پارک دریاچه سمیرم

معرفی پارک دریاچه سمیرم

سمیرم یکی از شهرهای جنوبی استان اصفهان به شمار می رود که در ناحیه ای کوهستانی و در ارتفاع ۲۴۰۴ متری از سطح دریا واقع شده است. این شهر به خاطر قرار گیری در بین کوه های مرتفع و در بلندی، از آب و هوای متفاوت و مطبوعی برخوردار است که در زمستان های سرد و در تابستان ها خنک و ملایم می شود. این شهر مانند بسیاری دیگر از شهرهای ایران دارای پارک ها و مراکز گردشگری متعددی است که یکی از آنها پارک دریاچه سمیرم نامیده می شود. این پارک در قسمت جنوبی و ورودی شهر قرار دارد و از بخش های مختلفی تشکیل شده است که باعث می شود مردم شهر تعطیلات آخر هفته جالبی را تجربه کنند. این پارک مملو از درختان سر به فلک کشیده و دریاچه ای است که باعث لطافت هر چه بیشتر هوای پارک شده و علاوه بر این بر زیبایی آن افزوده اند که شامل درختانی مانند چنار، بید و صنوبر می شود. چشم انداز این پارک رو به که دنا است که خود به تنهایی می تواند باعث شادی و نشاط مضاعف شود.

 دوره تاریخی

استان اصفهان را می‌توان مهد تمدن و زیبایی‌های منحصر به فرد دانست که از دیر باز به دلیل داشتن جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و مذهبی بسیار مورد توجه بوده است. یکی از شهرهای این استان که دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده سمیرم نام دارد که با داشتن آب و هوای سرد مقصد تابستانی عالی محسوب می‌شود. پارک دریاچه شهر سمیرم یکی از جاذبه‌های گردشگری این دیار شمرده می‌شود که با فضایی دل‌انگیز و سرسبز بسیار مناسب کمپ زدن و تفریحات آخر هفته شناخته می‌شود و محبوب همگان است. وجود درختان بید و صنوبر در آنجا منظره‌ای زیبا را خلق کرده به طوری که دوست دارید که ساعت‌ها در آنجا بنشنید و از این تفرجگاه با طراوت لذت ببرید. پارک باغ دریاچه سمیرم حدود ۶ هکتار مساحت دارد و با قرار گرفتن در جنوب شهر دسترسی مناسبی به ورودی سمیرم دارد. قرار گرفتن دریاچه‌ای زیبا و با صفا در مرکز این باغ جلوه‌ای خاص به آن بخشیده و حال و هوای شما را عوض می‌شود. پرنده‌نگری، قایق‌سواری، ماهیگیری و عکاسی کردن از جمله تفریحاتی است که امکان پرداختن به آن‌ها در اطراف پارک باغ دریاچه سمیرم وجود دارد و خاطره‌ساز می‌شود. در حومه‌ی این پارک یک بند خاکی وجود دارد که با هدف توسعه گردشگری، آبخیزداری و تقویت منابع آب زیرزمینی احدث شده و باعث سرزندگی این دریاچه شده است. پارک دریاچه شهر سمیرم که چشم‌اندازی رویایی به کوه دنا دارد، در حدود ۱۶۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار گرفته است و مسافران در طی مسیر خود در آنجا استراحت می‌کنند. در این پارک اسباب‌بازی‌های متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شده که شادی و هیجان را به آنان هدیه می‌کند، همچنین وجود فروشگاه‌های متعدد مواد غذایی نیز سبب شده تا به راحتی مایحتاج خود را برطرف کنید. آدرس پارک دریاچه در سمیرم به راحتی قابل جست و جوست و کافیست خود را به خیابان شورا برسانید و این پارک را بیابید. پیشنهاد ما به شما این است که در ادامه سفر خود به بازدید از چشمه ناز بروید و در کنار این مجموعه چشمه‌های آب معدنی تنی به آب بزنید و لحظاتی به یادماندنی را خلق کنید.

جاذبه های گردشگری سمیرم

دیدنی های سمیرم در چندین سال اخیر بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند و از میان آن‌ها می‌توان آبشار سمیرم، روستای خینه، آبشار آب ملخ، روستای خفر، غار دنگزلو، چشمه خوانسار و چشمه بابازرنگ کمه،چشمه ناز،آبشار بی بی‌ سیدان،غار چهل ستون،دره حنا علیشاه،مزرعه کتی گربین،روستای نقل،روستای خینه،روستا و سد قره قاچ،چشمه قازقازک،دریاچه سد حنا،منطقه شکار ممنوع حنا،آبشار تقرچه،چالقفا،شبستان مسجد جامع سمیرم را نام برد که با جذابیتی خارق‌العاده یک سفر مهیج را برایتان خلق می‌کنند.

مهمترین سوغات شهر سمیرم

سوغات شهر سمیرم نیز شامل اغلب سوغاتی‌های اصفهان می‌شود. سوغاتی‌هایی نظیر گز، پولکی، نبات و غیره می‌شود. اما، ویژه ‌ترین سوغاتی این منطقه سیب می‌باشد.

وضعیت آب و هوا سمیرم
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹

وضعیت آب و هوا سمیرم:04d
۷.۳ km/h
شنبه
ابرهای پارچه پارچه شده
۱۱.۶
جزئیات هواشناسی سمیرم

۱۰۱۵
سطح دریا:
شرق و شمال شرق
جهت باد:
۷.۳ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۴۳
رطوبت هوا
۱۰۱۵
فشار هوا: