شهر بابلسر کجاست؟⚡جاهای دیدنی بابلسر+معرفی شهر بابلسر

آیا تا به حال به شهر بابلسر سفر کرده اید؟ زیبایی های طبیعی و آثار تاریخی آن را می شناسید؟ آیا دوست دارید با اجاره ویلا بابلسر، خاطراتی زیبا و به یادماندنی در ذهن شما باقی بماند؟ اگر این طور است، در ادامه این سفرنامه کوتاه و جذاب با ما همراه باشید.

معرفی شهر بابلسر؛ شهر بابلسر کجاست؟

بابلسر، یکی از شهرهای زیبای ساحلی دریای مازندران بوده و بر رشته کوه های البرز تکیه کرده است؛ بابلسر در مازندران، شهری خوش آب و هوا قرار گرفته و سالانه، گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای اجاره ویلا در بابلسر از این شهر رویایی دیدن می کنند. بابلسر آب و هوایی معتدل و فرح بخش دارد. میانگین دمای سالیانه این شهر ۱۸.۴ درجه سانتیگراد است. علاوه بر سواحل زیبای خزر و آب و هوای مطبوع، مناظر طبیعی و آثار تاریخی متعدد در بابلسر، این شهر را از سایر شهرهای مازندران متمایز کرده است. 

رودخانه بابلرود از وسط شهر می گذرد و شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند. گذر رودخانه از میان شهر و ایجاد پل های متعدد، فضا های ساحلی و تفریحی اطراف رودخانه، زیبایی بابلسر را دو چندان کرده است.

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، شهر بابلسر کجاست، باید گفت بابلسر از طرف شرق، همسایه شهر زیبای فریدون کنار، و از جنوب در همسایگی بابل قرار دارد. در قدیم به بابلسر مشهد سر گفته می شده است. به عقیده پژوهشگران تاریخ، علت این نام گذاری وجود مقبره امامزاده ابراهیم برادر امام رضا علیه السلام در این شهر است. بابلسر ۱۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که به زبان مازندرانی صحبت می کنند. نیشکر و توت فرنگی از محصولات شاخص بابلسر هستند.

شهر بابلسر کجاست و جاذبه های تفریحی بابلسر

بهترین زمان سفر به بابلسر چه موقع است؟

از آنجایی که بابلسر جاهای دیدنی فراوانی دارد، برای بازدید و بهرمند شدن از آنها باید توجهی خاص به وضیعت آب و هوایی منطقه داشت. به نظر می رسد بهار، تابستان و نهایتا اوایل پاییز، بهترین فصل برای سفر به بابلسر باشد؛ چرا که هوا معتدل است و شما می توانید از همه امکانات ساحلی و تفریحی بابلسر به خوبی استفاده کنید.

آیا می دانید جاهای دیدنی شهر بابلسر کجاست؟

حال که می دانید شهر بابلسر کجاست، حیف است از دیدنی های این شهر، بازدید نکنید. مثل سایر نقاط شمال کشورمان، بابلسر هم مناطق دیدنی فراوانی دارد، که برای بازدید از همه ی آنها باید روزها زمان گذاشت. در ادامه، به معرفی مختصر چند نمونه از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری بابلسر می پردازیم.

۱-رودخانه بابلرود

همان طور که گفته شد، رودخانه بابلرود از بین شهر بابلسر می گذرد، و همین امر، مکانی زیبا برای گردشگران و مسافران ایجاد کرده است. در اسکله ی ساحلی بابلرود، رستوران ها، سفره خانه های سنتی و کافی شاپ های متعددی قرار دارند که از مسافران به خوبی پذیرایی می کنند. امکانات قایق سواری در حاشیه بابلرود فراهم شده است؛ اگر علاقمند به قایق سواری و اسکی روی آب هستید، می توانید از تجهیزات آنها استفاده کنید. قدم زدن در حاشیه رودخانه، مخصوصا هنگام غروب آفتاب، شما را سرشار از آرامش می کند. می توانید این آرامش ناب را با دوستان تان به اشتراک بگذارید و به آنها هم بگویید شهر بابلسر کجاست.

۲-امامزاده ابراهیم (ع)

بقعه ی امامزاده ابراهیم بابلسر، یکی از آثار تاریخی و مذهبی ارزشمند این شهر است. امامزاده ابراهیم، برادر امام رضا علیه السلام است که در بازار محله مدفون است. عمارت هشت ضلعی و گنبد هرمی شکل مقبره امامزاده ابراهیم، به حدود ۶۰۰ سال قبل بر می گردد.

  • آیا می دانید جاهای دیدنی شهر بابلسر کجاست؟

۳-پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر، در سال ۱۳۱۳، توسط آلمانی ها و سوئدی ها روی رودخانه بابلرود ساخته شده است. این پل فلزیِ ۸۰ متری، اکنون جزء آثار تاریخی کشورمان و جاذبه های گردشگری بابلسر محسوب می شود. تماشای تلاقی رودخانه، ساحل و غروب خورشید از روی این پل تاریخی، واقعا دیدنی است. با عکاسی از این پل، و منظره کم نظیر آن، خاطره حضورتان را در بابلسر برای همیشه ثبت کنید تا هیچگاه فراموش تان نشود که شهر بابلسر کجاست.

۴-منطقه ساحلی میرود بابلسر

در مجاورت بهنمیر در بابلسر، منطقه ای بکر، زیبا و دیدنی به نام منطقه گردشگری میرود قرار دارد. در این منطقه، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی برای استفاده گردشگران فراهم شده است. اگر دوست دارید در سفر به بابلسر، چادر بزنید و چند ساعتی را زیر آسمان آبی این شهر اقامت داشته باشید، این مکان برای کمپ و چادر زدن مناسب است.

۵-منطقه‌ توریستی کرفون

یکی از مناطق دیدنی بابلسر، منطقه گردشگری کرفون است. در این منطقه می توانید در ساحل خزر قدم بزنید، غروب خورشید را تماشا کنید، به آوای خروشان دریا گوش بدهید، و در ساحل خزر، ماهی آتشی نوش جان کنید. لذت تماشای یک غروب فراموش نشدنی را، تا زمانی که ندانید شهر بابلسر کجاست، نمی توانید تجربه کنید.

۶-روستای گالشکلا

در فاصله حدود یک کیلومتری از بهنمیر، روستای دیدنی گالشکلا قرار دارد. این روستای بسیار زیبا آب و هوای دلچسبی دارد. مردمان خونگرم و میمان نواز و طبیعت فوق العاده ی آن مسافران زیادی را به این روستا می کشاند.

۷-سقانفارها

سقانفارها یا سقانپار، آلونک های دو طبقه ی چوبی وکوچکی هستند، که برای عزاداری ایام محرم از آنها استفاده می شود. طبقه اول برای بانوان و طبقه دوم برای حضور آقایان است. قدمت این سقانفارها به دوران قاجار بر می گردد. در روستاهای بابلسر، از این دست آثار فرهنگی و تاریخی، فراوان به چشم می خورد. 
بابلسر بناهای تاریخی متعدد دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان مدرسه تاریخی نرگس، میدان مجسمه، برج قدیمی ساعت، ساختمان اداره برق، ساختمان هوا شناسی، ساختمان بهداری و ساختمان دانشگاه مازندران را نام برد. شک نداریم با ذکر نام این جاهای دیدنی، حس کنجکاوی شما برای اینکه بدانید شهر بابلسر کجاست، حسابی تحریک شده باشد.

جنگل های شهر بابلسر کجاست

آیا می دانید بهترین منطقه بابلسر کجاست؟ 

در این مقاله به معرفی شهر بابلسر پرداختیم، در مورد اینکه شهر بابلسر کجاست صحبت کرده، و سعی کردیم اطلاعاتی را در مورد این شهر به شما بدهیم. بعد از این معرفی، شاید خیلی ها دوست داشته باشند بدانند، بهترین منطقه بابلسر کجاست و کجا برای اقامت، خوب است. 

یکی از بهترین جاهایی که می توانیم به عنوان بهترین منطقه در شهر بابلسر معرفی کنیم، خزرشهر است. خزرشهر از جمله شهرک های ساحلی در استان مازندران بوده و در کیلومتر ۶ جاده بابلسر به فریدونکنار واقع شده است. این شهرک ساحلی، دو قسمتی است؛ خزر شهر شمالی و جنوبی. خزر شهر شمالی رو به دریا، و خزر شهر جنوبی نیز در طرف دیگر جاده بابلسر به فریدونکنار، و درست رو به روی خزر شهر شمالی واقع شده است. 

اگر در روزهای تعطیل، به شهر بابلسر و این شهرک ساحلی قدم بگذارید، با خیل عظیمی از مسافران رو به رو خواهید شد. اکثر کسانی که در این شهرک اقامت می کنند، بومی مازندران نبوده و بعد از آنکه فهمیده اند خزرشهر شهر بابلسر کجاست، برای خرید و یا اجاره ویلا اقدام، و به این منطقه سفر کرده اند. یکی از مزیت های این شهرک، داشتن خیابان های ساحلی است، و ضمنا، امکانات رفاهی کاملی در این شهرک دیده می شود.
 

آیا می دانید بهترین منطقه بابلسر کجاست؟ 

شهرهای نزدیک بابلسر کجاست؟ در مورد همسایه های شهر بابلسر چه می دانید؟

حالا که برای پیدا کردن جواب سوال شهر بابلسر کجاست، کنجکاو شده اید، دوست داریم در مورد شهرهای نزدیک به آن نیز صحبت کنیم. خوب است هر زمان که به بابلسر رفتید، از نزدیک ترین شهرها به آن، مانند فریدونکنار، بابل، محمود آباد و ساری نیز دیدن کنید. 

در معرفی شهر بابلسر و از بین آنهایی که در بالا نام بردیم، محمود آباد از بقیه شهرها محبوبیت بیشتری دارد. یکی از دلایل این محبوبیت می تواند مجاورت و همسایگی آن با دریا باشد. در این شهر، جنگل و دریا دو تا از پدیده ها و اتفاقات زیبایی هستند که می توانید تجربه کنید. مراکز خرید این شهر نیز در نوع خود بسیار دیدنی و خاص هستند. بسیاری از گردشگران وقتی به محمود آباد می روند، به این مراکز خرید هم سری می زنند.

از دیگر شهرهایی که بعد از کشف شهر بابلسر کجاست، باید از آن نیز دیدن کنید، فریدونکنار است. این شهر نیز از جمله شهرهای ساحلی و آرام گرفته در کنار دریای خزر است و شاید جالب باشد که بدانید در گذشته، این شهر انتخاب دوم گردشگرها برای شمال گردی بوده است. شهرک های ساحلی که در فریدونکنار می بینید در دوران پهلوی ساخته شده است. 

در سفر به بابلسر، شب را در کجا اقامت کنیم؟

جاذبه های فراوان شهر بابلسر از جمله، سواحل زیبا، شهرک های گردشگری، رودخانه، جنگل، آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و صنایع دستی زیبا و متنوع باعث شده است، این شهر زیبا مقصد بسیاری از گردشگران باشد. برای داشتن اقامتی مطابق خواست و بودجه تان، می توانید از خدمات مجموعه گرداگرد بهره مند شوید.

 


 

وضعیت آب و هوا بابلسر
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۲

وضعیت آب و هوا بابلسر:01n
۲.۱۲ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۱۸.۱۸
جزئیات هواشناسی بابلسر

۱۰۲۰
سطح دریا:
شرق و شمال شرق
جهت باد:
۲.۱۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۳
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: