شگفتی های تالاب زیبای سوستان لاهیجان

تالاب سوستان نیز در ۵ کیلومتری جنوب شرقی این روستا قرار دارد. این تالاب یکی از تالاب های آب شیرین استان گیلان است.

جمعیت

این روستا در دهستان لیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴٬۳۴۱ نفر (۱٬۲۲۹خانوار) بوده‌است.

معرفی تالاب سوستان 

سوستان یکی از روستاهای دهستان لیل با فاصله ۱۱ کیلومتری از مرکز دهستان (روستای سطل سر) است و در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان قرار دارد. تالاب سوستان در نزدیکی این روستا یکی از مکانهای گردشگری استان مازندران است که با مناظر بی نظیر و مسحور کننده ی خود جلوه ی خاصی به این استان بخشیده است. 

تالاب سوستان از تالاب های آب شیرین است که محل زندگی آبزیان و پرندگان بوده، در فصول پاییز و زمستان پرآب است اما در فصل تابستان از آب آن کاسته می شود. اگر کمی در اطراف تالاب پرسه بزنیم نیزازهای دور تا دور تالاب، گیاهان مردابی و درختان جنگلی در داخل و کناره های تالاب نیز چشم دل را می نوازند.

 

مسیر

دسترسی آسان از دیگر ویژگیهای این تالاب بوده که باعث استقبال بیشتر طبیعت دوستان و گردشگران از آن می شود. کوتاهترین مسیر برای رفتن به تالاب سوستان از دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان آغاز می شود.

البته مسیر میدان تربیت نیز مسیر مناسبی است. جالبتر اینکه در طول مسیر نیز تا رسیدن به تالاب مناظر طبیعی و بی نظیری در برابر چشمان شما خودنمائی می کنند که اشتیاق فزاینده ای در دلتان برای دیدن تالاب ایجاد می کند. 
تماشای رنگهای سبز و صورتی نیلوفرها، رنگهای دلنواز برگ درختان در کنار آبی آسمانی پهناور، بی شک بیاد ماندنی خواهد بود.

توصیه می کنیم در هنگام سفر به شهر سرسبز لاهیجان، رفتن به تالاب سوستان را حتما جزو برنامه ی تفریحی خود قرار دهید و تماشای این تالاب خیره کننده را از دست ندهید.

به امید آنکه روزی ایران گردیمان را کامل کنیم که ایران ما پر از زیبایی های بی نظیر است.

وضعیت آب و هوا لاهیجان
بروزرسانی: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۶

وضعیت آب و هوا لاهیجان:03d
۱.۴۲ km/h
چهارشنبه
ابرهای پراکنده
۲۵.۱
جزئیات هواشناسی لاهیجان

۱۰۰۹
سطح دریا:
شمال شمال غربی
جهت باد:
۱.۴۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۴۷
رطوبت هوا
۱۰۰۹
فشار هوا: