روستاهای بابلسر⭐(معرفی ۶۴ تا از روستاهای زیبای اطراف بابلسر)

وقتی برای اجاره ویلا بابلسر اقدام می کنید و قدم در این شهر زیبا و منحصر به فرد می گذارید، فقط به کنار دریا نروید و قول بدهید که از روستاهای بابلسر نیز دیدن کنید. این روستاها، در نوع خود، بسیار زیبا هستند و مناظری بی نهایت چشمنواز و جذاب در دل خود پنهان کرده اند. در سفر به بابلسر حتما سَری به جنگل های اطراف بابلسر بزنید؛ خالی از لطف نخواهد بود.

روستاهای زیبای اطراف بابلسر از جاهای باحال بابلسر به شمار می روند؛ آیا در این رابطه چیزی شنیده اید؟

روستاهای بابلسر، به دلیل سرسبزی بودن، خودِ زیبایی هستند. برای کسانی که عاشق تماشای زندگی مردم روستا بوده و می خواهند فقط زیبایی و سرسبزی را به چشم خود ببینند، این روستاها از جمله جاهای باحال بابلسر به شمار می روند. 

با مردمان این روستاها که صحبت می کنید، چیزی جز سادگی، صداقت، صفا و یکرنگی در وجود آنها مشاهده نخواهید کرد. باطن آنها از همین زیبایی و سرسبزی محیطی که در آن زندگی می کنند، نشات گرفته است و به همین دلیل است که همچون چشمه هایی که در همان اطراف در حال جوشش و جریان هستند، زلال و یکرنگ به نظر می آیند.

شاید جالب باشد که بدانید، برخی از روستاهای این شهر نیز حالت توریستی داشته و هر ساله، گردشگران و توریست های زیادی به این جاها سفر کرده و برای اجاره ویلا استخردار اقدام می کنند. برای مثال، یکی از همین روستاهای جذاب و دیدنی، ازن آباد بهنمیر است. اگر برای اجاره ویلا بابلسر اقدام کردید، حتما به این روستا سری زده و چشمان خود را مهمان زیبایی و جذابیت منحصر به فرد آن کنید. یکی از جاذبه های ازن آباد، آب بندانی است که ۲۵ هکتار وسعت دارد.

روستاهای زیبای اطراف بابلسر از جاهای باحال بابلسر به شمار می روند؛ آیا در این رابطه چیزی شنیده اید؟

بر هر ایرانی واجب است با روستاهای دیدنی اطراف بابلسر (روستاهای زیبای اطراف بابلسر) آشنا باشد!؟

دانستن نام روستاهای زیبای اطراف بابلسر، بر هر کسی که قصد دارد برای اجاره ویلا لوکس در بابلسر اقدام کند، واجب است. حیف است، در تمام مدتی که در این شهر هستید، فقط یک کار انجام دهید و از روستاهای دیدنی اطراف بابلسر دیدن نکنید. نام برخی از این روستاها در ادامه آورده شده است:

۱- روستای گالشکلا

یکی از زیباترین روستاهایی که می توان در بابلسر دید، روستای گالشکلا است. این روستا، به دلیل طبیعت زیبا، سرسبز و آب و هوای مطبوعی که دارد زبانزد خاص و عام است. مردمان این روستا، بی نهایت مهمان نواز هستند و به همین دلیل است که عده ی زیادی از گردشگران، در سفر به بابلسر، برای بازدید از آن برنامه ریزی می کنند. راستی، شاید جالب باشد که بدانید از این روستا به عنوان بهشت دامداران یاد می کنند.

۲- آرمیچ کلا

این روستا نیز یکی از زیباترین روستاها در شهر بابلسر به شمار رفته و دیدنی های جذاب و منحصر به فرد زیادی را می توان در آن دید. از جمله این دیدنی ها می توانیم به سد لاستیکی و سقانفار آرمیچ کلا اشاره کنیم.

۳- روستای عزیزک

یکی از دلایلی که باعث شده از روستای عزیزک، به یکی از زیباترین روستاهای شهر بابلسر یاد کنیم، تالاب عزیزک است. در این تالاب، گونه های ارزشمندی از پرندگان مانند قو، اردک و درنا یافت می شود. اگر به این تالاب رفتید، می توانید شنگ ها یا سمورها را که در این تالاب زندگی می کنند، ببینید. پوشش گیاهی و جانوری اطراف این تالاب، در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد ظاهر شده است.

بر هر ایرانی واجب است با روستاهای دیدنی اطراف بابلسر (روستاهای زیبای اطراف بابلسر) آشنا باشد!؟

این شما و این هم روستاهای جنگلی بابلسر!؟

وقتی پای معرفی روستاهای زیبای اطراف بابلسر به میان می آید، نمی توان از روستاهای جنگلی بابلسر حرفی نزد. نام این روستاهای جنگلی و بسیار زیبا را در ادامه ذکر کرده ایم.

۱- روستای اوکسر

یکی از روستاهای جذاب و دیدنی شهر بابلسر، اوکسر نام دارد. این روستا، جنگل های انبوه فراوانی داشته و به همین دلیل است که مورد توجه خاص و ویژه مسافران و گردشگران قرار دارد. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این روستا است. 

۲- کوهی خیل

کوهی خیل را نمی توانیم یکی روستاهای بابلسر بنامیم؛ زیرا خود به عنوان یک شهر مطرح است؛ اما، به دلیل داشتن مناطق بسیار زیبا و دست نخورده و قرارگیری در کنار جنگلی زیبا، دوست داریم از آن نیز یاد کنیم. با توجه به بکر بودن و چشم نواز بودن کوهی خیل، توصیه می کنیم حتما برای بازدید از آن، برنامه ریزی کنید. 

این شما و این هم روستاهای جنگلی بابلسر!؟

روستای عربخیل بابلسر کجاست؟ آیا می دانستید این روستا یکی از روستاهای زیبای اطراف بابلسر است؟

روستاهای زیبای اطراف بابلسر، محدود به آنهایی که در بالاتر عنوان کرده ایم، نیستند. روستای عربخیل، دیگر روستایی است که آن را نیز می توان در صف روستای های زیبای این شهر قرار داد و در سفر به بابلسر باید از آن بازدید کرد.

این روستا، یکی از روستاهای بخش بهنمیر است و به دلیل فاصله بسیار کمی که با دریا دارد، از نظر گردشگران و کسانی که دوست دارند هر چه سریع تر چشمشان به جمال دریا روشن شود، گزینه ی خیلی دوست داشتنی و جذابی به نظر می رسد. این روستا، در فاصله کمی از دریا قرار گرفته است و افراد زیادی برای اجاره ویلا در آن اقدام می کنند. 

توصیه می کنیم، هر زمانی که به این روستا می روید، فقط به دریا و شنا کردن فکر نکنید و از دیگر جاهای دیدنی آن نیز بازدید به عمل آورید. برای مثال، سد لاستیکی عربخیل یکی از جاذبه های دیدنی است که در این روستا به چشم می خورد. این سد، به یکی از جاذبه های گردشگری عربخیل تبدیل شده است.

سد لاستیکی عربخیل در سال ۱۳۸۴ مورد بهره برداری قرار گرفت. طول آن ۵۰ متر و ارتفاع نیز حدود ۳ متر است. رودخانه تالار که آب پشت این سد را تامین می کند، رنگ و بویی کاملا متفاوت و جذاب در منطقه ایجاد کرده است. آب رودخانه ای که این سد در پشت آن جریان دارد، در نهایت به دریای خرز می ریزد. همین سد، باعث ایجاد مناظری بسیار زیبا و چشمنواز در منطقه عربخیل، از روستاهای بابلسر شده است. 

زیباترین روستای بابلسر (زیباترین روستاهای بابلسر) کجاست؟

زیباترین روستای بابلسر (زیباترین روستاهای بابلسر) کجاست؟

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که معتقد باشد روستاهای بابلسر، زیبا نیستند و نمی توان در آنها گشت و گذار کرد. ما قصد داریم برای آنکه سفرتان به بابلسر با بی نهایت اتفاقات جذاب همراه باشد، زیباترین روستای بابلسر که یکی و دو تا هم نیستند، به شما معرفی کنیم؛ این شما و این هم روستاهای زیبای شهرستان بابلسر استان مازندران:

۱- خردمرد رضایی

یکی از زیباترین روستاهای بابلسر، روستای خردمرد رضایی نام دارد. این روستا از توابع رودبست شهر بابلسر است و به دلیل رودخانه ای که در همین نزدیکی ها جریان دارد به یکی از زیباترین روستاهای بابلسر تبدیل شده است. اگر دوست دارید از طبیعتی بکر و زیبا دیدن کنید، حتما سری هم به این روستا بزنید.

۲- روستای سرحمام

از دیگر روستاهای زیبای اطراف بابلسر روستای سرحمام است. این روستا با شهر بابلسر حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. روستای سرحمام به دلیل طبیعت بکر و روستایی که دارد یک مقصد بسیار جذاب و هیجان انگیز برای تمامی کسانی است که می خواهند چشمانشان فقط تازگی و طراوت را ببیند. چشم اندازهای زیبای این روستا یکی از تکراری نشدنی ترین حوادثی است که در این روستا در حال وقوع است. روستای سرحمام از نظر تاریخی نیز مورد توجه قرار دارد. یک بنای تاریخی ۱۰۰ ساله در این روستا به چشم می خورد که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

کلام آخر

گرداگرد، همان جایی است که می تواند به شما کمک کند یک ویلای مناسب در بابلسر بیابید و در آن اقامت کنید. خاطرات سفر به بابلسر و بازدید از روستاهای این شهر، تنها با اجاره یک ویلای زیبا است که به یادماندنی تر می شود.

 


 

وضعیت آب و هوا آمل
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴

وضعیت آب و هوا آمل:01d
۳.۶۲ km/h
شنبه
آسمان صاف
۲۳.۹۱
جزئیات هواشناسی آمل

۱۰۲۰
سطح دریا:
شمال
جهت باد:
۳.۶۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۴۰
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: