چشمه ناز سمیرم

چشمه ناز ونک سمیرم با طبیعت زیبا، کم نظیر و دلنشین، چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. وجود چشمه جوشان، رودخانه، کوه های سربه فلک کشیده و درختان چنار، بید و صنوبر، زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. چشمه ناز دارای چشمه پرآب و جوشانی است که رودخانه چشمه ناز را تغذیه می کند.

 

چشمه ناز کجاست؟
چشمه ناز در فاصله ۳۵کیلومتری غرب سمیرم و ۲۰۰کیلومتری جنوب اصفهان واقع است. از سمیرم تا روستای ونک جاده آسفالت میباشد پس از عبور از روستای قلعه قدم، گردنه گله وار و گردنه نخودان به ونک میرسیم. برای رسیدن به چشمه ناز بایستی از رودخانه عبور نماییم. از ونک تا چشمه حدود سه ساعت راه میباشد. از چشمه تا قله ۵ تا ۶ ساعت راه است.

 

آب معدنی چشمه ناز

چشمه ناز که یکی از پرآب‌ترین چشمه‌های موجود در استان اصفهان است، رودخانه‌ای کوچکی را ایجاد کرده است که این رودخانه به رودخانه پر آب ونک ریخته می‌شود و در ادامه مسیر به کارون متصل می‌شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت یکی از سرچشمه‌های رودخانه کارون همین ناز است، آب این چشمه از کوه‌ها و دشت‌های ایران گذر کرده و در نهایت به خلیج فارس منتهی می‌شود و در مسیر خود مزارع و باغ‌های بسیاری را آبیاری می‌کند و فضای زیبا و مناظر خارق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است تا لحظات آرامش بخشی را برای علاقمندان به طبیعت دور از محیط شهری فراهم نماید. آبی که از این چشمه خارج می‌شود، حاصل بارش‌های سالانه در ارتفاعات رشته کوه زاگرس است که پس از عبور از دل کوه از دهانه این چشمه بیرون می‌ریزد. آب این چشمه به قدری زلال و سبک و شیرین است که اخیراً مورد توجه مسئولین قرار گرفته و ساخت کارخانه تولید آب معدنی در این منطقه آغاز شده است.

 

فاصله اصفهان تا چشمه ناز

فاصله بین چشمه ناز ونک تا اصفهان : ۲۰۵ کیلومتر - زمان : ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه

 

فاصله سمیرم تا چشمه ناز

فاصله بین سمیرم تا چشمه ناز ونک : ۴۳ کیلومتر - زمان : ۴۸ دقیقه

وضعیت آب و هوا سمیرم
بروزرسانی: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۱

وضعیت آب و هوا سمیرم:04n
۱.۵۹ km/h
دوشنبه
پوشیده از ابر
۷.۸۷
جزئیات هواشناسی سمیرم

۱۰۲۱
سطح دریا:
شرق
جهت باد:
۱.۵۹ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۹
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: