غار آبی دانیال سلمان شهر عباس آباد

طول این غار ۲۱۵۸ متر و عمق آن ۷۴٫۲ متر و ارتفاع دهانهٔ اصلی آن از سطح دریا ۱۶۰ متر می‌باشد و دارای یک دهانه است. غار دانیال دومین غار بزرگ رودخانه ای ایران بعد از غار قوری قلعه روانسر در کرمانشاه می‌باشد.
آب داخل غار از چند چشمه کوچک که از شعب مختلف آن سرچشمه می‌گیرد، تامین می‌شود و کاملا زلال و از نظر محلولات دارای درصد پایینی بوده است.
از مهم‌ترین مزیت‌های غار آبی دانیال این است که هر کجا که خسته شدید می‌توانید از همان جا برگردید. بیشتر زیبایی این غار در نیمه اول است و انتهای غار دارای فضایی تنگ‌تر و سقف آن کوتاه‌تر است. در انتها سنگ‌ها هم تیزترند؛ طوری که در انتهای غار باید حدود ۲۰۰ متر سینه‌خیز مشکل را رد کنید و به مکانی برسید که دیواره‌های غار دیگر آهکی و سنگی نیستند و آب از لای خاک بیرون می‌زند؛ یعنی اولین سرچشمه‌های آب غار. توصیه ما این است که از همین جا برگردید؛ چون یک رفت و برگشت به انتهای غار تقریباً پنج ساعت طول می‌کشد و سرما و خیسی، حتماً شما را اذیت خواهد کرد. 

 


تجهیزات مورد نیاز برای پیمایش غار دانیال
لباس مناسب (ترجیحا یکسره) برای غار و یک دست لباس کامل گرم برای تعویض بعد از بازگشت از غار، کلاه ایمنی، هدلامپ هر نفر دو عدد با باتری اضافه، چکمه یا کفش مناسب جهت حرکت در آب، دستکش کار و دوربین ضدآب
پیمایش این غار نیاز به ابزار فنی غارنوردی و حتی علایم رد زنی ندارد. جریان رودخانه بجز در چند قسمت محدود، بهترین نشانه جهت پیمایش غار می باشد.
این غار در انتهای روستا دانیال قبل از شیب جاده فرعی دست چپ را داخل شده و تا آخرین ویلا مسیر را ادامه می‌دهیم. از اینجا از ماشین پیاده شده و از رودخانه‌ای که در پایین مشاهده می‌گردد عبور کرده و از سمت چپ رودخانه مسیر رودخانه را تا دومین انشعاب ادامه می‌دهیم. پس از رسیدن به دومین انشعاب مسیر سمت چپ را به سمت بالا تا زیر دیواره‌ای سفید رنگ ادامه می‌دهیم. دهانه غار رو به شمال غربی بوده و درست در زیر این دیواره قرار دارد.

وضعیت آب و هوا عباس آباد
بروزرسانی: پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۲

وضعیت آب و هوا عباس آباد:01n
۱.۳۵ km/h
پنجشنبه
آسمان صاف
۱۷.۰۷
جزئیات هواشناسی عباس آباد

۱۰۲۰
سطح دریا:
جنوب
جهت باد:
۱.۳۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۶۲
رطوبت هوا
۱۰۲۰
فشار هوا: