فاصله اردبیل تا دشت مغان چقدر است؟⭐

کشور ما سراسر، زیبایی است؛ به هر گوشه ای از آن که قدم بگذارید، می توانید یک منطقه زیبا و جذاب را مشاهده کنید. یکی از مناطق بسیار زیبا، در شمال غرب کشورمان قرار دارد؛ اگر می خواهید بدانید این بهشت زیبا و بی همتا کجاست، در ادامه با ما همراه باشید. شک نداریم بعد از خواندن این مقاله، اشتیاق زیادی برای دیدن این منطقه پیدا خواهید کرد.

آیا می دانید فاصله اردبیل تا دشت مغان چقدر است؟

اگر می خواهید به جایی سفر کنید که فقط زیبایی و جذابیت در آن به چشم می خورد، حتما به اردبیل سفر کنید. این استان، بسیار زیباست، و زیبایی های زیادی در آن پنهان شده است. یادتان باشد، با اجاره ویلا ماسال، هم می توانید از دیدن مناظر زیبای ماسال، و طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرید و هم، از اردبیل دیدن کنید.

موضوع مهمی که باید در مورد آن بدانید، فاصله ی اردبیل تا دشت مغان است؛ این دو، حدود ۱۷۵ کیلومتر از هم فاصله دارند. اگر بخواهید با ماشین شخصی تان، از اردبیل حرکت کرده و به دشت مغان بروید، می بایست حدود سه ساعت زمان برای این رفت و آمد در نظر بگیرید.

شاید برخی افراد بگویند، حوصله آنکه فاصله اردبیل تا دشت مغان را طی کنیم، نداریم و این مسیر خسته مان می کند. تنها دلیل قانع کننده ای که برای این افراد می توانیم بیاوریم، زیبایی های این مسیر است. آن قدر زیبایی و جذابیت در این منطقه، نهفته است که ارزش دارد سختی های راه را تحمل کرده و خود را به آنجا برسانید. بردن دوربین عکاسی را برای گرفتن عکس هایی خاص و زیبا فراموش نکنید.

آیا می دانید فاصله اردبیل تا دشت مغان چقدر است؟

قبل از آنکه فاصله اردبیل تا دشت مغان را طی کنید، از این مناظر زیبا، دیدن به عمل آورید!؟

اگر برای اجاره ویلا در ماسال اقدام کرده اید، حتما به اردبیل هم بروید. بسیاری اتفاقات هیجان و زیبا در آنجا منتظر شماست و مناظر و صحنه های زیبایی هستند که باید حتما از آنها دیدن کنید. برخی جذابیت های پنهان شده در اردبیل به این شرح است:

۱- دریاچه شورابیل

یکی از زیباترین دریاچه هایی که در کشور وجود دارد، شورابیل است. اگر خواستید از شورابیل دیدن کنید، باید به فکر دیدن جایی باشید که در دل شهر قرار دارد و تفریحات متفاوتی در اطراف آن در نظر گرفته شده است. آب این دریاچه قبلا، شور بوده است، اما، آب شیرین به آن اضافه کردند و خاصیت شور بودن آب را به میزان زیادی کاهش دادند. هتل، شهربازی، باغ، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، پیست کارتینگ، زیپ لاین و دیگر تفریحات، از جمله موضوعات جذاب این دریاچه است.

۲- دریاچه سبلان

دیگر جاذبه گردشگری که توصیه می کنیم قبل از پیمودن فاصله اردبیل تا دشت مغان، از آن بازدید کنید، دریاچه سبلان است. برای رسیدن به این دریاچه باید زحمت زیادی بکشید و به قله سبلان صعود کنید. اگر می توانید مسیر رسیدن به فتح یک قله ۴ هزار متری را طی کنید، بهتان تبریک می گوییم؛ قرار است یکی زیباترین و منحصر به فردترین شاهکارهای طبیعت را مشاهده کنید. این دریاچه، آنقدر زیبا و خواستنی است که بعد از مشاهده آن، تمام سختی هایی که تا به آنجا متحمل شده بودید، فراموش می کنید.

۳- جنگل مشه سویی

از دیگر عجایبی که تنها در اردبیل می توان نمونه ای از آن را مشاهده کرد، جنگل مشه سویی است. درختان سر به فلک کشیده و طبیعت بکر و چشم نواز، تنها بخشی از زیبایی هایی است که در این جنگل می توان مشاهده کرد. پیست اسکی و آب گرم مشه سویی از جمله جاذبه هایی هستند که شما را مشتاق می کنند به بازدید از این منطقه و این جنگل زیبا بروید. 

قبل از آنکه فاصله اردبیل تا دشت مغان را طی کنید، از این مناظر زیبا، دیدن به عمل آورید!؟

بعد از طی کردن فاصله اردبیل تا دشت مغان، چه زیبایی هایی انتظار شما را می کشد؟

بعد از آنکه فاصله اردبیل تا دشت مغان را طی کردید، به ما قول بدهید که از دیدنی های دشت مغان بازدید به عمل آورید. حیف است، این مسیر را طی کنید، اما وقتی برای تماشای جاذبه های آن در نظر نگیرید. بخشی از جذابیت هایی که در این منطقه می توانند توجه شما را به خود جلب کنند، موارد زیر هستند:

۱- تپه نادری

یکی از جاذبه های باستانی و تاریخی دشت مغان، تپه نادری است. این تپه، از نظر ظاهری، جذابیت چندانی ندارند، اما به دلیل اتفاقات تاریخی که در آن به ثبت رسیده است، اهمیت زیادی پیدا کرده است. در قرن های گذشته، نادرشاه افشار، بعد از آنکه شاه طهماسب صفوی را سرنگون کرد، از رجال و سران مملکت خواست تا بر روی این تپه جمع شوند. او با این کار، به صورت رسمی، جانشینی خود را اعلام کرد.

۲- قلعه اولتان

در دشت مغان و در فاصله ۵۰۰ متری از روستایی به نام روستای اولتان، قلعه ای با همین نام ساخته شده است. این قلعه در حاشیه رود ارس واقع، و در قرن ۱۲ و به دست اشکانیان خلق شده است. این قلعه، دیوارهای بلند و خندق عمیقی دارد و با وجود آنکه سال ها از ساخت آن می گذرد، هنوز هم استوارانه در جای خود ایستاده و عظمت تاریخ را به رخ ما می کشد.

بررسی و شرح فاصله اردبیل تا دشت مغان

۳- پارس آباد

اگر فاصله اردبیل تا دشت مغان را طی کردید، حتما از پارس آباد نیز دیدن کنید. این شهرستان که در دشت مغان قرار گرفته است، زیبایی های بسیاری دارد. از زیبایی های این منطقه می توان به باغ های مدرن، رودخانه ارس و قره سو، کشتزارها و زمین های مکانیزه، تالاب تپراق کندی و دریاچه شهر آیت الله غفاری اشاره کرد. امکانات رفاهی زیادی  در این منطقه وجود دارد. شک نداریم، این سفر به یکی از به یادماندنی ترین سفرهای شما تبدیل خواهد شد.

فاصله رشت تا دشت مغان و فاصله سرعین تا دشت مغان چقدر است؟

حال که می دانید فاصله اردبیل تا دشت مغان چقدر است، خوب است در مورد فاصله این منطقه با دیگر شهرهای جذاب و دیدنی کشورمان نیز نکاتی را بیان کنیم. یکی از زیباترین شهرهایی که می توان قبل از سفر به دشت مغان از آن نیز دیدن کرد، رشت است. فاصله رشت تا دشت مغان، ۴۶۰ کیلومتر است. برای طی این مسافت، می بایست حدود ۷ ساعت در راه باشید؛ البته این به شرطی خواهد بود که آب و هوا در طی مسیر فاصله اردبیل تا دشت مغان، برفی و یا بارانی نبوده و ترافیک در جاده نیز به صورت عادی و نرمال برقرار باشد.

دیگر شهری که می خواهیم فاصله آن را تا دشت مغان بررسی کنیم، سرعین است. سرعین نیز یکی از شهرستان های استان اردبیل بوده و با خود اردبیل حدود ۲۹ کیلومتر فاصله دارد. فاصله سرعین تا دشت مغان که در شمالی ترین منطقه در اردبیل قرار گرفته است، حدود ۲۳۲ کیلومتر است. اگر خواستید بعد از دیدن سرعین و گشت و گذار در آن به سمت دشت مغان بروید، می بایست بیش از ۴ ساعت در راه باشید. شک نداریم که این بازدید و دیدار می تواند اتفاق خوب و جذابی در مسیر و فاصله اردبیل تا دشت مغان باشد.
 

فاصله رشت تا دشت مغان و فاصله سرعین تا دشت مغان چقدر است؟

برای طی کردن فاصله تبریز تا دشت مغان چه قدر باید در راه باشیم؟

ما در مورد فاصله اردبیل تا دشت مغان چقدر است، صحبت کردیم؛ لازم است خاطر نشان کنیم، همه کسانی که می خواهند از دشت مغان و زیبایی های آن دیدن کنند، لزوما در اردبیل نیستند و شاید برای مثال، برخی تبریزی ها نیز بخواهند به این منطقه بروند و از آنجا دیدن کنند. اگر دوست دارید از تبریز به دشت مغان بروید، باید بگوییم که دو مسیر برای انتخاب دارید؛ یکی از مسیرها، شما را به اردبیل برده و سپس از آنجا به دشت مغان خواهید رسید و مسیر دیگر شما را مستقیما به دشت مغان می برد. 

مسیر اول که در بالا اشاره کردیم، ۴۲۵ کیلومتر است. اگر فرضا شما با سرعت تقریبی ۷۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید، فاصله تبریز تا دشت مغان را حدود ۷ ساعته طی خواهید کرد. اگر برای رفتن به دشت مغان از تبریز مسیر دوم را انتخاب کنید، باید ۳۷۲ کیلومتر را طی کنید. مسیر دوم کوتاه تر است و ۶ ساعت طول می کشد. 

با توجه به اعداد و ارقامی که در بالا اشاره کردیم، باید بگوییم که فاصله اردبیل تا دشت مغان، کمتر از فاصله مغان تا تبریز است. اگر ساعات طولانی رانندگی از تبریز، خسته تان می کنند، توقفی کوتاه در اردبیل داشته باشید و سپس سفرتان را به سمت دشت مغان ادامه دهید.

کلام آخر

فاصله اردبیل تا دشت مغان و معرفی جذابیت های این مسیر، موضوع صحبت ما در این مقاله بود. ما سعی کردیم شما را با شاخص ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه آشنا کنیم. اگر می خواهید در طی روزهای اقامت خود در اردبیل، ماسال و دیگر شهرها، روزها و ساعات خوشی را تجربه کنید، می توانید روی خدمات گرداگرد حساب ویژه ای باز کنید. این مجموعه کمکتان می کند تا بهترین اقامتگاه ها را برای ماندن بیابید.

وضعیت آب و هوا اردبیل
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۹

وضعیت آب و هوا اردبیل:01n
۱.۵۱ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۹.۶
جزئیات هواشناسی اردبیل

۱۰۲۴
سطح دریا:
جنوب جنوب غربی
جهت باد:
۱.۵۱ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۷۱
رطوبت هوا
۱۰۲۴
فشار هوا: