ساوجبلاغ کجاست؟⭐ویژگی ها و آب و هوا شهرستان ساوجبلاغ

شمایی که می خواهید برای اجاره ویلا کردان اقدام کنید، آیا برنامه ای برای گشت و گذار در آن اطراف دارید؟ آیا می دانید چه جاهای دیدنی در نزدیک این منطقه قرار دارد؟ اگر دوست دارید با یکی از زیباترین و رویایی ترین مناطق اطراف کردان آشنا شوید، با ما همراه باشید؛ می خواهیم با هم به ساوجبلاغ برویم. 

ساوجبلاغ کجاست؟ هر آنچه که خوب است در این رابطه بدانید

جهت اطلاع کسانی که برای اجاره ویلا در کردان اقدام کرده، اما نمی دانند ساوجبلاغ کجاست، باید بگوییم این شهرستان یکی از مناطق کرج به شمار رفته و بسیار زیبا و سرسبز است. به دلیل سرسبز بودن و منظره های زیبایی که در آن دیده می شود، این شهرستان به یکی از مناطق گردشگری کرج نیز تبدیل شده است. 

شاید جالب باشد که بدانید، ساوجبلاغ، یک کلمه ترکی است و معنای آن نیز چشمه های آب سرد است. علت انتخاب این نام، جاری بودن چشمه های فراوانی در این منطقه است. برخی ها، ساوجبلاغ را به نام سرزمین چشمه های آب سرد می خوانند. اگر دوست دارید هم دستی این چشمه ها را مشاهده، و روزها و ساعاتی متفاوت در دختر خاطراتتان ثبت کنید، به دیدار این منطقه بروید.

مساحت این شهرستان، حدود ۲۸۰۰ کیلومتر مربع است. ساوجبلاغ، از جنوب با شهرستان اشتهارد، از غرب با شهرستان های آبیک و نظر آباد، از شرق با کرج و از شمال با طالقان و آزاد راه کرج به قزوین همسایه است. 

زبان مردم شهرستان ساوجبلاغ چیست

زبان مردم شهرستان ساوجبلاغ چیست؟ جمیعت ساوجبلاغ چقدر است؟ 

حالا که فهمیدیم ساوجبلاغ کجاست، خوب است در مورد مردمانی که نام این خطه را زنده نگه داشته اند و باعث آبادانی آن شده اند، نکاتی را بیان کنیم. مردمی که در این ناحیه زندگی می کنند، به دو گویش کرجی و ترکی آذربایجانی با بقیه ارتباط می گیرند. کسانی که بومی هشتگرد، آبادی های سیرود، کله رود، ولیان، برغان، بانو صحرا، خوروین، ورده، سیواندره، آجین دوجین و سرهه هستند، فارسی حرف می زنند.

در این شهرستان، روستاهای زیادی وجود دارد و هنوز هم برخی، در این روستاها زندگی می کنند و چراغ خانه های آن را روشن نگه داشته اند. مطابق با سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام گرفت، مشخص شد که حدود ۲۶۰ هزار نفر در این شهرستان و روستاهای اطراف آن زندگی می کنند.

جاذبه های گردشگری ساوجبلاغ کجاست؟

جاذبه های ساوجبلاغ کجاست، سوال جذاب دیگری است که می خواهیم در مورد آن نکاتی را بیان کنیم. به ما قول بدهید، هر زمانی که به شهرستان ساوجبلاغ رفتید، از جاهایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، دیدن کنید. مناطق گردشگری ساوجبلاغ به این شرح است:

جاذبه های گردشگری ساوجبلاغ کجاست

۱- خانه دکتر مصدق

بازدید از خانه هایی که زمانی یکی از بزرگان در آن زندگی می کرده، همیشه برای ما جالب و جذاب بوده است. خانه دکتر مصدق در روستای احمد آباد شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. این خانه در دوره قاجاریه ساخته شده و بنا به خیلی دلایل اهمیت زیادی دارد.
خانه دکتر مصدق، یک خانه ی آجری است و در دو طبقه ساخته شده است. وقتی به خانه وارد می شوید، یک حیاط زیبا، ۴ اتاق خواب، کفش کن و انبار از جمله قسمت هایی که می توانید در آن مشاهده کنید. نکته بسیار جالب این خانه، بازدید از وسایلی است که دکتر مصدق در زمان حیات و زندگی خود از آنها استفاده می کرده است. مراقبت ویژه ای از این خانه و وسایل داخل آن به عمل آورده می شود.

۲- پل بانو صحرا

حال که می دانید ساوجبلاغ کجاست، خوب است از پل بانو صحرا نیز دیدن کنید. این پل، روی رودخانه کردان قرار گرفته، و در زمان حکومت سلسله صفویه ساخته شده است. اگر دوست دارید از یک بنای تاریخی در نزدیکی محل اقامتتان در کردان دیدن کنید، این پل، گزینه خوب و مناسبی برای این هدف است. 
البته، وقتی می خواهید به بازدید از این پل بروید، نباید توقع دیدن یک پل کامل و تمام عیار را داشته باشید. در زمان های گذشته، مردم از این پل استفاده می کردند و از روی آن رد می شدند، اما امروزه، به دلیل برخی اتفاقات طبیعی، مانند سیل و طوفان قسمت عمده ای از این پل خراب شده است و فقط پایه های آن به چشم می خورد. این پل در همه فصل های زیباست، اما زیارت آن در فصل زمستان حال و هوای کاملا متفاوت و جذابی دارد. 

مناطق مناسب برای خرید و اجاره ویلا در ساوجبلاغ کجاست

مناطق مناسب برای خرید و اجاره ویلا در ساوجبلاغ کجاست؟

اگر دوست دارید بدانید که بهترین مناطق برای اجاره و خرید ویلا در ساوجبلاغ کجاست، می توانیم به چهار باغ، شهرک افشاریه، کردان، شهرک طاووسیه، سنقرآباد، شهرک زعفرانیه، لشگرآباد و سهیلیه اشاره کنیم. 

اگر با اقلیم این منطقه آشنایی ندارید، شاید برایتان سوال شده است که چرا در این منطقه، تقاضا برای خرید و اجاره ویلا رو به افزایش گذاشته است. از جمله این دلایل می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • این منطقه به ارتفاعات، بسیار نزدیک است و همین عامل موجب پدیدار شدن آب و هوایی بسیار خوب و لذت بخش در آن شده است. اغلب تهرانی ها و کرجی ها که در شرایط خوبی از نظر آب و هوا زندگی نمی کنند و از وجود آلودگی ها رنج می برند، سعی می کنند برای اجاره ویلا در این منطقه اقدام کنند.
  • باغ های فراوانی در این منطقه به چشم می خورد و این نیز از حاصلخیز بودن خاک آن سرچمشه گرفته است. اگر عاشق حرف زدن با درختان هستید و اگر دوست دارید کشاورزی کنید، در صورتی که توانایی مالی بالایی دارید، شهرستان ساوجبلاغ گزینه بسیار خوبی برای رساندن شما به این رویایتان به نظر می آید.
  • شهرستان ساوجبلاغ، در نزدیکی کردان واقع شده است و به همین سبب می توان چشمه های فراوانی را در آن مشاهده کرد. وجود آب کافی، باعث سرسبزی این منطقه شده است. اگر دوست دارید چند روزی را از هوای آلوده و زندگی شهری خلاص شوید، برای اجاره ویلا در این منطقه اقدام کنید.

بهترین روستای ساوجبلاغ کجاست؟ به کدام یک از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ برویم، بیشتر بهمان خوش می گذرد؟

حال که تصمیم گرفته اید به شهرستان ساوجبلاغ بروید، خوب است در مورد این سوال که بهترین روستای ساجبلاغ کجاست، نکاتی را بیان کرده و آن را معرفی کنیم. نام برخی از روستاهایی که می توانید با رفتن به آنها لحظه هایی بی نهایت جذاب و دوست داشتنی را تجربه کنید، به شرحی است که در ادامه می گوییم:

۱- روستای خوروین

یکی از قشنگ ترین و زیباترین روستاهای ساوجبلاغ، خوروین نام دارد. این روستا، هم از نظر تاریخی و هم از نظر مناظر طبیعی و دیدنی، حرف های زیادی برای گفتن دارد. در اولین فرصتی که به این منطقه رفتید، از خوروین نیز دیدن کنید.

۲- روستای برغان

از دیگر پاسخ هایی که می توان در جواب سوال بهترین روستای ساوجبلاغ کجاست، بدهیم، روستای برغان است. بسیاری از مسافران و گردشگران بعد از آنکه از این روستا دیدن کرده اند، از آن بسیار خوششان آمده و دوست داشته اند باز هم به برغان بروند.

۳- روستای سیبان دره

اگر فرصت گشت و گذار در سیبان دره را نداشته اید، باید بگوییم که این روستا بافتی قدیمی و بسیار جذاب دارد و به دلیل سرسبز بودن، جای بسیار مناسبی برای برگزاری یک پیک نیک چند ساعته به شمار می رود. امکان ندارد به این روستا بروید و حال و هوایی متفاوت را در آن تجربه نکنید.
 

بهترین روستای ساوجبلاغ کجاست؟ به کدام یک از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ برویم، بیشتر بهمان خوش می گذرد؟

فاصله تهران تا ساوجبلاغ را چند دقیقه ای طی می کنیم؟

اغلب تهرانی ها می دانند ساوجبلاغ کجاست؛ اما موضوعی که شاید از آن بی اطلاع باشند، فاصله تهران تا ساوجبلاغ است. ساوجبلاغ و تهران حدود ۹۰ کیلومتر از هم فاصله دارند. اگر با ماشین شخصی خود می خواهید به این منطقه بروید، چنانچه سرعتتان در زمان رانندگی ۷۰ کیلومتر در ساعت باشد، این مسیر را در مدت زمان ۱ ساعت و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طی خواهید کرد. معمولا اگر جاده شلوغ نباشد، طی این مسیر بیش از زمانی که ما اشاره کردیم، طول نخواهد کشید.

نکته ای که خوب است در مورد شهرستان ساوجبلاغ به خاطر داشته باشید، این است که این منطقه در هر فصلی زیباست. هم موقعی که در بهار و تابستان به آنجا می روید، می توانید خیلی مناظر زیبا و قشنگی ببینید، هم زمانی که تصمیم می گیرید در این منطقه زمستان گردی و یا پاییز گردی کنید، حسابی بهتان خوش می گذرد. وسعت ساوجبلاغ زیاد است و جاهای متفاوتی را می توانید برای تفریح و تماشا در آن نظاره گر باشید. راستی، همان طوری که اشاره کردیم، این منطقه گزینه خوب و مناسبی برای خرید زمین و یا ویلا نیز به شمار می رود.

کلام آخر

ما در این مقاله به شما گفتیم که ساوجبلاغ کجاست و چرا برخی افراد، برای خرید و اجاره ویلا، این منطقه را انتخاب می کنند. اگر توان خرید ویلا ندارید، می توانید از خدمات مجموعه هایی چون، گرداگرد بهره برده و با اجاره یک ویلای مناسب، روزهایی خوش و شاد در این منطقه تجربه کنید.

 

 

وضعیت آب و هوا ساوجبلاغ
بروزرسانی: یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲

وضعیت آب و هوا ساوجبلاغ:01d
۲.۶۷ km/h
یکشنبه
آسمان صاف
۲۲.۷۲
جزئیات هواشناسی ساوجبلاغ

۱۰۱۷
سطح دریا:
غرب، جنوب غربی
جهت باد:
۲.۶۷ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۲۴
رطوبت هوا
۱۰۱۷
فشار هوا: