آبشار زیبای میلاش رودسر

یکی از زیبا ترین آبشار های استان گیلان آبشار میلاش رودسر است . آبشار میلاش در یک کیلومتری روستا میلاش واقع است . روستا میلاش در ۳۰ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر قرار گرفته است .
آبشار میلاش در منطقه رحیم آباد واقع شده است و یکی از زیبا‌ترین آبشار‌های گیلان است که در غرب روستای میلاش و در مسیر رودخانه ای با همین اسم قرار گرفته است. این آبشار میلاش از کوه بندبن سرچشمه می‌گیرد و در ارتفاع هشتصد متری از سطح دریا و هفتصدمتری غرب رودخانه پلرود واقع شده است. روستای میلاش در سی کیلومتری رحیم آباد و چهل و پنج کیلومتری شهرستان رودسر قرار دارد که از روستا‌های دهستان اشکور سفلی به شمار می‌اید .
آبشار میلاش پس از باغ فندق عزیز رحیمی و پانصد متری راه مال رو و جنگلی میلاش به لامشکن قرار دارد که در میان درختان جنگلی ممرز، پلت و میان دره مازی بن و روستای میلاش کوچک قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار بیست و پنج متر ،عرض آن هشت متر و مساحت آن حدود صد و پنجاه متر مربع می‌رسد و آب از شیب هشتاد و پنج درجه با فشار به پایین سرازیر می‌شود. عمق استخر پای آبشار حدود هفتاد سانتی مترو مساحتی حدود سی متر دارد. درجه حرارت آب این استخر در تابستان بین ده تا بیست سانتی گراد متغیر است. راه‌های دسترسی به این آبشار به این صورت می‌باشد.

 

در تابستان هفت پره آبی دارد و عمق استخر آن در ۷۰ سانتی متر متغیر است چون آب آن بصورت پلکانی سقوط می کند استخری عمیق پای آن ایجاد نشده است.
درجه حرارت آب بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد متغیر است و مساحت حوضچه آن ۳۰ متراست.
از دیگرمشخصات ظاهری این آبشار می توان به ارتفاع ۲۵ متری آن و مساحت ۱۵۰ متری آن اشاره کرد .  در پای این آبشار استخری وجود دارد که عمق آن ۷۰ سانتی متر و مساحت آن ۳۰ متر است . برخورد آب این آبشار با صخره های اطراف موجب ایجاد صخره ای با طول ۳۲ متر شده است .
این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۷۶۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسیردستیابی به آبشار

دسترسی به آبشار میلاش از شهر رودسر به طرف رحیم‌آباد انجام می‌شود و در مسیر جاده اشکور و پس از عبور از دهستان طول‌لات محل احداث سد پلرود منطقه توریستی سفیدآب و دوراهی روستای دیدنی پلام، نیلو و روستاهای جیرکل، گرمابدشت و زیار به روستای دیورود رسیده و پس از حدود دو ساعت کوهپیمایی و عبور از باغ‌های فندق به آبشار میلاش دسترسی پیدا می‌کنیم.


فیلم آبشار میلاش


وضعیت آب و هوا رودسر
بروزرسانی: پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲

وضعیت آب و هوا رودسر:01n
۱.۵۵ km/h
پنجشنبه
آسمان صاف
۱۱.۹۹
جزئیات هواشناسی رودسر

۱۰۲۳
سطح دریا:
جنوب جنوب شرقی
جهت باد:
۱.۵۵ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۷۱
رطوبت هوا
۱۰۲۳
فشار هوا: