آبشار زیبای آب پری نور

در آب پری درختان با فاصلهٔ کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر مناطق بکر و دست نخورده مانده‌است. این ناحیه همسایه کجور و یوش می‌باشد. آبشار آب پری در کنارهٔ جاده قرار گرفته‌است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است. با این حال گردشگران پرشماری در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته به این محل می‌آیند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌ شوند.

انتهای این جاده جنگلی-کوهستانی به کجور ختم می شود. که از طریق کجور نیز دسترسی به “کندلوس”، “دوآب” و “مرزن آباد” و … فراهم است. در طول مسیر همچنین یک خروجی برای اتصال به یوش (زادگاه نیما یوشیج) و “بلده وجود دارد. اما پیش از اینها پارک جنگلی رویان و آبشار آب پری قرار گرفته اند. جاده آب پری هم عرض جاده چالوس است، اما اطراف جاده آنقدر فضای صاف و باز برای اطراق کردن وجود دارد که هر گردشگری به راحتی می توانند گوشه دنجی برای خود پیدا کنند.

 

چرا آبشار آب پری؟

  • قرار گرفتن آبشار آب پری در میان یک پارک جنگلی زیبایی آن را دو چندان کرده و طبیعتی چشم نواز را به شما هدیه می دهد.
  • مسیر رسیدن به آبشار بسیار تماشایی است و لذت رانندگی در یک جاده ی پیچ در پیچ و جنگلی را برایتان به ارمغان می آورد.
  • امکانات قابل قبولی در مسیر این آبشار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

مسیر دسترسی به آبشار آب پری :

برای رسیدن به آبشار آب پری باید فاصله ۵ کیلومتری شهر نور تا شهر رویان را پیمود، یک خیابان در وسط شهر کوچک رویان در حاشیه غربی پل و رودخانه به طرف جنوب از مسیر اصلی نور به نوشهر جدا می شود که پس ازعبور از جاده آسفالت ۸ کیلومتری در کنار رودخانه، کوه و دره جنگلی به آبشار آب پری می رسد، این مسیر به نام گلندرورد و سوردار معروف است. جریان آب در شیب سنگی ۶۰ درجه کوه منظره زیبایی را ایجاد کرده و دانه های سنگی در پایین جاده به طرف دره و وجود درختان جنگلی در سینه کش آن منظره رویایی را پدید آورده است.

همانطور که پیشتر گفته شد در ابتدای مسیر ابتدا به پارک جنگلی رویان می رسیم. این پارک که فاصله زیادی از شهر رویان ندارد، تقریبا از تمامی امکانات بهداشتی اولیه (از قبیل آب آشامیدنی و سرویس های بهداشتی) برخوردار است. آلاچیق هایی برای استراحت تدارک دیده شده است و وسایل بازی برای کودکان نیز وجود دارد. امنیت پارک نیز توسط واحد نیروی انتظامی مستقر در پارک برقرار است و اگر بتوانید شب های سرد جنگل را تحمل کنید محل مناسبی برای اقامت چند روزه است

 


فیلم آبشار آب پری



وضعیت آب و هوا نور
بروزرسانی: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۹

وضعیت آب و هوا نور:01d
۱.۷۲ km/h
چهارشنبه
آسمان صاف
۲۳.۰۵
جزئیات هواشناسی نور

۱۰۰۹
سطح دریا:
شمال
جهت باد:
۱.۷۲ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۵۱
رطوبت هوا
۱۰۰۹
فشار هوا: