رودخانه بابلرود بابلسر کجاست؟⚡(عکس+آدرس رودخانه بابلرود بابل)

رودخانه بابلرود بابلسر کجاست؟ آیا تا به حال به بابلسر سفر کرده اید و زیبایی های آن را از نزدیک دیده اید؟ اگر جواب تان به این سوالات، منفی است، حتما در اولین فرصت چمدان خود را ببندید و برای اقامت و اجاره ویلا در بابلسر اقدام کنید. سراسر جغرافیای کشور عزیزمان ایران، سرشار از جاذبه های طبیعی و فرهنگی است که چشم و دل هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.


آیا می دانید رودخانه بابلرود بابل در کجا زاییده می شود و در کجا آرام می گیرد؟


 از در هم آمیختن لحظه به لحظه ی رودخانه های اسکلیم رود، آذررود و کارسنگ رود در سد لفور، رودخانه بابلرود متولد می شود؛ زایشی آن به آن، در دل طبیعت بکر و حیرت انگیز جنگل های ژوراسیک لفور، با آهنگی خیال انگیز و آرامش بخش. محلی ها بابلرود را با نام های دیگری مثل باوُل رود و رود بابل نیز می شناسند. رودخانه بابلرود از بین شهرهای بابل و بابلسر عبور کرده و سرانجام در ساحل بابلسر به دریای خزر می پیوندد. 

 

رودخانه بابلرود بابلسر کجاست

 


رودخانه بابلرود بابلسر کجاست؟ و از چه مناطقی می گذرد؟


رودخانه بابلرود بابلسر با طول نسبتا زیادی که دارد از مناطق بسیاری عبور می کند. گذرش به هر منطقه که می افتد با خودش آبادانی و نشاط به همراه می آورد و زیبایی هایی شگفت انگیز می آفریند. برای همسفر شدن با این رودخانه زندگی بخش، اجاره ویلا بابلسر به شما کمک می کند تا از لحظات خود بی دغدغه لذت ببرید. رودخانه بابلرود بابل، در عبور از بندپی، شالیزارهای سرسبز آن منطقه را سیراب کرده و در مسیر خود به ده بابل کنار می رود، مزارع را آبیاری، و موجب خوشحالی مردمان خونگرم آنجا می شود و بعد از آن به بالاتجن قائمشهر می رسد. بعد از آن، شهر بابل و ده گنج افروز را پشت سر گذاشته و از میان بابلسر عبور می کند و سرانجام دل به دریای خزر می زند. 


با جاذبه های گردشگری رودخانه بابلرود آشنا شوید!؟


اگر می خواهید بدانید رودخانه بابلرود بابلسر کجاست، باید به این شهر سفر کنید و با اجاره سوئیت در بابلسر، پیاده روی در حاشیه رودخانه بابلرود بابلسر را از دست ندهید؛ با قدم زدن در حاشیه رود، و تماشای غروب خورشید لذتی به یاد ماندنی برایتان رقم می خورد. انعکاس سرخی تابش خورشید هنگام غروب که سینه بر آب رودخانه می کشد، مناظر خیال انگیز و آرام بخشی را به وجود می آورد. با اجاره سوئیت بابلسر به سوی اسکله ای قدم بردارید که امکانات قایق سواری فراوانی در آن وجود دارد؛ می توانید قایق های پدالی اجاره کنید و لذت قایق سواری در دل این رودخانه زیبا را در خاطرات خود ثبت نمایید. اگر در اسکی روی آب مهارت دارید بابلرود منتظر شماست. کافی شاپ ها، سفره خانه های سنتی و رستوران های حاشیه رودخانه بابلرود می توانند مکان های مناسبی برای صرف غذا یا خوردن میان وعده، بعد از لذت بردن از پیاده روی یا قایق رانی باشند. برای گشت و گذار بیشتر یا استراحت و تجدید قوا می توانید سری هم به پارک های اطراف رودخانه بزنید و از امکانات آنها مثل سرویس بهداشتی و نمازخانه استفاده کنید. 
در سال ۱۳۱۳، یک پلِ ماشین رو به طول ۸۰ متر و ارتفاع ۱۶ متر روی رودخانه بابلرود بابلسر ساخته شد و شرق و غرب بابلسر را به هم متصل کرد. وجود این پل، جذابیت رودخانه بابلرود را دو چندان کرده است. علاوه بر آن پل دیگری بر فراز بابلرود احداث شده که به آن پل معلق می گویند. قدمت این پل به زمان پهلوی بر می گردد. هر دو پل، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند. صحنه های خلق شده به کمک این پل ها جای بسیار مناسب و زیبایی برای عکاسی هستند؛ می توانید غروب خوشید، رودخانه خروشان و پل های تاریخی را در یک قاب به تصویر بکشید و بعد از بازگشت از سفر، عکس هایی کارت پستالی را به دوستان تان هدیه دهید، و به آنها هم نشان دهید رودخانه بابلرود بابلسر کجاست؟ پل معلق بعد از سال ها هنوز هم نماد شهر بابلسر محسوب می شود. اکنون این پل در مسیر خیابان پاسداران بابلسر واقع شده است. 

 

رودخانه بابلرود بابلسر کجاست و چگونه می توان به آنجا رفت

 


کدام یک از سدهای کشور از مسیر رودخانه بابلرود بابل می گذرد؟


چندین سد در مسیر رودخانه بابلرود احداث شده است که از بزرگ ترین و زیباترین آنها می توان به سد لفور اشاره کرد این سد زیبا در دل جنگل های سحرانگیز هیرکانی ساخته شده و زیبایی های منطقه را دو چندان نموده است. البته سد های بزرگ و کوچک دیگری روی رودخانه بابلرود بابلسر احداث شده اند، که از جمله آنها می توان به سد سنبل رود در سوادکوه و سد لاستیکی در بابلسر اشاره کرد. حال که می دانید رودخانه بابلرود بابلسر کجاست، خوب است از این سدها نیز دیدن کنید.


بهترین زمان برای بازدید از رودخانه بابلرود بابلسر چه موقع است؟


بعد از اینکه فهمیدیم رودخانه بابلرود بابلسر کجاست؟ برای رفتن به آنجا باید زمان مناسبی را انتخاب کنیم. بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های بابلرود بابلسر و همچنین سایر دیدنی های بابلسر، نیمه ابتدایی سال است. همچنین در فصول بهار و تابستان و روزهای ابتدایی پاییز تفریحات و وزرش های آبی طرفداران زیادی دارد. اگر به قایق سواری و اسکی روی آب علاقمندید، می توانید علاقمندی های خود را در کنار رودخانه بابلرود بابل دنبال کنید. در زمستان به علت سرد بودن هوا امکان انجام ورزش های آبی وجود ندارد؛ اما خوردن یک لیوان چای گرم در کافی شاپ های حاشیه بابلرود را اکیدا توصیه می کنیم، مخصوصا اگر نزدیک غروب آفتاب باشد. قدم زدن زیر طاق آبی آسمان در حالی که این رودخانه در کنار دست شما، جاری و روان به مسیر خود ادامه می دهد، نویدبخش آمدن روزهایی شاد و تکرار نشدنی است.

نزدیک ترین جاهای دیدنی بابلسر به رودخانه بابلرود بابلسر کجاست؟

حال که فهمیدید رودخانه بابلرود بابلسر کجاست، خوب است در مورد جاهای دیدنی نزدیک به این رودخانه نیز صحبت کنیم و دست شما را در دستان دیدنی های بابلسر قرار دهیم. یکی از جاهای نزدیک به رودخانه بابلرود بابلسر، جنگل آذر رود است. این جنگل در سوادکوه و در فاصله بسیار کمی از جنگل لفور قرار گرفته است. اگر دوست دارید چادر بزنید و از مناظری بکر و زیبا دیدن کنید، رفتن به این جنگل را به شما توصیه می کنیم.

دیگر جای نزدیک به رودخانه بابلرود بابل، جنگل بزچفت است. بزچفت در واقع یک جنگل نیست و یک نمونه از پارک های جنگلی قرار گرفته در نزدیکی آدرس رودخانه بابلرود بابل است. این پارک حدود ۷۶۰ هکتار مساحت دارد و به دلیل مناظری بکر و بی نظیر مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها قرار دارد. یادتان باشد که این پارک از ۸ صبح تا ۸ شب باز است و شما نمی توانید آن را برای چادرزنی در شب انتخاب کنید.

دیگر جای نزدیک به آدرس رودخانه بابلرود بابلسر، جنگل لفور است. این جنگل بکر و زیبا در سوادکوه واقع شده و یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین مناظر را می توان در آن مشاهده کرد. اگر می خواهید در آلبوم عکس هایتان فقط عکس رودخانه بابلرود بابل وجود نداشته باشد، آبشار خفته در دل این جنگل نیز سوژه مناسبی برای عکاسی است. شک نداریم، عکس رودخانه بابلرود بابلسر در کنار عکس این آبشار، زیبایی خاصی را در آلبوم عکس هایتان ایجاد خواهد کرد. 
 

 

رودخانه بابلرود بابلسر کجاست (نمایی از این رودخانه)

 

عمق بابلرود چقدر است؟ دیگر سدهای رودخانه بابلرود بابلسر کجاست؟

یکی از موضوعاتی که علاقه مندان به شنا باید از آن اطلاع داشته باشند، عمق بابلرود است. عمق این رودخانه در قسمت های مرکزی، معمولی و زمانی که این رود به دریا می ریزد، عمق آن زیاد می شود. امیدواریم با دیدن عکس رودخانه بابلرود بابل هوس شنا کردن در آن را نکرده باشید.

همان طوری که گفتیم، لفور یکی از معروف ترین سدهایی که روی این رودخانه ساخته شده است؛ توصیه می کنیم در صورت یادگرفتن آدرس رودخانه بابلرود بابل، از آن نیز بازدید کنید. نام دیگر سدهای احداث شده رودخانه بابلرود بابلسر به شرح زیر است:

۱- سد خاکی سنبل رود

یکی از سدهای قرار گرفته روی رودخانه بابلرود بابل، سد خاکی سنبل رود نام دارد. این سد در فاصله ۱۰  کیلومتری از غرب شیرگاه قرار گرفته و طول تاج آن ۸۸۹ متر و ارتفاع ۲۲.۵ متر است. این سد در سال ۱۳۷۷ساخته شده است. عکس رودخانه بابلرود بابلسر در کنار این سد، بسیار زیبا و دیدنی خواهد بود. 

۲-سد لاستیکی تنظیمی میاندشت

سد لاستیکی تنظیمی میاندشت در داخل شهر بابلسر قرار گرفته و از نوع لاستیکی است. طول تاج این سد، ۶۰ متر و ارتفاع آن نیز ۲.۸ متر برآورد شده است. سطح زیر کشت این سد ۱۱۰۰ هکتار است. اگر به آدرس رودخانه بابلرود بابلسر رفتید، از این سد متفاوت نیز دیدن کنید.
 

عمق بابلرود چقدر است؟ دیگر سدهای رودخانه بابلرود بابلسر کجاست؟

برای اقامت در بابلسرکجا برویم؟


به دلیل جاذبه های فراوان شهر بابلسر، از جمله رودخانه بابلرود بابل و سواحل زیبای دریای خزر، گردشگران زیادی در طول سال خود را به این منطقه می رسانند. اگر به پاسخ سوال رودخانه بابلرود بابلسر کجاست، دست یافته اید و می خواهید خودتان از نزدیک شاهد هنرنمایی این پدیده باشید، با کمک گرداگرد، یک اقامتگاه مناسب و در خور برای ساکن شدن در این شهر زیبا بیابید. همه چیز در این شهر، دست به دست هم داده است تا شما روزهایی خاطره انگیز در دفتر خاطراتتان ثبت کنید.

 


 

وضعیت آب و هوا بابلسر
بروزرسانی: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴

وضعیت آب و هوا بابلسر:03n
۰.۹۵ km/h
چهارشنبه
ابرهای پراکنده
۱۶.۰۱
جزئیات هواشناسی بابلسر

۱۰۰۹
سطح دریا:
شرق
جهت باد:
۰.۹۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۱
رطوبت هوا
۱۰۰۹
فشار هوا: