جنگل بکر لفور در سوادکوه: طبیعتگردی، آبشارها و استراحت در فضای آرام

لفور کجاست؟

جنگل بکر لفور در سوادکوه شمالی با انبوه درختان، آبشارها، چشمه سارها و رودها زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را دارد. در استان مازندران، از دیدنی‌ترین مناطق سوادکوه می‌توان لفور را نام برد که در بهار و تابستان گردشگران زیادی این منطقه را برای گردش یک روزه خود انتخاب می‌کنند.

قدم زدن در جنگل‌های هیرکانی که حدود ۴۰ میلیون سال قدمت دارد و از دوران ژوراسیک به جا مانده و دارای ۸۰ گونه گیاه چوبی است بسیار خیال انگیزخواهد بود.

اگر برای طبیعت‌گردی یا جنگل‌ پیمایی می‌خواهید مقصد بکری بیابید، لفور از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود، در این جنگل حدود ۲ ساعت پیاده‌روی خواهید داشت، عبور از میان درختانی مانند راش، ممرز، لیلکی، انجیلی، ازگیل و...، آشنایی با گونه‌های نادر گیاهی منطقه، تنفس در هوای پاک جنگل و با عطر گیاهان لذت جنگل‌ پیمایی را افزایش خواهد داد. پس از پیاده‌روی ۲ساعته در زمین شیب‌دار جنگلی در میان درختان سربه فلک کشیده به هفت آبشار می‌رسید و می‌توانید در این منطقه به استراحت بپردازید. 

 پنج دلیل اصلی برای سفر به لفور کدامند؟

  1. بازدید از موزه طبیعی ایران (جنگلهای هیرکانی)
  2. بازدید از آبشارهای پلکانی
  3. تجربه آب‌ بازی
  4. تجربه صرف غذای گرم در میان جنگل
  5. فضایی مناسب برای relaxation

چه خطراتی در این سفر شما را تهدید می‌کند؟

در صورتی‌که از آمادگی جسمانی برخوردار نیستید یا ورزش نمی‌کنید، پیاده‌روی طولانی ممکن است به گرفتگی عضلات دچار شوید.

هنگام بارندگی، زمین بسیار لغزنده است و احتمال لیز خوردن وجود دارد، در این وضعیت باتوم به همراه داشته باشید.

درصورتی که به صورت خصوصی و بدون لیدر سفر می‌کنید، در نظر داشته باشید مسیر خود را به خوبی بشناسید، ممکن است در میان جنگل راه خود را پیدا نکنید.

چه مسائلی باعث نگرانی افراد در این جنگل می شود؟

مسئله‌ای که در این جنگل باعث نگرانی افراد می‌شود، عدم وجود امکاناتی مثل سرویس بهداشتی است. جالب است بدانید یک سرویس بهداشتی صحرایی در این جنگل وجود دارد، لیدرهای محلی می‌توانند شما را به این مکان راهنمایی کنند.

زمان سفر برای بازدید از جنگل لفور چه فصلی از سال است؟

به دلیل شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه تا انتهای شهریور ماه بهترین زمان است که می توان پا در میان این بهشت گذاشت و برای بازدید به این جنگل سفر کرد. البته پاییز هم می‌تواند از فصل‌های خوب برای سفر به این جنگل باشد.

از چه مسیری به دیدن این جنگل برویم؟

پس از گذر از فیروزکوه و پل سفید، باید خود را به شیرگاه برسانید. مسیر جنگل در راستای جاده سد البرز است. از سد البرز، نزدیک دو ساعت جاده خاکی در جنگل پیش روی شماست.

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی
بروزرسانی: سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰

وضعیت آب و هوا سوادكوه شمالی:04d
۲.۶۱ km/h
سه شنبه
پوشیده از ابر
۱۶.۰۱
جزئیات هواشناسی سوادكوه شمالی

۱۰۰۹
سطح دریا:
شمال شمال غربی
جهت باد:
۲.۶۱ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۱
رطوبت هوا
۱۰۰۹
فشار هوا: