اسالم خلخال کجاست؟⭐(جاده دیدنی اسالم به خلخال)

اگر فرصت رفتن به گوشه گوشه ی کره ای که روی آن زندگی می کنیم را ندارید، هیچ ایرادی بر شما نیست؛ همینکه توانسته باشید، کشورمان را بگردید، گویی که حداقل نصف جهان را دیده اید. اگر برای اجاره ویلا ماسال اقدام کردید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به یکی دیگر از تکه های بهشتی که خداوند روی زمین جا گذاشته است، ببریم. 

توصیه می کنیم، مقاله ییلاق ماسال کجاست را نیز مطالعه کنید؛ کمکتان می کنید تا در شهر ماسال بیشتر خوش بگذرانید.

اسالم خلخال کجاست؟ جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است؟

اسالم خلخال یکی از زیباترین، جذاب ترین و با شکوه ترین جاهایی است که می توانیم به شما معرفی کنیم. این جاده که طول آن ۷۰ کیلومتر است، از استان گیلان شروع شده و در نهایت به جنوب اردبیل، جایی بین استان های زنجان و آذربایجان شرقی به پایان می رسد. 

معمولا کسانی که برای اجاره ویلا در ماسال اقدام می کنند، بیش از کسانی که در سایر شهرها حضور دارند، به این جاده، نزدیک تر هستند. اگر در تهران هستید، ابتدا می بایست به سمت رشت بیایید. بعد از آنکه به رشت رسیدید، از شهرهای منجیل و رودبار عبور کرده و وارد فومن شوید. در این مسیر نیز می بایست شهرهای صومعه سرا و پونل را به سمت آستارا ترک کنید تا به اسالم برسید. 

از تهران تا اسالم حدود ۴۰۰ کیلومتر است و سفر شما نیز بیش از ۶ ساعت طول می کشد. اگر برای اجاره ویلا استخردار در ماسال اقدام کنید، لازم نیست که ۶ ساعت در راه باشید و در طی مدت زمان کوتاه تری می توانید خود را به این جاده برسانید.

کسانی که می خواهند بدانند اسالم خلخال کجاست، سعی می کنند حتما برای اجاره ویلا لوکس در ماسال اقدام کرده و به این سرزمین بهشتی نیز بروند و از آن دیدن کنند. وفور زیبایی و جذابیت در این منطقه به حدی است که تا به چشم خود نبینید نمی توانید باور کنید.

اسالم خلخال کجاست؟ جاده اسالم به خلخال چند کیلومتر است؟

آیا در مورد گزینه های دیدنی اسالم به خلخال چیزی شنیده اید؟ آیا می خواهید بدانید جاهای دیدنی اسالم خلخال چیست؟

نمی شود نام اسالم خلخال به گوش برسد و آدم، هوس حرکت کردن به سوی آن را در ذهن خود پرورش ندهد. این جاده، فقط یک جاده برای عبور و مرور نیست، اینجا جایی است که می توانید پدیده های مختلفی را برای تماشا بیابید و از دیدن آنها لذت ببرید. بخشی از این زیبایی ها به شرحی است که در ادامه می گوییم:

۱- دریاچه نئور

یک جای دیدنی اسالم به خلخال، دریاچه نئور است. نام این دریاچه، آذری است. در ترکی به دریاچه ای نئور گفته می شود که آبی به آن وارد نمی شود. این دریاچه حدود ۲۱۰ هکتار وسعت دارد و در واقع از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل شده است. عمق نئور ۵ متر است و حدود ۲۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.

۲- دشت های شقایق

شقایق، گلی است که حتی اگر به صورت انفرادی نیز در جایی دیده شود، موجب شادی آدم می شود چه برسد به آنکه شما به جایی قدم بگذارید که میزان زیادی از این گل، دشت گونه در کنار هم قرار داده شده است. دشت های شقایق از دیگر جاهای دیدنی جاده اسالم به خلخال به شمار می رود. اگر کسی از شما پرسید زیباترین دیدنی اسالم خلخال کجاست، آدرس دشت های شقایق را به او بدهید.

فاصله رشت تا اسالم خلخال چقدر است؟ چقدر طول می کشد تا از رشت به اسالم خلخال برسیم؟

اسالم خلخال، به رشت نزدیک تر است تا به تهران. مسافرانی که به استان گیلان آمده اند و می خواهند در رشت بمانند، برای آنکه بتوانند خود را به این جاده برسانند، باید حدود ۱۳۰ کیلومتر را طی کنند. اگر سرعتتان در حین رانندگی در حد مناسب و معقول باشد، فاصله رشت تا اسالم خلخال را در حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه طی خواهید کرد. 

برای کسانی که فکر می کنند این جاده، مورد شاخص و برجسته ای برای دیدن ندارد، ۳ ساعت، زمان زیادی است؛ اما شک نداریم این افراد بعد از آنکه از جاده دیدنی اسالم به خلخال بازدید کردند، دیگر دلشان نمی خواهد این جاده را ترک کنند و به شهر محل اقامت خود بازگردند. این جاده، آنقدر زیبایی دارد که بتواند دل شما را نرم کرده و نظرتان را نسبت به خودش عوض کند. 

فاصله رشت تا اسالم خلخال چقدر است؟ چقدر طول می کشد تا از رشت به اسالم خلخال برسیم؟

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال کی است؟

حال که می دانیم اسالم خلخال دقیقا در کجا واقع شده و چه جاهای دیدنی دارد، خوب است در مورد بهترین زمان سفر به این جاده نیز نکاتی را بیان کنیم. بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال، زمانی است که در این منطقه، بارش برف و باران کم است و یا اصلا نیست. معمولا، مسافران از ابتدای ماه اردیبهشت تا اواخر ماه شهریور را برای بازدید این جاده انتخاب می کنند. 

اگر در همین زمان، به این جاده رفتید، سعی کنید از همه جاهای دیدنی این منطقه، مانند ییلاق متش، دریاچه سراگاه، جنگل تالش، پارک جنگلی گیسوم و همین طور ییلاق لرزره دیدن کنید. اینها بهترین و معروف ترین جاهایی هستند که تصویرشان هیچگاه از خاطرتان پاک نخواهد شد.

بهتر است روزهایی که می خواهید به تماشای این جاده و زیبایی های آن بروید، وضعیت هوا را نیز بررسی کنید. این جاده در فصل های سرد سال، یا بارانی است و یا برفی. همین موضوع باعث می شود که جاده اسالم خلخال برخی مواقع مسدود شده و اجازه رانندگی در آن به رانندگان داده نشود.

راستی، از آنجایی که این جاده، پیچ و خم های زیادی دارد، ماشین خود را قبل از آنکه دل به جاده بزنید، حتما به یک تعمیرکار نشان دهید تا از نظر فنی نیز بررسی شود. ماشین هایی که موتور آنها عیب دارد، در این جاده با مشکل مواجه می شوند. رانندگان حرفه ای سعی می کنند در زمان های رانندگی در این جاده، هر یکی دو ساعت یک بار توقف کنند تا ماشینشان جوش نیاورد. 

بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال کی است؟

فاصله تهران تا جاده اسالم خلخال چقدر است؟ چقدر طول می کشد تا از تهران به آنجا برسیم؟

خیلی از کسانی که در تهران هستند و به تازگی فهمیده اند اسالم خلخال کجاست، حتما دوست دارند بدانند که فاصله تهران تا جاده اسالم خلخال چقدر است. تهران و جاده اسالم به خلخال حدود ۴۰۰ کیلومتر با هم فاصله دارند. شما اگر با ماشین شخصی تان دل به جاده بزنید و حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشید ۴ ساعته به آنجا خواهید رسید. البته اگر سرعتتان در هنگام رانندگی کمتر از این عدد باشد، مدت رسیدن به اسالم خلخال از تهران بیش از این حرف ها طول خواهد کشید. 

اگر می خواهید همه زیبایی های جاده دیدنی اسالم به خلخال را تماشا کنید، می بایست خود را به اتوبان تهران به کرج برسانید. بعد از ورود به اتوبان، به جاده قزوین به رشت را انتخاب کرده و بعد از پشت سر گذاشتن رستم آباد، وارد جاده سراوان به فومن شوید. بعد از رد کردن ضیابر، به نزدیکی های رضوانشهر که رسیدید، به سمت جاده رشت آستارا تغییر مسیر داده و به سمت جاده اسالم خلخال زیبای خودمان حرکت کنید. اگر آدرسی که بهتان گفتیم کمی گیج کننده است، بهتر است از نقشه و یا برخی نرم افزارهای مخصوص موبایل استفاده کنید؛ این طوری، گم هم نمی شوید.

فاصله تهران تا جاده اسالم خلخال چقدر است؟ چقدر طول می کشد تا از تهران به آنجا برسیم؟

کلام آخر

اسالم خلخال و همین طور، معرفی این جاده و زیبایی هایی که در دل آن نهفته است، از جمله موضوعاتی بود که ما در این مقاله به آنها پرداختیم. توصیه می کنیم قصد سفر به هر جای ایران را که دارید از گرداگرد کمک بگیرید و در یک ویلا با امکانات و شرایط بسیار عالی اقامت کنید.

 


 

وضعیت آب و هوا خلخال
بروزرسانی: شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۲

وضعیت آب و هوا خلخال:01d
۲.۳۷ km/h
شنبه
آسمان صاف
۱۳.۵۳
جزئیات هواشناسی خلخال

۱۰۲۱
سطح دریا:
شرق
جهت باد:
۲.۳۷ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۳۶
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: