دریاچه مرموز و وهم انگیز ممرز نوشهر

در نقطه ای بکر از شهرستان نوشهر و در میان جنگل انبوه پهن برگ، دریاچه ای قرار دارد که با فضای وهم انگیز و پر سکوتش از شما میزبانی می کند. نامش دریاچه مَمرَز است اما به سبب قرار گیری در منطقه ملا کلا، به این نام نیز خوانده می شود.
فضای بکر اطراف دریاچه در اکثر روزهای سال آمیخته با مه و صدای حیوانات وحشی است که در هر لحظه به گوش می رسد. این مسئله با حضور درختان خشکیده در میان دریاچه در هم می آمیزد و باعث شده تا به آن لقب دریاچه ارواح را نیز بدهند.
مردمی که امروزه اطراف این دریاچه زندگی می کنند، چیزی  از ارواح ندیده اند اما معتقدند ساکنین گذشته حتما اطلاعاتی داشته اند که این نام را برگزیدند. 
طول دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است.اگر علاقه مند به آفرود هستید باید بدانید که در راه رسیدن به این دریاچه می توانید این تفریح را نیز تجربه کنید.
برای دسترسی به این دریاچه در کیلومتر ۱۲ مسیر نور به نوشهر پس از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شد و بعد از عبور از روستا به محیط بانی خواهید رسید. بعد از انجام اقدامات اداری لازم در محیط بانی جاده شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه دهید. پس از مشاهده تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید.

 


این جاده فرعی شما را به دریاچه بند ممرز خواهد رساند. توجه داشته باشید عبور از جاده فرعی نیاز به خودروهای کمک دار دارد و به دلیل بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.
متاسفانه امکانات رفاهی و گردشگری در این منطقه برای مسافران وجود ندارد و گردشگران برای اقامت و دسترسی به امکانات باید به نوشهر بازگردند.
با توجه به دسترسی سخت، فصل‌های بهار و تابستان که زیبایی طبیعت دو چندان می‌شود، بازدید از این تالاب وحشتناک مناسب خواهد بود و در فصل‌های سرما دسترسی از طریق جاده‌های فرعی مشکل و سخت می‌شود.
با این اوصاف می بینید که چه هیجانی در پس این سفر انتظار شما را می کشد، پس بی معطلی سفر خود را برای رفتن به این دریاچه برنامه ریزی کنید. زیبایی های جنگل اطراف این جای بکر را هم نباید فراموش کنید. 

 


فیلم دریاچه ممرز


وضعیت آب و هوا نوشهر
بروزرسانی: پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۶

وضعیت آب و هوا نوشهر:03n
۳.۰۶ km/h
پنجشنبه
ابرهای پراکنده
۱۳.۸۴
جزئیات هواشناسی نوشهر

۱۰۲۱
سطح دریا:
شرق و جنوب شرقی
جهت باد:
۳.۰۶ km
سرعت باد:
۱۰۰۰۰
میزان دید:
۷۲
رطوبت هوا
۱۰۲۱
فشار هوا: