معرفی جاهای دیدنی کردان⚡(عکس+آدرس+تاریخچه)

در شمال غرب تهران از توابع شهرستان ساوجبلاق استان البرز روستایی زیبا با طبیعتی سرسبز و آب و هوایی مطبوع به نام کردان قرار دارد. اگر قصد دارید چند روزی از زندگی شهری فاصله بگیرید، یا تعطیلات آخر هفته خود را در جایی خوش آب و هوا و دیدنی بگذرانید، در اولین قدم، برای اجاره ویلا کردان اقدام کرده و سپس، با بازدید از جاهای دیدنی کردان، سفری مهیج و دلچسب را تجربه کنید.

 

معرفی جاهای دیدنی کردان


از تاریخچه کردان چیزی می دانید؟


طبق یافته های باستان شناسی، سکونت مردمان در این روستا به بیش از ۱۰۰۰ سال قبل بر می گردد. می توان آثار تاریخ پر فراز و نشیب کشورمان را در هزاره اخیر در این روستای اصیل ایرانی مشاهده کرد. البته امروزه، طبیعت زیبا و آب و هوای خوش، جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی در کردان، این منطقه را زبانزد عام و خاص کرده است. 
اجاره ویلا در کردان، امکان تماشای خانه هایی با سقف های شیروانی؛ کوچه باغ هایی با درختان بلند قامت؛ طبیعت روح نواز و کوهپایه های سرسبز؛ رودخانه های خروشان؛ میراث فرهنگی و آثار باستانی را برای پایتخت نشینان فراهم کرده است. با ورود به روستا، با صدها ویلا در کوچه باغ های زیبا رو به رو می شوید. اما این همه ی ماجرا نیست؛ طبیعت روح انگیز ییلاقی منتظر شماست تا چشم هایتان بعد از مدت ها، طعم شیرین تماشای صحنه های زیبا و بکر را بچشند.


این شما و این هم جاهای دیدنی کردان!؟


اگر به کردان رفتید، تمام مدت در ویلا نباشید و سعی کنید از همه جاهای دیدنی و بکر کردان بازدید کنید. این جاهای دیدنی به این شرح اند:
۱- حتما برای بازدید از رودخانه کردان وقت بگذارید
یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کردان، رودخانه کردان می باشد. این رود خروشان از ارتفاعات کهار سرچشمه می گیرد. و در مسیر خود با گذر از شهر های سلاوجبلاغ و نظرآباد، به رودخانه شور می پیوندد. آب حیات بخش رود کردان، مانند خون در شریان های طبیعت منطقه، در جریان است. می توان ساعت ها در سکوت نشست، و به نجوای رود گوش سپرد، و از آن لذت برد. اگر به روستای کردان سفر کردید شنیدن موسیقی رودخانه و طبیعت را هرگز از دست ندهید.  
۲-با پل بانو صحرا عکس بگیرید
دو کیلومتر که از روستای کردان فاصله بگیرید، به یکی دیگر از جاهای دیدنی کردان، به نام پل بانو صحرا می رسید. این پل در عصر صفویه بر روی رودخانه کردان ساخته شده است. امروزه، فقط دو پایه از این پل سنگی ساروجی باقی مانده است. برای کلاف بندی و استحکام پل از تیرهای چوبی قطور استفاده شده و نمای بیرونی، به طرز هنرمندانه ای با آجرهای قرمز، آجرکاری شده است. این پل، نمادی است تا همیشه به خاطر داشته باشیم، در سازه های ایرانی، مقاومت و استحکام، با لطافت هنرمندانه ی آجرکاری، کاشی کاری، نور و رنگ ایرانی تلفیق می شود. پل بانو صحرا، سالیان دراز، لب رود نشسته و گذر عمر دیده است؛ هنگام بازدید از آن، مراقب تن سالخورده و رنجورش باشیم.    

 

معرفی جاهای دیدنی کردان به همراه عکس


۳- برج مقبره کردان را فراموش نکنید
یکی دیگر از جاهای دیدنی کردان، برج مقبره است. این برج خورشیدیِ شکل آجری، در فضایی بکر و فوق العاده، و در فاصله ای کمتر از یک کیلومتر از روستا قرار گرفته است. قدمت برج مقبره به دوران سلجوقی بر می گردد. محلی ها بر این باورند که امامزاده ای از نوادگان امام سجاد (ع)، به نام امامزاده حسین (ع) در این مقبره مدفون است. 
۴- کوه های اطراف کردان شما را به خود فرا می خوانند
اگر اهل کوهنوردی هستید، قله های زیادی در اطراف کردان منتظر فتح شما هستند. یکی از این کوه ها، کوه کهار است که ارتفاع ۴۰۵۰ متری سر برگنبد لطیف آسمان می ساید. برای صعود به کهار باید از دل طبیعت سر سبز و باغستان های میوه گذر کرد. بجز کهار، کوه های دیگری در منطقه کردان قد برافراشته اند که از جمله آنها می توان کوه ناز را نام برد. نازنین کوه ناز، مناظر بی نظیری دارد، که کوهنوردان بسیاری برای دیدنش عازم سفر می شوند. با معرفی جاهای دیدنی کردان به دوستان تان لذت بهرمندی از این موهبت الهی را به آنان هدیه کنید. 


آیا با هیجان انگیزترین جاهای دیدنی کردان آشنایی دارید؟


در کردان، فقط آرامش وجود ندارد، در نزدیکی این روستا، می توانید هیجان را به روش های زیر تجربه کنید:
۱- لذت پرواز بر فراز کردان
یکی از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی کردان، پرواز در سایت پروازی آن است. اگر از کودکی آرزوی پرواز داشته اید، حتما به کردان و این سایت پروازی سر بزنید. می توانید بر فراز طبیعت شگفت انگیز و دشت های سرسبز منطقه، پاراگلایدر سواری کنید؛ یا با هواپیمای ملخی به اوج آسمان صعود کنید. علاوه بر امکان پرواز، کلاس های آموزشی نیز برای علاقمندان برقرار است. 
۲- اقامت در دهکده تفریحی کردان 
دهکده آرامش، دهکده تفریحی کوهسار یا مجموعه اقامتی ایثار، نام مشترک دهکده تفریحی کردان، و از دیگر جاهای دیدنی کردان است. این دهکده در ۲۶ کیلومتری جاده کرج قزوین و پس از پل بانو صحرا قرار دارد. این مجموعه اقامتی تفریحی، در دل طبیعت خوش آب و هوای کردان با ۶۴ سوئیت پذیرای گردشگران است. که علاوه بر امکان اسکان، دارای امکانات تفریحی متنوع از جمله رستوران ها و کافی شاپ ها، زمین های فوتبال ، سالن های ورزشی مختلف، استخر و سونا و سالن همایش است. 

 

معرفی جاهای دیدنی کردان به همراه آدرس

مسیرهای دسترسی به کردان را بلد هستید؟

بیشتر مسافرانی که به این روستا سفر می کنند، از اهالی تهران و حومه آن هستند. البته، کردان از استان های همجوار هم، میهمانانی دارد. برای تماشای جاهای دیدنی کردان، باید به کرج بروید و در آزاد راه قزوین، حدود ۲۰ کیلومتر به حرکت خود ادامه دهید. با دیدن تابلوی راهنمای مسیر، از خروجی، خارج شده و وارد جاده ی روستایی شوید. چند کیلومتری که به حرکت خود ادامه دهید، به کردان خواهید رسید.

از تهران تا کردان چند ساعت راه است؟

یکی از گروه هایی که دوست دارند تاریخچه کردان را از نزدیک مشاهده کنند، تهرانی ها هستند. این اشتیاق زیاد تهرانی ها به دلیل نزدیک بودن پایتخت کشورمان به کردان به وجود آمده است. تهران و منطقه کردان حدود ۶۸ کیلومتر با هم فاصله دارند. اگر بخواهید در سرعتی کاملا نرمال و بدون عجله به سمت کردان بروید، باید یک ساعت رانندگی کنید.

این مسافت و فاصله کم باعث شده تا وقتی تهرانی ها مقاله ای در حوزه معرفی جاهای دیدنی کردان می خوانند به شدت مشتاق شوند از آن دیدن کنند و در آخر هفته های خود برای رفتن به جایی جز کردان برنامه ریزی نکنند. شاید امکانات و جاهای دیدنی کردان به اندازه خطه شمالی کشورمان نباشد، اما بدون شک این منطقه اندازه آن قدر زیبا هست که بتواند دو روز به یادماندنی و جذاب برای مسافران و گردشگران فراهم کند. 

راستی اگر در کرج باشید، نیازی نیست که راه زیادی را تا کردان طی کنید؛ زیرا کرج و کردان حدود ۱۵ کیلومتر از هم فاصله دارند. اگر به کردان رفتید علاوه بر تماشای مناظری بکر و زیبا از امکانات تفریحی نیز بهره ببرید. ورزش کردن و کوهنوردی دو تا از کارهای جذابی هستند که می توانید در کردان انجام دهید.
 

آیا می دانید بهترین جای کردان کجاست؟ آیا دوست دارید نام آن را یاد بگیرید

آیا می دانید بهترین جای کردان کجاست؟ آیا دوست دارید نام آن را یاد بگیرید!؟

در ادامه معرفی جاهای دیدنی کردان، دوست داریم از بهترین جای کردان نیز نام ببریم و بگوییم که اغلب گردشگران از رفتن به کدام جاهای دیدنی کردان لذت می برند و بیشتر بهشان خوش می گذرد. یکی از زیباترین روستاهای اطراف کردان، آغشت نام دارد. روستای آغشت نیز به مانند کردان، آب و هوای خوبی دارد و طبیعت زیبایی را می توان در آن مشاهده کرد. نه تنها خود این روستا خیلی زیباست و مناظر بکر و دوست داشتنی زیادی دارد، بلکه یک قلعه به همین نام، یعنی آغشت نیز در آن به چشم می خورد. 

در تاریخچه کردان، نامی از قلعه آغشت به چشم نمی خورد و این به این معناست که در واقع، قلعه آغشت اصلا یک قلعه تاریخی نیست، اما از آنجایی که این قلعه به سبک قرون وسطایی ساخته شده است، کسانی که آن را می بینند تصور می کنند که با یک پدیده تاریخی مواجه شده اند. شبیه بودن این قلعه به قلعه فیلم هری پاتر نیز باعث افزایش جذابیت آن شده است. 
اگر با نکاتی که ما در معرفی جاهای دیدنی کردان بیان کردیم، هنوز مشتاق نشده اید به کردان بروید، هیچ عیبی ندارد؛ امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور، نگرش شما نسبت به این منطقه و زیبایی های آن عوض شود.

به اقامت در کردان فکر می کنید؟!

برای اقامت درکردان، گزینه های مختلفی روی میز دارید؛ اگر به اقامت در دل طبیعت علاقمندید می توانید درحاشیه رودخانه کردان چادر بزنید. اگر هم دوست داشتید، می توانید با کمک گرداگرد، برای اجاره ی یکی از خانه های روستایی اقدام کنید.

 


 

وضعیت آب و هوا کرج
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵

وضعیت آب و هوا کرج:01d
۲.۸۷ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۱۷.۶۷
جزئیات هواشناسی کرج

۱۰۲۴
سطح دریا:
جنوب
جهت باد:
۲.۸۷ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۲۷
رطوبت هوا
۱۰۲۴
فشار هوا: