کردان کجاست؟⭐معرفی+تاریخچه+عکس+آدرس

آیا می دانستید اگر چند ساعتی از تهران دور شوید، می توانید آرامشی وصف ناپذیر را تجربه کنید؟ آیا تا به حال نام کردان به گوشتان خورده است؟ آیا می دانید این منطقه دقیقا در کجا واقع شده است؟ اگر دوست دارید جواب این سوالات را دریافت کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

کردان کجاست؟ آیا از راز محبوبیت این روستا اطلاع دارید؟

هر کسی که می خواهد برای اجاره ویلا کردان اقدام کند، اول می بایست بداند که کردان در کجا واقع شده است. کردان، یک روستای زیبا است و در نزدیکی استان البرز یا هم کرج خودمان واقع شده است. روستای کردان در قسمت شمال غربی تهران قرار گرفته و حدود ۶۵ کیلومتر با آن فاصله دارد. کردان را یکی از توابع شهرستان ساوجبلاغ می دانند. اگر دوست دارید با این شهرستان بیشتر آشنا شوید، مقاله ی ساوجبلاغ کجاست را مطالعه کنید.

کسانی که برای اجاره ویلا در کردان اقدام می کنند، فرصت تماشای مناظری بسیار دیدنی را به خود می دهند. جاذبه های گردشگری زیادی در این ناحیه وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نخواهد بود. اجاره ویلا لوکس در فصل های بهار و تابستان، حال و هوای دیگری دارد. منطقه کردان در این دو فصل، زیباست و طبیعت آن به شکل دیگری جلوه گری می کند. 

اغلب مسافران به دلیل خنک بودن این منطقه، اواخر بهار و تابستان را بهترین فصل سفر به کردان می دانند؛ هر چند که اجاره ویلا استخردار در پاییز و زمستان به شما اجازه می دهد تا زیبایی های طبیعت را به شکل دیگری نظاره کنید.

متاسفانه، برخی مسافران نمی دانند بهترین محل اقامت در کردان کجاست، و به همین دلیل برای اقامت کردن به کرج می روند. در این روستا، ویلاهای زیادی برای اجاره وجود دارد. فقط کافی است قبل از آنکه راهی رفتن به کردان شوید، از یکی از مجموعه هایی که ویلا اجاره می دهند، یک ویلای مناسب برای اقامت کردن در اختیار بگیرید.

کردان کجاست؟ آیا از راز محبوبیت این روستا اطلاع دارید؟

کردان یعنی چه؟ در مورد تاریخچه این منطقه چه می دانید؟

پای سوال کردان کجاست، به میان می آید، شاید برخی کنجکاو شوند که بدانند کردان یعنی چه و چرا به روستایی که نزدیکی تهران قرار گرفته است، کردان می گویند. اینکه چرا به این منطقه کردان گفته می شود، هنوز به صورت کامل مشخص نیست و اظهار نظر دقیقی در مورد نامگذاری این منطقه صورت نگرفته است. یکی از اظهار نظرهایی که در مورد نام این روستا وجود دارد، این است که کردان، مخفف گردان است که به قلعه یا محل زندگی سربازها در مرزهای ایران در زمان باستان گفته می شده است. 

البته، این نامگذاری خیلی بی ارتباط با تاریخچه این روستا نیست. چیزی که اسناد تاریخی بیان می کنند، این است که قدمت این منطقه به قرن ۶ بر می گردد. در آن زمان نیز کردان از نظر سیاسی و جغرافیایی اهمیت زیادی داشته و حتی به عنوان مرکز سیاسی و نظامی کرج مطرح بوده است. 

در گذشته ای که شاید خیلی دور هم نباشد، این منطقه یکی از مناطق حاشیه نشین بود، اما با گذشت زمان، افراد مرفه و ثروتمند به بکر بودن و زیبا بودن این منطقه پی برده و شروع به ساخت و خرید ویلا در آن کردند. امروزه، این منطقه از رونق بسیار خوبی برخوردار است.

بهترین منطقه کردان کجاست؟ کدام مناطق برای اجاره ویلا مناسب ترند؟

حال که می دانیم کردان کجاست، خوب است به صورت جزئی تر نیز به معرفی این منطقه بپردازیم و در مورد مناطقی که در کردان وجود دارد، نکاتی را بیان کنیم. درست است که خود کردان به دلیل آب و هوای خوبی که دارد، برای استراحت کردن و سپری کردن تعطیلات گزینه خوبی است، اما اگر بدانید بهترین منطقه کردان کجاست، می توانید در جاهایی برای اجاره ویلا و یا خرید ویلا اقدام کنید که می دانید از همه نظر مناسب ترند. نام برخی از بهترین مناطق کردان به شرح زیر است:

۱-  منطقه سرخاب

سرخاب یکی از بهترین مناطق کردان به شمار می رود. این منطقه، آب و هوای بسیار خوبی دارد و به همین دلیل شهرک های زیادی در آن ساخته شده است. منطقه سرخاب به دلیل مجاورت با کوه های البرز، جذابیت زیادی دارد.

۲- سهیلیه

دیگر منطقه ی عالی کردان برای اقامت کردن و یا خرید ویلا، منطقه سهیلیه است. این منطقه نیز آب و هوای خوبی دارد و به دلیل داشتن مناطق سرسبز گزینه ی خوبی برای گذراندن تعطیلات به شمار می رود. خاک حاصلخیز این منطقه، سهیلیه را به یک مکان بسیار خوب برای کشاورزی تبدیل کرده است. این منطقه حدود ۹۶ کیلومتر با تهران، و ۴۰ کیلومتر با کرج فاصله دارد.

بهترین منطقه کردان کجاست؟ کدام مناطق برای اجاره ویلا مناسب ترند؟

جاهای دیدنی کردان کجاست؟ توصیه می کنیم حتما از این جاها دیدن کنید!؟

وقتی کنجکاو می شوید بدانید کردان کجاست، احتمالا دوست دارید با جاهای دیدنی کردان نیز آشنا شوید. برخی از جاهای دیدنی کردان به شرح زیر است:

  • یکی از بهترین جاها برای گشت و گذار در کردان، آغشت است. در این منطقه یک قلعه به ظاهر قدیمی مشاهده می شود. شبیه بودن این قلعه به قلعه فیلم هری پاتر باعث محبوبیت آن شده است.
  • برج مقبره یا امامزاده امام حسین، دیگر جای دیدنی در کردان است. این مقبره با روستای کردان ۸۰۰ متر فاصله دارد. قدمت این برج را به زمان سلجوقی ها نسبت می دهد.
  • رود کردان نیز دیگر جای دیدنی در کردان به شمار می رود. اگر دوست دارید یک طبیعت بکر و دوست داشتنی را تماشا کنید، حتما به منطقه کردان رفته و از این رود نیز دیدن کنید.

از تهران تا کردان چند ساعت راه است؟ آیا در این رابطه چیزی می دانید؟

در قسمتی که گفتیم کردان کجاست، در مورد فاصله این روستا تا تهران صحبت کرده و گفتیم که کردان حدود ۶۵ کیلومتری تهران قرار گرفته است. حال که می دانید کردان و تهران چقدر از هم فاصله دارند، خوب است به این سوال که از تهران تا کردان چند ساعت راه است نیز پاسخ دهیم. اگر بخواهید با ماشین شخصی تان به کردان بروید، شما ۱ ساعت در راه خواهید بود.

زمانی که می خواهید به کردان بروید، بهتر است در مورد وضعیت آب و هوا پرس و جو کنید و زمانی را برای سفر انتخاب کنید که وضعیت هوا خوب باشد. رانندگی کردن در هوای بارانی و برفی، سخت و خطرناک است؛ هر چند که کردان در هوای بارانی، دل انگیزتر و جذاب تر به نظر می رسد.

از تهران تا کردان چند ساعت راه است؟ آیا در این رابطه چیزی می دانید؟

پل کردان کجاست؟ آیا دوست دارید آدرس این پل را یاد بگیرید و از آن دیدن کنید؟

نه تنها داخل کردان زیباست، بلکه اطراف آن نیز می تواند برای گردشگران و طبیعت گردان، دوست داشتنی و جذاب به نظر آید. حال که می دانید کردان کجاست، خوب است در مورد جذابیت هایی که در فاصله نه چندانی دوری از آن قرار گرفته اند نکاتی را بیان کنیم.

یکی از جاهایی که توصیه می کنیم در سفر به کردان حتما از آن نیز بازدید کنید، پل کردان است. برای کسانی که در مورد این منطقه اطلاعات زیادی ندارند، ممکن است این سوال پیش آید که پل کردان کجاست و برای رفتن به آن باید چه مسیری را طی کرد. 

پل کردان یکی از پل های باقیمانده از دوران صفوی است و به پل بانو صحرا نیز شهرت دارد. فاصله این پل از کردان ۲ کیلومتر است. اگر در داخل کردان هستید و می خواهید به سمت این پل بروید، باید به سمت بلوار شهدای کردان حرکت کرده و سپس مسیر را ادامه دهید تا به جاده چندار و رودخانه کردان برسید.

این پلِ قدیمی و تاریخی روی روخانه کردان قرار گرفته و با وجود آنکه تا سال ۱۳۵۳ سالم و پابرجا باقی مانده بود، اما امروز، اگر به بازدید از آن بروید مشاهده می کنید که برخی قسمت های آن از بین رفته است. دهانه شرقی این پل به صورت کامل از بین رفته است و در طاق دهانه غربی نیز ترک هایی مشاهده می شود.

پل کردان کجاست؟ آیا دوست دارید آدرس این پل را یاد بگیرید و از آن دیدن کنید؟

کلام آخر

کردان کجاست؛ موضوع صحبت ما در این مقاله بود. اگر به کردان رفتید، می توانید از خدمات گرداگرد برای اجاره ویلا در این منطقه کمک بگیرید. 

 


 

وضعیت آب و هوا ساوجبلاغ
بروزرسانی: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۷

وضعیت آب و هوا ساوجبلاغ:01n
۲.۴۵ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۸.۰۹
جزئیات هواشناسی ساوجبلاغ

۱۰۱۷
سطح دریا:
شرق و جنوب شرقی
جهت باد:
۲.۴۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۴۰
رطوبت هوا
۱۰۱۷
فشار هوا: