رودخانه کردان کجاست؟⭐رودخانه کردان به کجا میریزد؟

رودخانه کردان کجاست؟ چرا این رودخانه یکی از زیبایی های کردان به شمار می رود؟ با اجاره ویلا کردان چه تفریحاتی را می توانید انجام دهید؟ رودخانه کردان به کجا میریزد؟ اگر دوست دارید جواب این سوالات را دریافت کنید، در این مقاله ی گرداگرد همراه ما باشید.

کردان کجاست؟ از جاهای دیدنی کردان چه می دانید؟

قبل از آنکه بگوییم، رودخانه کردان کجاست، دوست داریم در مورد کردان و زیبایی های پنهان شده در این منطقه حرف بزنیم. روستای کردان یک منطقه ییلاقی نزدیک تهران و شهر کرج است. این منطقه آنقدر زیبا و دیدنی است که در آخر هفته ها و به خصوص در تابستان، اغلب تهرانی ها و کرجی ها به این منطقه می روند و برای اجاره ویلا در کردان اقدام می کنند. خوب است بدانید که کردان با تهران،۶۰ کیلومتر و با شهر کرج نیز ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. 

کردان و طبیعتش، آنقدر دوست داشتنی و دلچسب است که نه تنها در فصل تابستان، بلکه در فصل های زمستان و پاییز نیز می توانید به آنجا بروید و کلی در آن خوش بگذرانید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کردان به دست آورید، مقاله ما را که در مورد کردان کجاست مطالعه کنید.

توصیه می کنیم، حالا که دارید برای اجاره ویلا لوکس در کردان اقدام می کنید، همه ی وقتی را که دارید در ویلا نمانید و از همه زیبایی ها و امکاناتی که در این منطقه وجود دارد، دیدن کنید. یکی از جاهای باحالی که می توانید از آن دیدن کنید، دهکده تفریحی ورزشی ایثار است. در این دهکده، استخر، سونا، زمین فوتبال، دریاچه های مصنوعی، و حتی زمین های پوشیده با چمن برای دوچرخه سواری فراهم شده است تا در کردان کلی خوش بگذرانید.

از دیگر جاهای کردان که  از بازدید آن احساس خوبی به دست خواهید آورد، رودخانه ی زیبای کردان است. نه تنها خود این رودخانه زیباست، بلکه زمین های اطراف آن نیز سرسبز است و رفتن به آنجا کُلی خاطرات خوب و خوش برایتان به یادگار خواهد گذاشت. اگر برای اجاره استخردار اقدام کردید، حتما برای بازدید از این رودخانه اقدام کنید. در ادامه، بیشتر در مورد این رودخانه صحبت خواهیم کرد.

کردان کجاست؟ از جاهای دیدنی کردان چه می دانید؟

رودخانه کردان کجاست؟ هر آنچه که خوب است در مورد آن بدانید!؟

رودخانه کردان کجاست؛ اولین سوالی است که می خواهیم در مورد کردان زیبا و رودخانه جاری در آن با شما صحبت کنیم. این رودخانه یکی از بلند ترین و طولانی ترین رودخانه های ایران است و حدود ۲ کیلومتر با کردان فاصله دارد. این رودخانه، ۴۸ کیلومتر طول دارد، از شمال شرق کردان جاری شده و به سمت جنوب غربی آن سرازیر می شود. 

این رودخانه از جمله زیبایی های کردان به شمار می رود و از قله کهارم سرچشمه می گیرد. قله کهارم در روستای کلون در جاده چالوس قرار گرفته و ارتفاع آن نیز در حدود ۴۰۴۰ متر است.
این رودخانه، همیشه جوشان است و به همین دلیل، زمین هایی که اطراف آنها وجود دارد، حاصلخیز هستند. جاری شدن این رودخانه نه تنها روی سرسبزی و شادابی زمین های اطراف تاثیر دارد، بلکه از نظر آب و هوایی نیز تاثیرات خوبی بر این منطقه گذاشته است.

اگر به رودخانه کردان رفتید، یک دوربین عکاسی با کیفیت با خود ببرید و عکس هایی بسیار زیبا از این رودخانه و اطراف آن ثبت و ضبط کنید. با رفتن به رودخانه کردان، می توانید از دیگر پدیده به جای مانده در این منطقه، یعنی پل بانو صحرا نیز دیدن به عمل آورید. این پل یک پل قدیمی است و چیز زیادی از آن باقی نمانده است.

رودخانه کردان کجاست؟ هر آنچه که خوب است در مورد آن بدانید!؟

آیا می دانید رودخانه کردان به کجا میریزد؟

در مورد اینکه رودخانه کردان کجاست، صحبت کردیم. در ادامه معرفی این رودخانه، لازم است به این سوال که رودخانه کردان به کجا میریزد نیز جواب دهیم. این رودخانه در طی مسیری که طی می کند، به رودخانه های ساوجبلاغ و نظرآباد محلق شده و بعد به رودخانه شور، حوالی نجم آباد می ریزد. رودخانه شور در نهایت به دریاچه نمک که در استان قم قرار گرفته است، وارد می شود. 

رود یا رودخانه کردان در مسیری که در حال طی کردن آن است، حدود ۳۰ شهر و روستا را پشت سر می گذارد و زمین هایی را که بر سر راهش وجود دارد، سیراب کرده و سرسبزی شان را باعث می شود. 

رودخانه کردان، طی بارش هایی که در طی سال این منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد، سیراب شده و از سمت شمال شرق به سمت جنوب غرب جاری می شود. مسئولین، برای آنکه از این رودخانه و محیط اطراف آن محافظت به عمل آورند، از ساخت و سازهای غیر قانونی در اطراف این رودخانه جلوگیری می کنند.

آیا می دانید رودخانه کردان به کجا میریزد؟

کلام آخر

رودخانه کردان کجاست، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. هر زمانی که به کردان رفتید، برای بازدید از این رودخانه زمانی را در نظر بگیرید و از هر آنچه که این رودخانه در زیبایی آن تاثیر داشته است، دیدن کنید. قول می دهیم، خیلی بهتان خوش می گذرد.

 
 


 

وضعیت آب و هوا ساوجبلاغ
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳

وضعیت آب و هوا ساوجبلاغ:01d
۲.۶۳ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۹.۱۲
جزئیات هواشناسی ساوجبلاغ

۱۰۱۸
سطح دریا:
جنوب جنوب غربی
جهت باد:
۲.۶۳ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۰
رطوبت هوا
۱۰۱۸
فشار هوا: