بازار صنایع دستی یزد کجاست؟⭐معرفی بهترین صنایع دستی یزد

تا به حال گزارش نشده که کسی به یزد برود، اما دست خالی از آنجا بازگردد و حتی یک ثانیه هم در بهترین بازار صنایع دستی یزد قدم نگذاشته باشد. اگر برای اجاره بوم گردی یزد اقدام کرده اید و چند روزی را می خواهید در این شهر بمانید، حتما برای خرید سوغاتی و صنایع دستی اقدام کرده و به بازارهای معروف یزد بروید. حیف تان نمی آید از صنایع دستی که توسط مردمان هنرمند این دیار ساخته شده است، نخرید؟ اگر دوست دارید با برخی بازارهای این شهر آشنا شوید با این مقاله از گرداگرد همراهی مان کنید.

بازار یزد کجاست؟ با بهترین بازار صنایع دستی یزد آشنا شوید!؟

یزد زیبای خودمان کلی بازارهای قشنگ و با صفا دارد. برخی از کسانی به یزد سفر می کنند، یکی از محله های نزدیک به این بازارها را برای اجاره ویلا لوکس انتخاب می کنند. اگر شما نیز عاشق خرید سوغات یزد هستید، خوب است با نام برخی از بازارهای یزد آشنا شوید:

۱-بازار خان

یکی از قشنگ ترین و متفاوت ترین بازارهای یزد که در آن بهترین صنایع دستی یزد نیز فروخته می شود، بازار خان است. این بازار، بسیار طولانی است و به همین دلیل است که محبوبیت و شهرت زیادی دارد. در این بازار، سراها و تیمچه های متفاوتی را می توان مشاهده کرد.

نکته جالبی که در مورد این بازار به چشم می خورد این است که صنف های کوچک و خُرد، در آن مشغول به کار هستند و شما از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توانید با رفتن به بازار خان بخرید. ترمه یزد، یکی از معروف ترین سوغاتی های یزد، به وفور در این بازار یافت می شود. چنانچه برای اجاره بوم گردی در یزد اقدام کردید، این بازار می تواند گزینه خوبی برای پر کردن اوقات بیکاری و بی حوصلگی تان باشد.

بازار خان در یزد، در خیابان قیام قرار گرفته است.

بازار یزد کجاست؟ با بهترین بازار صنایع دستی یزد آشنا شوید!؟

۲-بازار زرگری یا طلا فروشان یزد

دیگر بازاری که قطعا رفتن به آنجا برای بسیاری از خانم ها، دوست داشتنی و جذاب به نظر می رسد، بازار زرگری است. این بازار همان طوری که از نام آن مشخص است به صورت اختصاصی، فقط طلا دارد و خانم هایی که دوست دارند طلاهای ساخته شده در شهر یزد را ببینند و خریداری کنند، می توانند به این بازار بروند. قطعا اجاره ویلا استخردار در نزدیکی این بازار می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد.

بازار زرگران در قسمت شمالی خیابان قیام قرار گرفته است.

۳- بازار پنجه علی

نام دیگر بازار صنایع دستی یزد، بازار پنجه علی  است. این بازار از جمله بازارهای قدیمی در شهر یزد به شمار می رود و حدود ۶۰۰ سال قدمت دارد. اگر عاشق خریدن ظرف های مسی و یا فلزی هستید، این بازار دقیقا همان جایی است که می توانید در آن بچرخید و هر آنچه از سوغاتی های یزد دوست دارید از آنجا تهیه کنید. 

بازار پنجه علی در خیابان قیام قرار گرفته است.

مراکز خرید ارزان در یزد کجا هستند؟

مراکز خرید ارزان در یزد کجا هستند؟

خوب است حالا که نام چند تا بازار صنایع دستی یزد را یاد گرفتیم، سری هم به مراکز خرید ارزان در یزد بزنیم. نمی گوییم همه ایرانی ها، اما اغلب ایرانی ها از آنجایی که به خرید کردن علاقه زیادی دارند، دوست دارند وقتی به یک شهر سفر می کنند به مراکز خرید ارزان در آن شهر بروند و حسابی خرید کنند. ما برای آنکه زحمت شما را کم کنیم، چند تا از بازارهایی که می توانید کالاهای مورد نظرتان را با قیمتی مناسب در یزد خریداری کنید، در ادامه آورده ایم:

۱- پاساژ کویتی ها

یکی از مراکز فروش اجناس ارزان قسمت در شهر یزد، پاساژ کویتی هاست. این پاساژ از جمله پاساژ های قدیمی در شهر یزد بوده و خصوصا دختر خانم های جوان از رفتن به آن بی نهایت استقبال می کنند؛ زیرا یکی از مراکز فروش زیور آلاتی زیبا و جذاب همین پاساژ است. 

در این پاساژ در گذشته، اجناس وارد شده از کشور کویت به فروش می رفت و اغلب فروشندگان آن نیز خارجی بودند؛ اما امروزه این پاساژ تغییر سبک داده و با بقیه پاساژهای شهر یزد تفاوت زیادی ندارد. تنوع اجناسی مانند لوازم آرایش، پوشاک و عطر در این بازار می تواند توجه شما را به خود جلب کند.

پاساژ کویتی ها در میدان شهید بهشتی شهر یزد قرار گرفته است.

۲- بازار دروازه مهریز

یکی دیگر از بازارهای یزد که در آن نیز می توانید بهترین صنایع دستی یزد را تهیه کنید، بازار دروازه مهریز یزد است. نه تنها خرید کردن از این بازار می تواند به یکی از خاطرات به یادماندنی شما تبدیل شود، بلکه این بازار به دلیل معماری متفاوت و زیبایی که دارد، یکی از بازارهای دیدنی در شهر یزد است. بازار دروازه مهریز یزد، در زمان قاجار ساخته شده و در آثار ملی کشورمان ایران نیز به ثبت رسیده است.

۳- بازار قیصریه

از دیگر بازارهای ارزان قیمت در شهر یزد می توانیم به بازار قیصریه اشاره کنیم. این بازار، یکی از ۵ تا بازار معروف در کل کشور است و شما می توانید نام آن را در کنار بازارهای معروفی همچون بازار شیراز، بازار قزوین، بازار اصفهان و غیره مشاهده کنید. اگر در طی روزهایی که در یزد هستید، از این بازار نیز دیدن کنید، فرصت تماشای یکی از قدیمی ترین و زیباترین بازارهای کشور را برای خود فراهم کرده اید. در کنار خرید صنایع دستی و سوغاتی، تماشای بافت و معماری این بازار می تواند برایتان جالب و جذاب باشد.

بازار قیصریه، حد فاصل میدان خان و مدرسه خان قرار گرفته است.

ساعت کار بازار یزد (بازار صنایع دستی یزد) چگونه است؟

هر بازار صنایع دستی یزد، ساعت کاری خاص خود را دارد. مثلا، ساعت کار بازار یزد یا همان بازار خان یزد، از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۸ شب است. این در حالی است که برخی دیگر از بازارهای این شهر، مانند پاساژ کویتی ها، از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۰ شب باز است. 

اگر می خواهید با خیالی راحت برای خرید بهترین صنایع دستی یزد اقدم کنید، بهتر است از ساعت ۸ و ۹ صبح به بعد شروع کرده و خرید کردن خود را به ساعت های انتهایی روز نیندازید.

ساعت کار بازار یزد (بازار صنایع دستی یزد) چگونه است؟

کلام آخر

بازار صنایع دستی یزد، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مختصر و اندکی را در مورد بازارهای صنایع دستی شهر یزد به شما ارائه کنیم.

 

 

وضعیت آب و هوا یزد
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰

وضعیت آب و هوا یزد:01d
۵.۸۷ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۳.۵
جزئیات هواشناسی یزد

۱۰۱۳
سطح دریا:
شمال
جهت باد:
۵.۸۷ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۲۵
رطوبت هوا
۱۰۱۳
فشار هوا: