سنگچال فیلبند کجاست؟⭐آدرس+عکس

یکی از زیباترین جاهایی که ازتان می خواهیم در برنامه بعدی سفرتان از آنجا نیز بازدید کنید، فیلبند است. فیلبند، یک منطقه بسیار زیبا و بکر است و کسانی که می خواهند گشت و گذار مفصلی در آنجا انجام دهند، می بایست برای اجاره ویلا فیلبند اقدام کنند. با یک سفر یک روزه، بی انصافی در حق این روستا و جاذبه های آن به شمار می رود. یکی از جاهای دیدنی فیلبند سنگچال است که می خواهیم در این مقاله آن را بیشتر معرفی کنیم. 

توصیه می کنیم مقاله ی بوستان جنگلی صفارود کجاست را مطالعه کنید؛ کمکتان می کند تا در مازندران بیشتر خوش بگذرانید.

سنگچال فیلبند کجاست؟ در مورد آن چه می دانید؟ 

سنگچال فیلبند کجاست؟ در مورد آن چه می دانید؟ 

نه تنها خود منطقه ی فیلبند بسیار زیباست، بلکه نواحی اطراف آن مانند سنگچال نیز از نظر زیبایی و بکر بودن مورد توجه گردشگران و توریست ها قرار دارد. روستای سنگچال یکی از حیرت انگیزترین روستاهای کشور به شمار رفته و در شهر آمل مازندران واقع شده است. سنگچال، قبلا به شهر بابل تعلق داشت، اما چند سالی است که این روستا به جمع روستاهای آمل پیوسته است. این روستا با شهر آمل حدود ۴۲ کیلومتر و با فیلبند قشنگ و زیبای خودمان نیز ۷ کیلومتر فاصله دارد. هر زمان که برای اجاره ویلا در فیلبند اقدام کردید، حتما از این روستا نیز دیدن کنید؛ مطمئنیم خاطراتی فراموش نشدنی و بسیار زیبا از این روستا در یاد شما ثبت و ضبط خواهد شد.

اگر برای اجاره ویلا لوکس در یکی از شهرهای مازندران اقدام کردید، حتما به سنگچال نیز بروید. شاید امکان رفتن به فیلبند در همه فصل ها برای شما میسر نباشد، اما روستای سنگچال در همه فصل ها در دسترس بوده و این، یکی دیگر از مزیت ها و امتیازاتی است که می توان به این روستا نسبت داد. 

موضوع دیگری که علاوه بر دانستن سنگچال فیلبند کجاست، باید به آن اشاره کنیم، نام متفاوت و خاص این روستا است. در این روستا، یک سنگ بزرگ وجود دارد و بالا این سنگ نیز یک گودال بزرگ که با دست ساخته شده است، به چشم می خورد. ترکیب این گودال و سنگ بزرگ باعث خلق نام سنگچال شده است.

جاذبه های دیدنی سنگچال فیلبند کجاست؟ آیا دوست دارید با آنها آشنا شوید؟

جاذبه های دیدنی سنگچال فیلبند کجاست؟ آیا دوست دارید با آنها آشنا شوید؟

حال که برای اجاره ویلا استخردار در مازندران اقدام کرده اید و کنجکاو شده اید که بدانید سنگچال فیلبند کجاست، خوب است در مورد جاذبه های دیدنی این روستا نیز صحبت کنیم. 

یکی از موارد مهم و بسیار شاخص این روستا طبیعت بکر، دوست داشتنی و جذاب آن است. این روستا از جمله روستاهای ییلاقی در کشور بوده و به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه، پوشیده از درختان سرسبز و تنومند است. بهار این روستا دیدنی و چشمنواز است.

چشم اندازهای قشنگ و کارت پستالی دیگر موضوعی است که حتما اشتیاق شما را برای رفتن به این منطقه افزایش می دهد. از جنگل و کوه گرفته تا دام هایی که در حال چرا کردن هستند و یا درختانی که به صورت تک تک در این طرف و آن طرف پراکنده اند، بخشی از زیبایی های پنهان شده در این روستا به شمار می روند. آب و هوای تمیز، سکوت آرامش بخش و طبیعت زیبا خاطراتی بی نظیر در یاد شما می سازند.

علاوه بر طبیعت زیبای این روستا، برخی جاهای تاریخی را نیز می توانید در سنگچال مشاهده کنید. در جنوب روستای سنگچال یک دژ تاریخی به چشم می خورد. اسم این دژ، اسپه خانه بوده که به معنی سفید خانه است. تاریخ ساخت این دژ را به حدود ۳ تا ۴ هزار سال پیش نسبت می دهند. این قلعه هم استفاده های نظامی داشته و هم مناطق اطراف را به کمک آن دیدبانی می کردند. 

بهترین زمان سفر به فیلبند (سنگچال فیلبند) چه موقع است؟

حال که می دانید سنگچال فیلبند کجاست، خوب است در مورد بهترین زمان سفر به فیلبند یا سنگچال فیلبند نیز نکاتی را با شما در میان بگذاریم. همان طوری که در بالاتر نیز اشاره کردیم، این روستا همیشه در دسترس مسافران و گردشگران قرار دارد و شما می توانید در هر زمانی که دوست دارید به این روستا بروید. 

از آنجایی که این منطقه در ارتفاعات قرار گرفته، خوب است زمان هایی را برای رفتن به این روستا انتخاب کنید که بارندگی زیاد نیست. اغلب مسافران، ماه اردیبهشت که شروع می شود تا آخر شهریور را برای رفتن به سنگچال انتخاب می کنند. در این بازه ی زمانی، آب و هوای روستا نیز کاملا مساعد و خوب است و مردمان محلی نیز در آن حضور دارند و می توانند امکانات رفاهی خوبی به مسافران ارائه کنند. یادتان باشد، هر زمان که خواستید به این روستا بروید، حتما وضعیت آب و هوا را بررسی کنید تا خدای نکرده در حین رفتن به روستای سنگچال، در اثر بد بودن هوا، مشکلی برایتان ایجاد نشود.

مسیر فیلبند از تهران چند کیلومتر است؟ سفر به فیلبند با ماشین شخصی چقدر طول می کشد؟ 

مسیر فیلبند از تهران چند کیلومتر است؟ سفر به فیلبند با ماشین شخصی چقدر طول می کشد؟ 

کسانی که مشتاق شده اند بدانند سنگچال فیلبند کجاست، حتما می خواهند در مورد مسیر فیلبند از تهران نیز اطلاعاتی داشته باشند. تهرانی ها برای آنکه بتوانند از تهران به منطقه فیلبند و روستای سنگچال برسند، می بایست از طریق جاده هراز به سمت این روستا حرکت کنند. 

تهران تا فیلبند حدود ۱۸۷ کیلومتر است. سفر به فیلبند با ماشین شخصی ممکن است حدود سه ساعت و نیم طول بکشد. البته این مدت زمان برای موقعی است که جاده ترافیک روانی داشته باشد و بارش برف یا باران در طی مسیر وجود نداشته باشد. 

وقتی وارد جاده هراز می شوید، ۲۵ کیلومتر قبل از آنکه به آمل برسید، به یک سه راهی برخورد خواهید کرد. این سه راهی به سه راهی چلاو معروف است؛ از اینجا با روستای سنگچال فیلبند حدود ۱۸ کیلومتر فاصله دارید. مسیری که شما را به روستای سنگچال می رساند، آسفالت شده است، اما پیچ و خم های زیادی دارد. به همین دلیل باید در هنگام رانندگی، حواس خود را بسیار جمع کنید و شتاب زده رانندگی نکنید.

کلام آخر

سنگچال فیلبند کجاست، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. اگر می خواهید با اقامت در یکی از شهرهای استان مازندران، خاطرات خوبی برایتان رقم بخورد برای اجاره ویلا از طریق گرداگرد اقدام کنید؛ این بهترین راه و فرصت برای استفاده از تمامی روزهایی است که در این استان سکونت دارید.

 

 

وضعیت آب و هوا آمل
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۹

وضعیت آب و هوا آمل:01n
۰.۸۱ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۱۶.۵۲
جزئیات هواشناسی آمل

۱۰۲۱
سطح دریا:
جنوب شرقی
جهت باد:
۰.۸۱ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۰
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: