دریاچه دوخواهران در آمل، بهشتی در دل کوه

اغلب توریست هایی که به کشور ایران سفر می کنند، از زیبایی های بی مثال این کشور هزاران خاطره به اشتراک می گذارند. شمال کشور دارای طبیعتی بکر و سرسبز است که مورد علاقه بسیاری از افراد است.
هتل های آمل هر ساله در فصل تابستان بیشترین میزان مسافر را در خود جای می دهند.

دانستنی هایی از دریاچه دو خواهران:

در دامنه های غربی قله دماوند، مکانی وجود دارد که زیبایی آن توصیف پذیر نیست. بخش لاریجان شهرستان آمل در این قسمت قله دماوند قرار دارد. در این منطقه دریاچه ای قرار دارد که دیدن آن می تواند خاطرات لذت بخشی را رقم بزند. در ارتفاع ۳۸۸۰ متری از سطح دریا منطقه ای وجود دارد که از لحاظ ژئوفیزیکی بسیار بکر و عالی است.
دریاچه دو خواهران زیباترین جاذبه شهرستان آمل است که در این منطقه واقع شده است. تابش گاه گاه خورشید به سطح دریاچه، انوار طلایی خورشید را در اطراف دریاچه منعکس می کند. دریاچه دو خواهران قلب البرز مرکزی محسوب می گردد.

کوهستان های اطراف دریاچه اغلب پوشیده از برف هستند و این امر سبب شده تا زمستان های این منطقه سرد و تابستان های آن معتدل باشد. ذوب شدن برف های کوهستان های اطراف دریاچه و همچنین بارش سالانه باران تامین کننده آب دریاچه دو خواهران هستند.این دریاچه در منطقه ای قرار دارد که اطراف آن مملو از درختان جنگلی است. سر سبزی درختان در کنار آبی دریاچه، منظره ای بس دیدنی را نمودار ساخته است. عمق این دریاچه خیلی زیاد نیست، اما شنا کردن در آن برای افرادی که آموزش ندیده اند خطرناک است.هر ساله از اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد، دریاچه دو خواهران به مکانی برای تفریح گردشگران و مسافران تبدیل می شود. طبیعت این منطقه و آب و هوای مطبوع آن از جمله ویژگی های جذاب دریاچه برای کشش بیشتر گردشگر به این منطقه است.

چگونه به دریاچه دو خواهران آمل سفر کنیم؟

برای رسیدن به دریاچه دو خواهران باید مسیر پر فراز و نشیبی را طی کنید. ابتدا با پیمودن بیش از نیمی از جاده هراز، به دو راهی پنجاب می رسید. با ورود به مسیر خاکی و گذشتن از روستاهای پنجاب، سوا، کلری و دیوران به روستایی در کنار یک رودخانه جاری می رسید که نمارستاق نام دارد.
با گذر از پل ساخته شده بر روی رودخانه و ادامه مسیر، به دشت وسیع دریوک می رسید. به سمت جنوب دشت حرکت کنید و با رسیدن به قله لهرا آماده یک کوهپیمایی شوید. بعد از صعود به ارتفاع ۳۷۰۰ متری این قله، شاهد قله دو خواهران خواهید بود.
در زیر دیواره کوه دو خواهران تپه ای وجود دارد که با رسیدن به آن می توان دریاچه زیبای دو خواهران را دید. پیمودن این مسیر هر چند طولانی و زمان بر است اما لذت بردن از طبیعت بکر حاشیه راه می تواند باعث شود، گذر زمان را برای افراد متوقف گردد.

لوازم سفر به دریاچه دو خواهران:
همان طور که قبلا گفته شد، گذر از قلل و رسیدن به دریاچه دو خواهران کمی سخت و زمان بر است. از این رو برای طی مسیر باید لوازمی را به همراه داشت. یک کوله پشتی سبک و مقاوم که قابلیت حمل برخی از وسایل را داشته باشد، از ضروریات سفر محسوب می گردد.
کیسه خواب یکی دیگر از لوازم مورد نیاز این سفر است. طولانی بودن مسیر سبب می شود تا شب را در یکی از قسمت های مسیر گذراند. کیسه خواب مناسب به داشتن یک خواب خوب کمک می کند.مواد غذایی خشک و انرژی زا می تواند خستگی راه را از تن افراد بیرون کند. در نتیجه مواد خوراکی مناسب و فساد ناپذیر را به همراه داشته باشید. لباس گرم از دیگر ضروریات سفر است. شب های این منطقه به دلیل کوهستانی بودن بسیار سرد است، از این رو باید حتما از لباس گرم استفاده کرد.

وضعیت آب و هوا آمل
بروزرسانی: سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۳

وضعیت آب و هوا آمل:04d
۲.۷۲ km/h
سه شنبه
پوشیده از ابر
۱۶.۵۹
جزئیات هواشناسی آمل

۱۰۱۰
سطح دریا:
شمال شمال غربی
جهت باد:
۲.۷۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۵۷
رطوبت هوا
۱۰۱۰
فشار هوا: