جنگل لفور چه حیواناتی دارد؟⭐جنگل زیبا و با صفا لفور

جنگل لفور چه حیواناتی دارد؟ آیا دوست دارید از این حیوانات دیدن کنید؟ آیا می خواهید اسامی آنها را بدانید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات، مثبت است، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و در ضمن، حتما برای اجاره ویلا لفور اقدام کنید.

جنگل لفور کجاست؟ آیا می دانید چه کارهایی می توانید در این بهشت تکرار نشدنی انجام دهید؟

جهت اطلاع کسانی که نمی دانند جنگل لفور کجاست، باید بگویم که این جنگل، در سوادکوه استان مازندران قرار دارد. این جنگل، چندین میلیون سال قدمت دارد و در نوع خود یک اثر باستانی و همیشه در حال رشد به شمار می رود. اگر عاشق طبیعت گردی هستید و اگر دوست دارید سر ساییدن درختان به سقف آسمان را از نزدیک مشاهده کنید، حتما برای اجاره ویلا در لفور اقدام کنید و چشمانتان را مهمان مناظری بی بدیل و وصف ناپذیر کنید.

  • گزینه های زیادی برای آنکه اشتیاقتان جهت رفتن به این جنگل افزایش پیدا کند، وجود دارد که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت:
  • در لفور می توانید از آبشارهای خروشان و پر آب دیدن کنید.
  • اگر یک عکاسی حرفه ای هستید، حتما به لفور بروید؛ محیط برای گرفتن عکس هایی ماندگار و بسیار زیبا آماده و فراهم است.

اگر می خواهید بدانید که جنگل لفور چه حیواناتی دارد، حتما برای اجاره ویلا در آن، اقدام جدی انجام دهید؛ اتفاقات جذاب زیادی در این جنگل در حال وقوع است. برخی ها می گویند که این جنگل یکی از ۱۰۰ جای دیدنی دنیاست که قبل از مرگ باید از آن دیدن کرد.

  • ماهیگیری یکی از تفریحات جذاب و منحصر به فردی است که در این جنگل می توان انجام داد.
  • قدم زدن و پیاده روی کردن و یا به عبارت دیگر، جنگل نوردی، دیگر کاری است که با رفتن به این جنگل می توانید انجام دهید. 
  • اگر دلتان برای تنفس هوای خالص و پاک تنگ شده است، این جنگل یکی از بهترین جاهایی است که می توانیم به شما معرفی کنیم.
  • دیدن گیاهان و درختان متنوع و سرسبز نیز می تواند دیگر جاذبه دوست داشتنی این فضا به شمار رود.

آیا می دانید جنگل لفور چه حیواناتی دارد؟ و چرا؟

آیا می دانید جنگل لفور چه حیواناتی دارد؟ و چرا؟

جنگل لفور چه حیواناتی دارد؛ یکی از مهم ترین سوالات کسانی است که به تنوع زیستی و جانوری مناطق مختلف ایران علاقه دارند و می خواهند از این جنگل بازدید به عمل آورند. کسانی که عزمشان را برای رفتن به این جنگل جزم کرده اند، باید بدانند حیوانات زیر در این جنگل زندگی می کنند:

  • خرس
  • گرگ
  • پرندگان گوناگون
  • روباه
  • و بسیاری جانوران دیگر

حال که می دانید در این جنگل چه حیواناتی زندگی می کنند، شاید دوست داشته باشید علت این تنوع را بدانید. یکی از مهم ترین دلایل این پدیده، پوشش گیاهی لفور است. تنوع گیاهان و درختانی که در این جنگل زندگی می کنند، آنقدر بالاست که این جنگل را به یک محیط بسیار مناسب برای زندگی جانداران مختلف تبدیل کرده است. حدود ۸۰ گونه گیاهی در این جنگل زندگی می کنند و لفور را به یک جنگل زیبا، شگفت انگیز و منحصر به فرد تبدیل کرده اند. 

از جمله انواع گونه های گیاهی لفور می توانیم به درخت انجیلی اشاره کنیم. تنه این درخت، چوب بسیار سخت و محکمی دارد و اگر در شرایط مناسب قرار گیرد، تا ۲۵ متر نیز می تواند رشد کند. این درخت یکی از منحصر به فردترین گونه هایی است که در این جنگل رشد می کند. از دیگر گونه های گیاهی در لفور می توان به ازگیل، توت، لیکی و راش اشاره کنیم.

فاصله تهران تا جنگل لفور چقدر است؟

فاصله تهران تا جنگل لفور چقدر است؟

حال که می دانیم جنگل لفور چه حیواناتی دارد، خوب است در مورد مسیر دسترسی به آن نیز نکاتی را با شما در میان بگذاریم. شیرگاه که این جنگل در آن واقع شده است، با شهر تهران حدود ۲۳۵ کیلومتر فاصله دارد. اگر شما بخواهید با ماشین شخصی خود به لفور بروید، بین ۳ تا ۴ ساعت باید در راه باشید؛ البته این برای زمانی است که تعطیلات نبوده و ترافیک جاده نیز کاملا روان باشد. در روزهایی که تعطیل رسمی است و اغلب خانواده های تهرانی به سمت شمال حرکت می کنند، این مسیر ۳ تا ۴ ساعته، ممکن است بیش از اینها نیز طول بکشد.

وقتی از تهران در حال حرکت به سمت شمال هستید، بعد از آنکه پل ورسک و شهر پل سفید را پشت سر گذاشتید، به مسیر جنگلی وارد می شوید. مسیر جاده ای، این جنگل را به دو قسمت تبدیل کرده است. یادتان باشد، قسمتی از این جاده هنوز آسفالت نشده است و ممکن است اگر در روز بارانی به آنجا بروید، با یک مسیر گل آلود مواجه شوید. 

جنگل لفور چه حیوانانی دارد و چه جاذبه هایی

برای اجاره کلیه در لفور به این نکات مهم توجه و دقت داشته باشید!؟

  • سعی کنید هر زمانی که می خواهید برای اجاره کلیه در لفور اقدام کنید، بهترین زمان را برای این کار انتخاب کنید. بهترین زمان برای رفتن و بازدید کردن از این جنگل، از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه است که بارش های پاییزه این منطقه هنوز شروع نشده است.
  • با توجه آنچه در پاسخ به سوال جنگل لفور چه حیواناتی دارد، گفتیم، چنانچه یکی از این حیوانات را در طی جنگل نوردی دیدید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و کاری نکنید که حیوان بترسد و به شما حمله ور شود.
  • زمانی که در جنگل هستید، به طبیعت آسیبی وارد نکنید. از ریختن زباله ها در جنگل خودداری کرده و یک کیسه مخصوص برای جمع آوری زباله هایتان حتما با خود داشته باشید.
  • اگر می خواهید در این منطقه، کمپ بزنید، بهتر است مناطقی را انتخاب کنید که برای این منظور در نظر گرفته شده است. در غیر این صورت، حتما از وجود راهنماها و کسانی که با مسیر جنگل آشنایی دارند، بهره ببرید و از آنها بخواهید بهترین محل کمپینگ را به شما نشان دهند.
  • حتما با خود جی پی اس داشته باشید تا در جنگل کم نشوید. تا جایی که می توانید با تورهای طبیعت گردی و به صورت دسته جمعی به این جنگل بروید.

از دیدنی های جنگل لفور چه می دانید؟

خبر خوبی داریم برای کسانی که دوست دارند بدانند جنگل لفور چه حیواناتی دارد. این افراد وقتی به لفور و جنگل آن می روند نه تنها می توانند کارهای خیلی جذابی انجام دهند، بلکه می توانند از برخی جذابیت های طبیعی موجود در این جنگل نیز دیدن کرده و سفری خاطره انگیز برای خود ساخته و پرداخته کنند. برخی از جاهای دیدنی این جنگل به شرح زیر است:

۱- آبشار ترز

یکی از قشنگ ترین، فوق العاده ترین و زیباترین آبشارهای کشور، آبشار ترز است. این آبشارِ قرار گرفته در قلب جنگل، زیبایی های زیادی را برای تماشا فراهم کرده است. اگر خواستید برای بازدید از این آبشار اقدام کنید، باید مسیری را به صورت پیاده بروید که حدود ۴۰ تا ۵۰ د قیقه طول می کشد. خستگی این مسیر، در نهایت با دیدن آبشار ترز به اتمام خواهد رسید.

۲- پارک جنگلی آذر رود

همه کسانی که دوست دارند بدانند جنگل لفور چه حیواناتی دارد، حتما مشتاقند پارک جنگلی آذررود را نیز تماشا کنند. این پارک که قسمتی از جنگل لفور است، امکانات متفاوتی دارد و  خانواده ها و مسافران می توانند به راحتی از همه قسمت های آن دیدن کنند. از جمله امکانات این پارک می توان به آلاچیق و سرویس های بهداشتی اشاره کرد.
 

فاصله بابلسر تا جنگل لفور و فاصله شیرگاه تا لفور چقدر است؟

فاصله بابلسر تا جنگل لفور و فاصله شیرگاه تا لفور چقدر است؟

هر کسی که می خواهد بداند جنگل لفور چه حیواناتی دارد، می بایست قبل از هر کاری و قبل از هر اقدامی به این مساله توجه کند که لفور با برخی شهرهای معروف اطراف چقدر فاصله دارد و طی این فاصله چقدر طول می کشد. 

یکی از معروف ترین و زیباترین شهرهایی که نزدیک جنگل لفور قرار دارد، شیرگاه است. نکته ای که در مورد فاصله این جنگل با شیرگاه باید در نظر داشته باشید، این است که در واقع، جنگل لفور در داخل محدوده شهر شیرگاه قرار گرفته است. وقتی شما به این محدوده وارد می شوید، می توانید با طی کردن یکی از مسیرهای فرعی به سمت لفور بروید، از حیوانات و حیات وحش این منطقه دیدن کنید.

از دیگر شهرهای نزدیک به منطقه لفور می توان به بابلسر اشاره کرد. اگر در بابلسر اقامت کرده اید و می خواهید بدانید که جنگل لفور چه حیواناتی دارد، باید ۷۵ کیلومتر راه را طی کنید. برای رفتن به لفور از بابلسر، بهتر است وارد جاده بابلسر به بابل و سپس، جاده گنج افروز شوید. اگر روزهایی که در مازندران هستید، هوا بارانی نباشد، می توانید بعد از مدت زمان ۱ ساعت به این جنگل زیبا برسید.

کلام آخر

برای اجاره یک ویلای مناسب در نزدیکی لفور، از خدمات مجموعه های گردشگری و اقامتی همچون گرداگرد بهره ببرید. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا شما بهترین روزهای زندگیتان را تجربه کنید. 

 


 

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۷

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی:01d
۲.۵ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۶.۳۱
جزئیات هواشناسی سوادكوه شمالی

۱۰۲۰
سطح دریا:
شمال
جهت باد:
۲.۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۷
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: