پلیس گردشگری سوار بر دوچرخه

استفاده از دوچرخه در انجام مأموریت‌های پلیس و حتی واحدهای پلیس دوچرخه سوار سابقه دیرینه‌ای در جهان و از جمله در کشور ما دارد. پیش از فراگیر شدن وسایل نقلیه موتوری و بخصوص گشت‌های خودرویی، دوچرخه کاربرد وسیعی در انجام وظایف روزمره مأموران پلیس در نقاط شهری و مسکونی داشت و ایده جدیدی به شمار نمی‌رود بلکه در واقع نوعی بازگشت به ابزارهای کارآمد گذشته است.

در کشورهای مختلف جهان دوچرخه به عنوان یکی از وسایل نقلیه کارآمد پلیس محسوب می‌شود و مشاهده افسران پلیس دوچرخه سوار یکی از منظره‌های رایج محسوب می‌شود.

دوچرخه علاوه بر سبک بودن وسیله‌ای «سریع و غیرآلاینده» است. هیچ آلودگی صوتی یا شیمیایی در استفاده از دوچرخه وجود ندارد و دوچرخه وسیله‌ای ایده‌آل برای گشت‌زنی و امداد در خیابان‌، پیاده‌رو و بوستان‌ها و فضاهای تفریحی به شمار می‌رود.استفاده از پلیس دوچرخه سوار می تواند در کاهش آلودگی هوا و فرهنگ سازی برای استفاده شهروندان از دوچرخه موثر باشد همچنین پليس در كنار مردم و با مردم سوار بر دوچرخه در كنار نشاط و آرامش عمومي حضور فعال دارد و در صورت بروز ظهور ناامنی احتمالی و يا هنجارشكنی نسبت به تامين نظم و امنيت شهروندان گرامي ارائه خدمات می نمايد.

 

پلیس گردشگری سوار بر دوچرخه

پلیس گردشگری سوار بر دوچرخه

پلیس گردشگری سوار بر دوچرخه

 

پلیس گردشگری سوار بر دوچرخه