به صورت خلاصه به این شرح است: دیزین، سد امیرکبیر، شهرستانک، روستای سپهسالار، ارنگه، دریاچه ولشت، و غار یخ مراد. اگر از مسیر جاده چالوس به مازندران رفتید، فرصت تجربه و تماشای یک جاده جنگلی بسیار زیبا نیز برایتان فراهم خواهد شد.

کلام آخر

معرفی جاهای دینی کتالم رامسر، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم توانسته باشیم گوشه ای از زیبایی ها و جذابیت های کتالم را به شما معرفی کنیم.

 


 

وضعیت آب و هوا رامسر
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷

وضعیت آب و هوا رامسر:02d
۲.۱۹ km/h
شنبه
کمی ابری
۲۱.۰۷
جزئیات هواشناسی رامسر

۱۰۲۰
سطح دریا:
جنوب شرقی
جهت باد:
۲.۱۹ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۷۵
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: